Seuraa 
Viestejä45973

..juu tahtoo tietää?

Sivut

Kommentit (63)

Ottis
..juu tahtoo tietää?

Lepuuttaa hermoja... On kivan näköistä touhua(peekää joku?)... Ja tärkein: MAXAA SAAKUTISTI! EI PÄÄSE VÄÄRIN OTTEIN TUPAKOITSIJA AINAKAAN RIKASTUMAAN!

Eikai ne puolustelekkaan, se on vaan oma asia jos tahtoo polttaa ja ovat valinneet jommankumman... Siis kyllä tupakoitsiatkin (nykyään ainakin, kun tuota tupakkavalistusta on) tietävät riskit ja ettei siitä oikeasti hyödy mitään, paitsi että saat hetkellistä nautintoa (jota ei oikeasti edes tarvi) mitäliekin siitä, nih ja joidenkin mielestä on vain mukava käydä ulkona vetämässä tupakka...
Tunnen muutaman jotka on polttanu monta vuotta, ei niille niinkää hankala oo ite tupakasta päässä irti, mutta siitä tavasta...
En oo koskaa polttanu, ja miks pitäs.. pärjää ilmanki, ja rahatki menee parempaan käyttöön ^^

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Lepuuttaa hermoja... On kivan näköistä touhua(peekää joku?)... Ja tärkein: MAXAA SAAKUTISTI! EI PÄÄSE VÄÄRIN OTTEIN TUPAKOITSIJA AINAKAAN RIKASTUMAAN!

No sillee..jajustiijuu.

Selitys ontuu silti pahasti..eläkä ala höpäjämään sellaasia, jotta tupakki rentouttaa yms..muuta skeidaa.

Itte en oo polttanut ikuna jaa oon niinmaan rento jotta

Miksi tupakoitta?

En oo koskaa polttanu, ja miks pitäs.. pärjää ilmanki, ja rahatki menee parempaan käyttöön ^^

Justiin niin.

Tupakasta ei ole muuta kuin haittaa.
Terveys menee, rahat menee ja tapetit kellastuu!

Ihme juttu silti, miksi niin moni pössyttelee?

Ottis

No sillee..jajustiijuu.

Selitys ontuu silti pahasti..eläkä ala höpäjämään sellaasia, jotta tupakki rentouttaa yms..muuta skeidaa.

Itte en oo polttanut ikuna jaa oon niinmaan rento jotta

Miksi tupakoitta?

Siihen löytyis pari syvempääkin selitystä mut en oo varma oottexte kypsiä kuulemaan sitä... Yhelle mielenterveryshoitajalle kerroin, ja haukkui heti hullux! Piti lukee ihan Bhagavad Gitaa, jotta selitys löytyisi ja löytyihän se: HINT! pieni vihje: Tahdon Tietäjäksi, en sellaiseksi Mooseksen kiroamaksi Welhoksi, vaan aivan Tieteen tietäjäksi!

Miks tupakoi? no koska haluavat, tai nuorena jääneet koukkuun ko kaveritki poltti(tuotaha ne opettaa kouluissa) ^^ Eikai tuossa mitää hankalaa oo ymmärtää

Ottis

Hyi saasta niitä kämppiä, joissa on edellinen asukas polttanut! Ne on ihan ihmiselle sopimattomia lääviä! Joka nurkka pitäisi tehopuhdistaa ja maalata/tapetoida uudelleen. Ja se haju, miten sen saisi POIS?

Notta miksi tupakkaa?
Perkeleen hyvä kysymys, ja tästä nyt kaikki löytää ne mitä parhaimmat huonopuolet ja miksi-ei-syyt, mutta jos ajattelen omalta kohdalta niin plussia löytyy useampikin.

Elikkäs ne plussat:
- Nikotiini ainakin omalla kohdalla pienentää kynnystä mennä juttelemaan jopa tuiki tuntemattomille, ujo kun olen, niin ainakin tähän asti se on helpottanut
- Olen muutenkin puheliaampi, esimerkiksi omassa pienoisessa luottamustoimessa tuo on etu
- Sosiaalistava vaikutus, tupakkapaikalla tulee enemmän kontakteja, kuin sisällä savuttomana
- Piristävä vaikutus, koska opiskelen, niin pihalla käynti pelkän tupakankin vuoksi piristää kummasti

Miinukset:
- Kaikki loput

Ja kirjoittaja on siis 17-vuotias opiskelija

Olli V
Ottis

Hyi saasta niitä kämppiä, joissa on edellinen asukas polttanut! Ne on ihan ihmiselle sopimattomia lääviä! Joka nurkka pitäisi tehopuhdistaa ja maalata/tapetoida uudelleen. Ja se haju, miten sen saisi POIS?

Hankkii otsoonia ja päästää sitä kämpän sisätiloihin, jonka jälkeen antaa olla niin pari kolme päivää, niin jo lähtee lemut-

Seppo_Pietikainen
Seuraa 
Viestejä7615

Taytyyhan ihmisella joku harrastus olla.

--
Seppo P.
Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto

Ottis
..juu tahtoo tietää?

Mistään ei tuu niin levollinen olo kuin aamuröökistä.
Elämä rullaa ku tyhjää vaan ja sosiaalinen elämä työpaikallakin on paljon vilkkaampaa. Nyt saa raflastakin ihan simona naista ku pihalla on melkein pakko alkaa jutella, ei oo semmosta väkinäisyyttä ku sisätiloissa.

Ennen ampusin itteni ku lopettaisin röökinpolton.

Vetäkää hamppua tupakan sijaan. Tehdään oikein lista vaikutuksista:

- se edes vaikuttaa oikeasti jotenkin
- rentouttaa varmasti tehokkaammin
- oikeat lajikkeet nostaa sosiaalisuutta
- tietyillä lajikkeilla jopa aktivoiva vaikutus.
- ei haise karvaalle nikotiinille vaan makealle kukalle tai leikatulle nurmikolle
- ei aiheuta yhtä kovaa fyysistä riippuvutta
- itse kasvatettuna halpaa ja samalla oppii biologiaa
- auttaa silmäpainetautiin, MS-tautiin, syöpään, tehokas tiettyihin kipuihin...
- vaikka sisältää pienhiukkasia, niin THC puhistaa keuhkoja. Voidaan polttaa myös vesipiipussa, koska kannabioidit on rasvaliukoisia.

Eli syy miksi mieluummin poltellaan tupakkaa johtuu nikotiinin voimakkaasta heroiinin tasoisesta fyysistä riippuvuudesta.

mvd
Nyt saa raflastakin ihan simona naista ku pihalla on melkein pakko alkaa jutella, ei oo semmosta väkinäisyyttä ku sisätiloissa.
Ennen ampusin itteni ku lopettaisin röökinpolton.

Hyhy, vain (yleistys) tupakoitsija voi seurustella tupakoivan kanssa, joita on vain 1/4 - 1/5 Suomen kansalaisista. Sitten vielä tupakoivassa naisessa voi olla vaara, etteivät lopeta nikotiinisavun vetämistä edes raskaana.

Itse en nykyään enää juurikaan tupakoi, koska olen vaihtanut sen nuuskaan juuri terveyssyistä. Kyllä tupakkaakin menee, mutta melko vähän... Lähinnä juomisen yhteydessä, reissuilla yms. Nuuskaa käytän siksi, että se rentouttaa. Saan iltaisin paremmin unen sen kanssa (minulla on ollut uniongelmia jo monta vuotta). Tupakkatuotteita olen käyttänyt n. pari vuotta.

rollerghost
Itse en nykyään enää juurikaan tupakoi, koska olen vaihtanut sen nuuskaan juuri terveyssyistä. Kyllä tupakkaakin menee, mutta melko vähän... Lähinnä juomisen yhteydessä, reissuilla yms. Nuuskaa käytän siksi, että se rentouttaa. Saan iltaisin paremmin unen sen kanssa (minulla on ollut uniongelmia jo monta vuotta). Tupakkatuotteita olen käyttänyt n. pari vuotta.

Joo samoin on ollut uniongelmia. Nuuska voisi itseasiassa olla hyvä kokeiltava, miten suosittelisit siihen tutustumaan? Mitä ongelmia siitä yleensä tulee, meneekö siinä esim. limakalvot paskaksi tms.?

Miksi juot alkoholia?Miksi syöt läskiä jne...Lista on loputon.Kyllä aikuisen ihmisen pitäisi tietää miksi ihmiset tekevät erilaisia asioita.

Kutunluu
Seuraa 
Viestejä761
re
Joo samoin on ollut uniongelmia. Nuuska voisi itseasiassa olla hyvä kokeiltava, miten suosittelisit siihen tutustumaan? Mitä ongelmia siitä yleensä tulee, meneekö siinä esim. limakalvot paskaksi tms.?

Käytän nuuskaa ja onhan se kätevämpi nikotiininvälitystuote kuin tupakki, mutta sottaisempi. Pari kertaa olen nukahtanut nuuska huulessa ja se ei todellakaan ollut mukavaa---katsos kun nuuskahan alkaa luonnollisesti 'mehustamaan', kun se on vähänkin pitempiä aikoja huulessa. Erittäin ikäväksi tuon mehustamisen tekee se, että se on varsin hapanta tuo nuuskalima/-sylki ja kun sitä vahingossa nielee, niin siitä tulee aivan helvetilliset tärinät ja vatsa menee totaalisesti sekaisin...puhumattakaan siitä, että suussa maistuu pahalta tuo syljen ja nuuskan konkoktio.

Eli ei ainakaan kannata nukahtaa nuuska huulessa, kun eihän sitä syljennieleskelyä voi unissa hallita.

Ja kyllä---nuuska kuluttaa huulen limakalvoa, mikäli sitä käyttää runsaasti...mutta ainahan sitä voi sijoittaa sen nuuskan perinteisen huulipaikan sijaan vaikkapa huulen toiselle puolelle, heh!

Nuuska on myöskin monille hyvä tulonlähde Suomessa---armeijassa kovasti kuulemma käytetään, kun pitää koko ajan olla mukamas johonkin menossa ja ei tupakointia voi harrastaa; taitaa vaan päteä näihin "molemmat o hyviä" -tyyppeihin.

En puolustele.
Totean vaan, että tyhmästä päästä kärsii yleensä koko ruumis. Oli kyseessä tupakki tai mikä muu tahansa. Tupakan haittavaikutukset, verrattuna nyt vaikka kuningas alkoholiin, ovat mielestäni salakavalampia. Tupakkia voi käytännössä vetää vaikka 20 vuotta askipäivävauhdilla, eikä se niin konkreettisesti näy kuin alkoholin.
Vastikään tullutta kireämpää tupakointilakia kiitän ainakin sen osalta, että lukiessani ja kuunnellesani juttuja minkälaisiin vallan hupaisiin konfliktitilanteisiin sen puitteissa jouduttiin, ei allekirjoitaneen naurulla tuntunut olevan loppua. Mainittakoon mm. eräskin elokuvaohjaajana kunnostautunut. Myös kavereissani oli yllättävän moni, joka koki lain voimaantulon syväksi loukkaukseksi omia vapauksiaan kohden.

Ja paskat se mikään "oma valinta" ole. Tupakka tappaa miljoonia ihmisiä jotka eivät ole ikinä polttaneet sätkääkään passiivisella tupakoinnilla. Tupakointi itsessään tappaa paljon ihmisiä. Vanhentaa ihoa ja henki ja vaatteet haisevat. Se tappaa nälkään kun viljan tilaan viljellään tupakkaa ja muita huumeita ja kaadetaan tilan saamiseksi metsiä, hiilidioksidinieluja. Tupakasta kun saa paljon paremmin rahaa kuin vehnästä. Vie verotuloja tulleissa salakuljetuksen ja varastelun vuoksi. Tupakkafirmat tietävät tämän ongelman mutta eivät välitä koska salakuljetus tuo lisää asiakkaita ja he saavat kyllä rahansa.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat