"Huomiotalous" = paskan jauhanta

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Jari Sarasvuota koskevassa Wikipedian artikkelissa kerrotaan "huomiotaloudesta" ja sanotaan hänen olevan koulutukseltaan ylioppilas, mutta on maininnut haluavansa opiskella kauppatieteiden tohtoriksi.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Jari_Sarasvuo

Jari Sarasvuo (ent. Heinonen, s. 12. heinäkuuta 1965) toimii perustamansa Trainers' House -valmennusyhtiön hallituksen puheenjohtajana. Hän tuli tunnetuksi 1990-luvulla television Hyvät, pahat ja rumat -puheohjelmasta, jota juonsi yhdessä Simo Rantalaisen kanssa.

Lopetettuaan televisiojuontajan työt hän on saavuttanut julkisuutta luennoitsijana ja motivaatiovalmentajana. Sarasvuohon liitetään käsite "sisäinen sankarius", joka liittyy hänen valmennusfilosofiansa lähtökohtiin. Käsite "huomiotalous" puolestaan viittaa näkymiseen mediassa näyttävien tempausten yhteydessä, joita Sarasvuo tapaa säännöllisin väliajoin järjestää.

Sarasvuo oli juontajana keväällä 2005 esitetyssä ja suurta huomiota saaneessa tosi-TV-sarjassa Diili.

Koulutukseltaan Sarasvuo on ylioppilas. Sarasvuon kauppatieteiden opinnot Jyväskylän yliopistossa jäivät aikoinaan kesken, mutta Sarasvuo itse on maininnut tahtovansa vielä opiskella kauppatieteiden tohtoriksi asti. Hän on palvellut Ruotuväen varusmiestoimittajana, ollut Contactor-lehden päätoimittaja ja työskennellyt Radio Cityssä. Sotilasarvoltaan hän on reservin vänrikki.

Minä olen koulutukseltani diplomi-insinööri, mutta haluan opiskella vielä tekniikan tohtoriksi ja lääketieteen tohtoriksi. Ihan tosi. Vaikka vanha sanonta sanoo, "helpommin sanottu kuin tehty", niin "sisäinen sankarini" varmasti toteuttaa nuokin toiveet.

Kommentit (7)

Vierailija

Tälläiset julkkuyrittäjät saavat huomiota niinkuin haluavatkin. Karisma ja kekseliäisyys pitävät heidät esillä, jotta he saavat ansaitsemattoman paljon mahdollisuuksia. Hyvää tuotetta ja yritystaloutta se ei korvaa.

Vierailija

eihän se ole mitenkään harvinaista jättää kauppis kesken.. moni jättää esim maisterintutkinnon "kellumaan" jos vaikka saa hyvän työtarjouksen.. moni myös suorittaa sen loppuun joskus myöhemmin...

Sepi
Seuraa 
Viestejä3262
Liittynyt16.3.2005

Onhan näitä yliopppilaita; Max Jakobssonkin. Diplomaatin uralla tutkinnottoman eteneminen on poikkeuksellista, mutta kauppaopiston tai -korkean keskeyttäminen ei uraa pätevältä tuhoa.

Vierailija
tietää
Tälläiset julkkuyrittäjät saavat huomiota niinkuin haluavatkin. Karisma ja kekseliäisyys pitävät heidät esillä, jotta he saavat ansaitsemattoman paljon mahdollisuuksia. Hyvää tuotetta ja yritystaloutta se ei korvaa.

Eikös tuo huomiotalous tarkoita just sitä, ettei hyvä tuote riitä, eikä edes perinteinen mainonta, koska se lehti-ilmoitus lehden nurkassa jää huomaamatta (ellei ole sitten huomiota herättävä).

Huonokin tuote voi menestyä, jos esim joku julkkis sattuu suosittelemaan sitä.

Suomi on niin mini-maa, ettei sitä voi täältä oikein hahmottaa. Monessa muussa maassa on 40-100 ilmaista tv-kanavaa. Miten saat tuotteesi esiin ?

Vierailija

Sarasvuon huomiotalous on merkillinen ilmiö. Uskovatko hänen luentojaan tilaavat yritykset saavansa jotain todellista vastinetta rahoilleen? Mitä merkitystä Sarasvuon "motivoinnilla" voi olla tavallisille konttorirotille? Takavuosina Sarasvuon hengennostatustilaisuuksia pidettiin jopa parkkihalleissa elokuvamusiikin säestyksellä. Tulee mieleen jokin hihulihomma.

Kumma ettei Sarasvuo ole onnistunut motivoimaan itseään kauppatieteiden maisteriksi. Luulisi, että konsultointeja olisi mukavampi antaa maisterina kuin ylioppilaana.

Minä olen filosofian maisteri. Aion suorittaa tohtorin tutkinnon, kirjoittaa suuren historiallisen romaanin ja tappaa karhun kivipuukolla. Todennäköisesti ratkaisen myös fyysikoita askarruttaneen Kaiken Teorian.

sigfrid
Seuraa 
Viestejä8692
Liittynyt20.7.2007
Arnold Goyakla

Minä olen filosofian maisteri. Aion suorittaa tohtorin tutkinnon, kirjoittaa suuren historiallisen romaanin ja tappaa karhun kivipuukolla. Todennäköisesti ratkaisen myös fyysikoita askarruttaneen Kaiken Teorian.

Suomen laki kieltää tuollaisen yrityksenkin epäeettisenä eläimen kohteluna.

Takuutestattu suomalainen. Aboriginaali Finlandian asukas.

Blogi: http://terheninenmaa.blogspot.fi

Uusimmat

Suosituimmat