Odotukset vastakkaisen sukupuolen edustajan suhteen.

Seuraa 
Viestejä4719
Liittynyt18.2.2006

Minkälaiset mahtavat olla itse kunkin odotuksen vastakkaisen sukupuolen suhteen seuraavilla alueilla:

1)Sukupuolipartnerina
2) Ystävänä
3) Ihmisenä

Entäpä mitä odotatte vastakkaisen sukupuolen odottavan teiltä vastaavanlaisissa rooleissa? Miten on käytännössä sitten itseensä kohdistuvien odotusten suhteen ja vastaavasti vastapuolen odotusten suhteen käynyt? Ovatko mielikuvat vastakkaisen sukupuolen odotuksista miten samanlaisia sitten todellisuuden kanssa ja miten on omien odotusten suhteen käynyt?

”Tietämättömyys antaa ihmiselle paljon luultavaa.”
-George Eliot

Sivut

Kommentit (17)

Stinger
Seuraa 
Viestejä4719
Liittynyt18.2.2006
slam
Naisen joka nauttii ja viihtyy. Minä teen samoin.

+ molemmille 200millitonnin diapamit päivässä.

Diapamia en ole koskaan nauttinut, joten en tiedä sitten siitä, mutta kuten mainitsitkin, molemmille lienee tärkeää sitten se viihtyminen eli usein käytännössä tarkoittaa sitä, että pystyy rentoutumaan toisen seurassa ja olemaan oma itsensä ja myös tuntee olevansa hyväksytty omana itsenään mitään esittämättä. Helpompi sitten iloita ja muutenkin nauttia, kun ei tunne paineita sen suhteen, että täytyisi olla tietyn tyyppinen persoona fyysisesti tai muuten ollakseen hyväksyttävä ja rakastettava.

”Tietämättömyys antaa ihmiselle paljon luultavaa.”
-George Eliot

Vierailija

Mitä sitä ihminen yleensä haluaa. Hyväksymistä ja rakkautta. Jos toinen hyväksyy sinut sellaisena kuin olet ja sinä samoin sen toisen, niin aika pitkällä ollaan jo.

Itselleni on parisuhteessa tärkeää se, ettei suhde perustu riippuvuussuhteille (materiaalisille tai immateriaalisille). Kun tarvitset toista ihmistä vain siksi, että hän sattuu olemaan niin ihana, on parisuhteella hyvät edellytykset. Toki riippuvuussuhde voi myöhemmin syntyä vaikkapa toisen sairastumisen takia, mutta parisuhteen pohjana sellainen ei ole hyvä.

Noiden odotusten suhteen voin sanoa sen, että itse en olisi ikinä osannut odottaa niin ihania ihmisiä olevankaan, kuin nykyinen parisuhteeni.

slam
Seuraa 
Viestejä2127
Liittynyt11.5.2006
Stinger
Helpompi sitten iloita ja muutenkin nauttia, kun ei tunne paineita sen suhteen, että täytyisi olla tietyn tyyppinen persoona fyysisesti tai muuten ollakseen hyväksyttävä ja rakastettava.

Toisilleen antavaa sopivasti tyydyttävää yhteiseloa. En kait asiasta ihmeemmin keksi muuta. Kait ihmisen olisi hyvä olla sellaanen "kokonaisvaltainen paukku" , että sitä tohtii metästellä ja viekoitella vuoteeseen.

Hyvin polkee.

NallePuh
Seuraa 
Viestejä1151
Liittynyt19.7.2007
Stinger
Minkälaiset mahtavat olla itse kunkin odotuksen vastakkaisen sukupuolen suhteen seuraavilla alueilla:

1)Sukupuolipartnerina
2) Ystävänä
3) Ihmisenä

Entäpä mitä odotatte vastakkaisen sukupuolen odottavan teiltä vastaavanlaisissa rooleissa? Miten on käytännössä sitten itseensä kohdistuvien odotusten suhteen ja vastaavasti vastapuolen odotusten suhteen käynyt? Ovatko mielikuvat vastakkaisen sukupuolen odotuksista miten samanlaisia sitten todellisuuden kanssa ja miten on omien odotusten suhteen käynyt?

Stinger
1)Sukupuolipartnerina

Nokun ei odota mitään, niin ei petykkään. No, ei hitsi tähänhän joutuu ajattelemaan. Aivot paistuu.
Hmm..mitäs minä odotan, no tuotanoinnin tietysti että on mukava olla, se on tärkeintä. Tietysti pitää olla hyvännäköinen. Ei saa olla pihtari piparin suhteen. Odotan myöskin että hän olisi suht positiivinen, että hän saisi minut piristymään positiivisuudellaan, tosi iloisten ihmisten seurassa meinaa on tosi vaikeaa olla surullinen. Musta tuntuu että tämä mun teksti menee offtopicille tosta kyssäristä..noh ei voi mitään... ylimoninmutkaisia kysymyksiä..
-----------------------------------------------------------------------
Ja mitä minä odotan naisen ajattelevan minusta samassa roolista..
Tuotanoinniin, noh luultavammin kyseiset otukset vaativat että pitää olla super hauska, itsevarma, pitäisi olla paljon tarinoita "taskussa"..Ei ne kai odota paljoo muuta..no sängyssäkin pitäisi olla hyvä ja että ukko tuo rahaa paljon töistä kotiinsa. Noi nytten tuli ensimmäisenä mieleen. Ja ainiin pysyy kaukana muista naisista!

Stinger
2) Ystävänä

Ei ole mitään odotuksia..tai ääh..emminä tiedä.
No ystävältä odotan että se tarvittaessa kuuntelee ja neuvoo ja osaa piristää tarvittaessa.

No samaapa ne naiset varmasti odottaa ystävyydeltä.

Stinger
3) Ihmisenä

Noh, en minä niiltä ihmisinä odota mitään muutakuin että niillä pitäisi olla ne rinnat ja pipari siellä alhaalla. Eiköhän ne naiset sellaisia ole.
-----------------
Naiset ny varmasti ajattelee, että jätkillä on se pippeli yleensä.

Olen fiksu ja älykäs!

Vierailija
Stinger

1)Sukupuolipartnerina

En tiedä tarkoititko tätä, mutta sitä lopputulostakin joskus pitäisi näkyä, se tulee vanhemmiten tärkeämmäksi. (Eikä se toki taatusti ole ollut ainoa odotus...)

2) Ystävänä

Yhteistyötä ja luottamu(k)s(ellisuut)ta.

3) Ihmisenä

Entäpä mitä odotatte vastakkaisen sukupuolen odottavan teiltä vastaavanlaisissa rooleissa?

Uskon että samoja asioita, ainakin jotkut.

Miten on käytännössä sitten itseensä kohdistuvien odotusten suhteen ja vastaavasti vastapuolen odotusten suhteen käynyt?

Sinä kysyt tuossa nyt molemmissa kohdissa vastapuolen odotuksia, nehän ne on kun "itseen kohdistuu"...

Mun odotukset eivät olleet huippukorkealla joskus (alle) kaksikymppisenä, omakaan innostus ei ollut huipussaan, kun en ollut rakastunut kehenkään. Äitikin varmaan epäili homoksi (aiheettomasti). Jotkut uskovaiset ja pikkutytöt saattoivat osoittaa kiinnostusta, mutta minä en ollut kiinnostunut niistä ainakaan sillä tavalla. Mummut kyllä murjoivat vitsejä, että "jos olisi 50 vuotta nuorempi (eli esimerkiksi 15, niillä oli väärä käsitys mun iästä; ja oli ne sellaisia murjoneet paljon aikaisemminkin, sellainen informatiivinen huumori kuului asiaan)" ... Lykkäsin koko "ongelmakenttää" myöhemmäksi kuin se Junnun laulun metsäakateemikko (ja koin sen olemukseltaan nimenomaan "ratkaistavana ongelmana", yhtenä monien vähintään yhtä tärkeiden joukossa, niin kummalliselta kuin tämä voikin kuulostaa...)

Ovatko mielikuvat vastakkaisen sukupuolen odotuksista miten samanlaisia sitten todellisuuden kanssa ja miten on omien odotusten suhteen käynyt?

Noita odotuksia todellisuudella ei ollut suuria vaikeuksia ylittää, moneen kertaan.

Barbaari
Seuraa 
Viestejä13621
Liittynyt4.10.2007
Stinger

1)Sukupuolipartnerina

Periaatteessa vain sisäistä kauneutta. Ei siitä pääse mihinkään. Ikä, aktiviteetit, luonne ja mielenkiinnon kohteet voisivat olla myös samanlaisia. Mielellään myös samassa elämäntilanteessa.

Nainen periaatteessa pitäisi tietää millaisilla ominaisuuksilla on väliä. En kuitenkaan usko että ulkonäkö on tärkeimmässä osassa naisen valinnassa. Tai niin ei ainakaan pitäisi olla. Mutta on kuitenkin hyvä näyttää hyväkuntoiselta tai ainakin niin että näyttäisi terveeltä. Tai niin että näyttäisi omalta itseltään ja omalta persoonaltaan.

Pitää tehdä se mikä on oikein ja se täytyy tehdä vielä niin ettei saa valehdella, pettää tai teeskennellä.

Stinger

2) Ystävänä

Samat mielenkiinnon kohteet tai harrastuksia. Sosiaalinen ja yhteistyökykyinen. Hyvätapainen ja hyvin kasvatettu. Jollain tapaa saavuttamaton. Ei kuitenkaan varattu tai ainakaan niin että ystävyydessä olisi jonkin mielestä jotain väärin.

Tarpeeksi viksu että voi luottaa siihen että ymmärtää asioita oikein, ei vääristele ja osaa verbaaliakrobatiaa niin että keskusteluista voi syntyä järjen ja tunteen miekkataisteluja muttei kuitenkaan toisen loukkaamistarkoituksessa. Hedelmällisiä keskusteluja. Filosofian tuntemuksen ja positiivisella tavalla miesmäisen ajattelutavan tai tämän tuntemisen olen katsonut aina vahvuudeksi.

Sisäinen kauneus yleensä riittäisi ystäväksi.

Stinger

3) Ihmisenä

Sisäistä kauneutta ja rehellisten periaatteen naisia.

Stinger

ihmisten pitäisi olla oma itsensä. Jos toinen tai itse ei täytä kumppanin odotuksia tai miellytä on mielestäni turha yrittää. Toisen varsinaiseen miellyttämiseen ja muuttumiseen toisen tahdon mukaan ei minusta kannata ryhtyä.

Jos kuvitellaan että olisi joku nainen joka olisi joku seksuaalinen tutkiskelija tai sukupuolifasisti tai muuten vain tunnevammainen ja tajuan että tämä olisi sitten se oikea niin ammun itseni ihan oikeasti. Siis en päästäisi lähelleni mitään valkoista roskasakkia. Tai tämähän on vain oma mielipiteeni mutta ei voi mitään kun on vain niin vahvat mielipiteet.

Parempi jättäytyä yksin tällaisessa tilanteessa.

Vierailija
Stinger

1)Sukupuolipartnerina

Nätti naama, pimppi, eikä hirveesti läskiä.

Stinger
Entäpä mitä odotatte vastakkaisen sukupuolen odottavan teiltä vastaavanlaisissa rooleissa?

Huonoa kestävyyttä ja 8-senttistä piliä. Ne löytyy!

Vierailija
Dieter
Stinger

1)Sukupuolipartnerina

Ei mitään lisättävää.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26909
Liittynyt16.3.2005
Stinger

1)Sukupuolipartnerina

Tietysti kumppanin on oltava haluttava. Se on minulle helppoa, 90 % lisääntymisikäisitä naisista on ulkonäkönsä puolesta haluttavia tai hyvin haluttavia. Seksisuhteeseen ei sitten muuta minun puolelta vaaditakaan, paitsi tietysti se, että toinenkin haluaa tai edes harkitusti suostuu, koska en halua hyväksikäyttää ketään. Parisuhteessa pitää luonteiden sopia niin, että arki toimii. Käytännössä minun on vaikea kuvitella tulevani toimeen muiden kun rauhallisten ja järkipainotteisten naisten kanssa ainakaan sen jälkeen kun suhteen alun kiihkovaihe menee ohi. Minä olen myös hyvin paljon yhdessäoloa haluava, joten mikään etäsuhde ei tulisi kyseeseen, ja myös minä olen valmis luopumaan paljosta itsenäisyydestä ja odotan samaa naiselta.

2) Ystävänä

Itse en osaa luoda erityisen läheisiä ystävyyssuhteita, joten vaatimuksia on aika vähän. Lähinnä varmaan suoranainen hyväksikäyttö ei toimi, mutta muuten kaverit saavat minun puolesta elää miten tahtovat ja olla asioista mitä mieltä haluavat, kunhan hyväksyvät saman minulta siinä tapauksessa, ettemme ole samaa mieltä.

3) Ihmisenä

Ihmisiin suhtaudun kyynisesti, enkä yleisesti odota heiltä ainakaan mitään hyvää.

Varmaan suunnilleen samoja asioita.

Miten on käytännössä sitten itseensä kohdistuvien odotusten suhteen ja vastaavasti vastapuolen odotusten suhteen käynyt?

No pelkkää seksisuhdetta kukaan ei ole koskaan halunnut kanssani, eikä suostunutkaan siihen ilman kunnon perskänniä. Arkielämä sujuu kyllä vaimon kanssa ihan kohtuullisen hyvin, kyllä me olemme ihmisinä erittäin hyvin yhteensopivia, vaikka vaimo onkin minuun verrattuna aika haluton noin sukupuolisesti. Läheisiä ystäviä minulla ei ole, kavereiden kanssa tullaan toimeen, ja "ihmisten" odotuksista en edes välitä, ellei sitten kyseessä ole joku molempia hyödyttävä vuorovaikutustilanne.

Vierailija
Stinger

1)Sukupuolipartnerina
2) Ystävänä
3) Ihmisenä

Minun on rehellisesti myönnettävä, että olen varsin pinnallinen ihminen.
Esimerkiksi pidän huomattavasti enemmän jos/kun ulkonäköäni kehutaan kuin luonnettani. Parisuhdetta en ole vielä kokenut, mutta ensisijaisesti katson että ulkonäkö(etenkin kasvot) ovat kunnossa, vasta tämän jälkeen alkaisin tutustumaan kyseiseen ihmiseen(siinä mielessä).

Läheinen ystävyys vastakkaista sukupuolta edustavan kauniin/komean ja luonteeltaan ihastuttavan yksilön kanssa on mielestäni lähes mahdoton asia pitkällä aikavälillä. Ystäväpiiriini(siis ei kovin läheiseen) kuuluu muutamia tyttöjä jotka ovat hauskoja luonteeltaan ja mukavia keskustelukumppaneita, mutta parisuhdetta en pystyisi ajattelemaan heidän kanssaan lähinnä juuri ulkonäkökriteereistä johtuen.

Mutta itse luonteeseen. Parisuhteeseen haluan ymmärtäväisen ihmisen jolla on yhteisiä mielenkiinnon kohteita kuin minulla. Rehellisyys, aktiivisuus, kärsivällisyys, jne...
Positiivinen asenne elämään ja rakkaus luontoon ovat myös erittäin tärkeitä.

Nainen jolla on taipumus ivata miehiä(esim. kaikki miehet ovat kyllä sellaisia .......) eivät todellakaan saa arvostustani, kun itsekkään en moista harrasta. Myös naisella on täysi oikeus vaatia samaa minulta.

Vierailija
Stinger

1)Sukupuolipartnerina
2) Ystävänä
3) Ihmisenä

Haistakaa paskaa FASISTISET HUORAT ELI TE NARTUT!!! Kaipaatte ISOA munaa ja joukkoraiskausta! Mä en taas teiltä mitään odota!

Nimimerkki: katkeroitunut.

PS. onpas hyvää kun saa purkaa tunteita!

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18367
Liittynyt16.3.2005
Stinger

1)Sukupuolipartnerina
2) Ystävänä
3) Ihmisenä

1. tyydyttävä puolin ja toisin. On se jotenkin pitkäpiimäistä puuhaa pidemmän päälle, jos jompi kumpi jää ikäänkuin langoille soitteleen.

2. ystävillä ei ole sukupuolielimiä. Ystävät ovat niitä, jotka voivat mennä menojaan 10-20 vuotta ja kun tapaa taas, niin aika katoaa välistä.

3. mä oon aina ollu ihmisten suhteen melko kaikkiruokainen. Erilaisuudet laajentavat omaa ajatteluavaruutta.

Noin yleisesti ottaen mä en odota toisilta mitään. Ne joko on tai ei ole "olemassa". Ja sitten tulee parisuhde, jossa onkin vaikka ja mitä kommervenkkeja ja mä oon aina ollu kaikkien kummien sääntöjen kans pihalla ku lumiukko. Siks mulla on yks ainoo sääntö ja se on, ett kun omatunto on puhdas, on kaikki hyvin. Tosin on ollut havaintoja elon varrelta, että se ei riitä muille, mutta se ei ole minun ongelma se. Huonosti siinä silloin on yleensä käynyt - toisen mustasukkaisuus saa mut voimaan varsin pahoin. Kukaan ei ketään omista; parisuhteessa eletään luottamuksen varassa.

Lasten suhteen odotuksia on sitten hiukan enemmän. Toivoo, että ne pärjää koulussa ja elämässä hyvin, ja että niillä on positiivisesti elämää edistäviä ystäviä.

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Vierailija
Dost
Stinger

1)Sukupuolipartnerina
2) Ystävänä
3) Ihmisenä

Haistakaa paskaa FASISTISET HUORAT ELI TE NARTUT!!! Kaipaatte ISOA munaa ja joukkoraiskausta! Mä en taas teiltä mitään odota!

Nimimerkki: katkeroitunut.

PS. onpas hyvää kun saa purkaa tunteita!

Ei mitään lisättävää.

NallePuh
Seuraa 
Viestejä1151
Liittynyt19.7.2007
Antero
Dieter
Stinger

1)Sukupuolipartnerina

Ei mitään lisättävää.

Ei minullakaan.

Olen fiksu ja älykäs!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat