Hajuaistin puute

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Onko se jonkin sairauden merkki, jos on syntynyt ilman hajuaistia tai on aina haistanut hyvin heikosti hajuja? Minä en ole esimerkiksi koskaan haistanut mitään luonnollisia hajuja, kuten ruuan tuoksua. En osaisi hajun perusteella kertoa, mitä ruokaa keittiössä laitetaan. Haistan vain voimakkaat kemialliset hajusteet jos haistelen purkkia riittävän läheltä. Tosin luonnollisista hajuista erotan poikkeuksena mintun ja eukalyptusöljyn.

Kemin halki matkatessani en haistanut paperitehdasta. Luin wikipediasta että hajuaistin heikkous voi johtua astmasta, allergioista tai neurologisesta sairaudesta. Minulla ei pitäisi olla mitään niistä, mutta pitäisikö mennä johonkin tutkimuksiin? Makuja kyllä maistan, mutta en tiedä onko makuaistini samanlainen kuin muilla ihmisillä.

Kommentit (5)

Vierailija

Ei ole ainakaan neurologinen sairaus. Tuo viittaus koskee erään taudin oireita, jota ei juurikaan esiinny alle 60-vuotiailla.

Vierailija

Kaikki muut matkustajat pitivät autossa nenästä kiinni selluloosan hajun takia, joten kyllä se vähän outoa oli, etten haistanut mitään.

Vierailija

Mulla on likkakaveri, jolla ei ole ollut koskaan minkäänlaista hajuaistia, silti hän on ammatiltaan suurtalouskokki

Uusimmat

Suosituimmat