Vuosi ja paikka: Missä olisit halunnut syntyä?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Moni valittaa aikaamme. Kuullostaa siltä kuin joskus aiemmin olisi jossain ollut paremmin. Jos näin uskot, milloin ja missä olisit halunnut syntyä satunnaisena perusjamppana/jonnana?

Sivut

Kommentit (32)

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005

Ensin voitaisiin määritellä se, mitä ihminen haluaa ja tarvitsee. Itse nopeasti ajatellen toivoisin syntymäpaikkani tarjoavan ainakin näitä:

[list:m5e1itnz]Terveys (saasteeton alue, ei tauteja, kehittynyt terveydenhuolto, terveellinen ravinto ym.)

Ravinto (runsaus, monipuolisuus, maku)

Turvallisuus (ei luonnonmullistuksia, sotia tai rikollisuutta)

Vapaus (uskonnon-, mielipiteen- ym. vapaudet)

Virikkeellinen ympäristö

Tyydyttävä sukupuolielämä

Monipuolinen sosiaalinen elämä

Monipuoliset harrastus- ja itseilmaisumahdollisuudet

Itsensä kehittämisen ja sivistämisen mahdollisuudet

Ystävälliset naapurit

Kaunis ympäristö

Miellyttävä ilmasto

Monipuoliset luonnonvarat[/list:u:m5e1itnz]

Vierailija

Jos kerran utopiat (DDing) on sallittuja, mikäpä sitten:

Lauhkea vyöhyke, joki ja merenranta

Ei liikaa petoja tai myrkyllisiä hyönteisiä

Ei ajanlaskua (ainakaan sekunttikellolla)

Ei rahaa

Ei liikaa ihmisiä

Ei liikaa työtä

Ei tarttuvia parantumattomia sairauksia

Työpakko, ponnistelu omien voimien mukaan

Jokaisella mahdollisuus vaikuttaa pieneen yhteisöönsä.

(Ruoho laulaisi - kuulostaa lessingiläiseltä unelmalta...)

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005
Miss Baker
Jos kerran utopiat (DDing) on sallittuja, mikäpä sitten:

Lauhkea vyöhyke, joki ja merenranta
Ei liikaa petoja tai myrkyllisiä hyönteisiä
Ei ajanlaskua (ainakaan sekunttikellolla)
Ei rahaa
Ei liikaa ihmisiä
Ei liikaa työtä
Ei tarttuvia parantumattomia sairauksia
Työpakko, ponnistelu omien voimien mukaan
Jokaisella mahdollisuus vaikuttaa pieneen yhteisöönsä.

New Jerseyn tienoo ennen eurooppalaisten tuloa?

Vierailija
Peksa
Moni valittaa aikaamme. Kuullostaa siltä kuin joskus aiemmin olisi jossain ollut paremmin. Jos näin uskot, milloin ja missä olisit halunnut syntyä satunnaisena perusjamppana/jonnana?

939 jKr. Islannissa... .

Toope
Seuraa 
Viestejä23147
Liittynyt23.7.2006
Ding Ding
Ensin voitaisiin määritellä se, mitä ihminen haluaa ja tarvitsee. Itse nopeasti ajatellen toivoisin syntymäpaikkani tarjoavan ainakin näitä:

[list:pgspfck4]Terveys (saasteeton alue, ei tauteja, kehittynyt terveydenhuolto, terveellinen ravinto ym.)

Ravinto (runsaus, monipuolisuus, maku)

Turvallisuus (ei luonnonmullistuksia, sotia tai rikollisuutta)

Vapaus (uskonnon-, mielipiteen- ym. vapaudet)

Virikkeellinen ympäristö

Tyydyttävä sukupuolielämä

Monipuolinen sosiaalinen elämä

Monipuoliset harrastus- ja itseilmaisumahdollisuudet

Itsensä kehittämisen ja sivistämisen mahdollisuudet

Ystävälliset naapurit

Kaunis ympäristö

Miellyttävä ilmasto

Monipuoliset luonnonvarat[/list:u:pgspfck4]

Eikös tuo DD:n ihannemaa kuulosta aika paljon siltä kuvalta, minkä Ruotsi haluaa itsestään antaa?

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi omat yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

Vierailija
liis@
Ayla
Vapaassa luonnossa, valkoisten turmelemattomassa luonnossa, kuten esim. pohjois-amerikassa, vaikkapa jossain intiaani-kulttuurissa, sanotaan vaikka comanchet http://fi.wikipedia.org/wiki/Comanchet, uljas intiaani kansa.
Ei voi olla totta. Siellä uskoisit olevasi onnellinen. Nyt olet kankkulassa.

Miksi luulet että intiaanit eivät olisi olleet onnellisia? He ei tienneet muunlaisesta elämästä yhtään mitään, niin totta kai hekin tunsi iloa, onnellisuutta ja myös surua, aivan samalla tapaa kuin kaikki ihmiset tuntee.
Minä vain jotenkin pidän heidän entisestä kulttuurista ja elämäntavoista. Se on siis minun mielipiteeni, muilla saa olla omat mielipiteet tähän kysely ketjuun.

Vierailija
Lapin Mies
oge
1920 USA:ssa. Olisin ollut osa natsien voittamisen tarinaa.

Miksi ?

Natsien ja Japanin pysäyttäminen oli mielestäni merkittävin asia maailman historiassa. He edustivat täydellistä pahuutta.

Vierailija
oge
Lapin Mies
oge
1920 USA:ssa. Olisin ollut osa natsien voittamisen tarinaa.

Miksi ?

Natsien ja Japanin pysäyttäminen oli mielestäni merkittävin asia maailman historiassa. He edustivat täydellistä pahuutta.

Olisit mieluummin estämässä islamin leviämistä.

Vierailija
Ayla
liis@
Ayla
Vapaassa luonnossa, valkoisten turmelemattomassa luonnossa, kuten esim. pohjois-amerikassa, vaikkapa jossain intiaani-kulttuurissa, sanotaan vaikka comanchet http://fi.wikipedia.org/wiki/Comanchet, uljas intiaani kansa.
Ei voi olla totta. Siellä uskoisit olevasi onnellinen. Nyt olet kankkulassa.

Miksi luulet että intiaanit eivät olisi olleet onnellisia? He ei tienneet muunlaisesta elämästä yhtään mitään, niin totta kai hekin tunsi iloa, onnellisuutta ja myös surua, aivan samalla tapaa kuin kaikki ihmiset tuntee.
Minä vain jotenkin pidän heidän entisestä kulttuurista ja elämäntavoista. Se on siis minun mielipiteeni, muilla saa olla omat mielipiteet tähän kysely ketjuun.

Miksi luulisimme, että meidän pohjoisen osamme esivanhemmistamme eivät olisi olleet onnellisia. Siksi näin, koska, vaikka olen yliblondi, isäni oli kovin tumma, hänellä oli jopa musta tukka, joka näillä main on harvinaista. Helpointa on uskoa, että edes isovanhempamme olisivat olleet onnellisia. Intiaanien esivanhemmista emme tiedä mitään.

toivottavasti kaikki menneet sukupolvet ovat olleet onnellisia.

Epäilen, että isovanhimpiimme kuului romaneja, jotka karkoitettiin Ruotsista Suomea asuttamaan. Ruotsalaisen haaran sukuni on tummaa, mutta valitettavasti minä olen tullut äitini sukuun.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat