Elisalla ei toimi kuin laskutus ...

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Joku toinenkin tämän päivän hesarissa ihmettelee Elisan jälkijättöistä laskutusta, laskuja läikää joulun alla joka toinen päivä "viivästyneen laskutuksen kiinnisaamiseksi" selityksin. Sama täällä, ensin tuli edelliseen verrattuna kolminkertainen lasku, vaikka puheluja oli sama määrä,
Elisalle ei päässy puhelimella eikä sähköposteihin koskaan vastattu. Kun
netti meni kesällä poikki, sanottiin suurpiirteisesti, että korjaaminen kestää
viisi päivää tai enemmän ... ja taas kolahti postiluukusta yli sadan euron
lasku kännykälle, jota tuskin edes käytetään, pari tekstiviestiä viikossa...
Nyt riitti, sanon kaikki Elisan liittymäni irti ja kokeilen kilpailijaa, voi olla samat roistot sielläkin tietenkin ... missä on kuluttajan oikeusturva, jos
operaattori suolaa laskut moninkertaisilla puheluilla, miten todistat, ettet
ole soittanut ??? Muilla vastaavia kokemuksia
Elisasta, islantilaisten ( venäläisellä rahalla ? ) kai kohta kokonaan omistamasta puulaakista ?

Sivut

Kommentit (28)

Vierailija

Minulla Elisa toimii erittäin hyvin internetpuolella, mutta puhelinpuolella ei voisi firma huonommin toimia (juuri em. tyylisiä ongelmia). Ihmetyttä tuollaiset erot saman talon sisällä.

Vierailija

hehee
tädille tuli 120€ puhelinlasku vaikkei edes soittanut kun pari minuuttia
sitä ennen pari 80€ laskua
elisan mukaan pitäisi itse laskea paljonko turhaa maksua on ja vähentää tosta 120:stä

Vierailija

Juuri näin Kolumbuksen liittymää laskutettu jo ainakin puoli(?) vuotta jäljessä ja aina ihmetyttää laskun suuruus! Ihan turhaa yrittää soittaa asiakaspalveluun.

Vierailija

Minulla on ollut Soneran puhelinliittymä pian 10 vuotta ja aina toiminut moitteetta. Nykyisin kaikilla operaattoreilla tuntuu ainakin Etelä-Suomessa olevan tarpeeksi hyvä peitto, mutta toista oli vielä viime vuosituhannella.

Ei sitä Radiolinjaa, eli nykyistä Elisaa kutsuttu rätinälinjaksi. Kun soitti 050-numeroon, liian usein sai kuulla puhelimen olevan radioskugassa, vaikka puhelin oli oikeasti päällä. Nykyään kun yhteydet pelaavat, prakaa sitten näköjään laskutus. Ulkolaisten operaattorien kanssa Soneralla on tietääkseni vielä parhaimmat sopimukset.

Nettiliittymä taas on ollut Elisalta, koska langat on HPY:n toimesta. Toiminut suuremmitta moitteitta kuutisen vuotta. Joitain korkeintaan tunnin katkoksia on ollut ehkä yhteensä 10kpl koko aikana. Nämäkin yleensä silloin kun liittymän nopeutta on nostettu. Hinta on pysynyt suunnilleen samana n. 50 eurona koko ajan, mutta nimellisnopeus on 32-kertaistunut latauskaistalla ja 8-kertaistunut uppikaistalla kuuden vuoden kuluessa.

Kovin on kilpailijat yrittäneet tarjota omia liittymiään, yksi poloinen kesätyötytteli jopa lupaili 24-megatavuista nettiliittymää. En ole kuitenkaan nähnyt järkeväksi vaihtaa kuukaudessa muutaman euron säästön takia hyvin toimineita liittymiä muihin.

Eli Soneraa suosittelen kaikille puhelinliittymäksi ja Elisaa nettiliittymäksi pk-seudulla. Muualla on aina paras vaihtoehto se paikallisoperaattori, joka omistaa johtimet.

Vierailija

Itselläni on prepaid, ei mitään ongelmia ollut. Käytän puhelinta niin vähän loppujen lopuksi. Parillä kympillä puheaikaa (yleensä saa toisne kympin ilmaseksi) muutaman kuukauden välein. Latailen nettipankin kautta vaan.

Vierailija

Noh, tänne voi nimettömänä tunnustaa:
Elisan puhelinliittymän laskutus toimii paremmin kuin hyvin, tulee lasku puolen vuoden välein, ja niillä sekoilee se laskutus niin, että he vähentävät laskun määrää 25 euroa/kk. Tätä on jatkunut sellaiset 5 vuotta. Tuon 25 euron miinustuksen piti olla vain ensimmäiset 2-3 kk, mutta jättivät sen päälle. Tosin liittymän perusmaksu tulee aina maksaa, mutta eihän se ole kuin muutaman euron, joten tulee alle/noin 50 euron lasku/vuosi. Tykkään.

Vierailija

No, jos nyt kohtuuden nimissä myönnetään, että Elisan tekniset ongelmat ovat olleet kohtuullisia, niin laskutus nyttemmin pätkii pahan kerran. Ja edelleen kysymykseen; mikä on kuluttajan oikeusturva, jos
operaattori väittää puheluja olleen enemmän kuin asiakas myöntää ?
Erään nyt jo mananamajoille menneen operaattorin ( ei omaa verkkoa )
laskut kasvoivat yks kaks kolminkertaisiksi, jokainen puhelu muka oli
todellakin käyty kolmeen kertaan, kuten selvityspyynnöstö annetusta erittelystä kävi ilmi. Tuo oli jo niin järjetöntä, ettei ope-
raattori edes ryhtynyt väittelyyn ja koskaan perinyt laskujaan, jotka
jätin "lepäämään" ...

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005

Vuosia sitten mitta täyttyi Elisan touhuun, kun ilmoittivat kirjeellä, että vastaajapalvelu on uusittu: Samalla salasana (numero) oli vaihdettu. Kävi sittemmin ilmi, että eräs henkilö olikin kuunnellut ja poistanut vastaajaani viestejä, kun kerran uusittu salasana oli ainakin tässä tapauksessa sama, kuin vastaajaani krakkeroituneella!

Tein kirjallisen valituksen, mutta väittivät, että olivat ensin kysyneet tietosuojavaltuutetulta. Epäilen.

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005

Ei saa liioitella. Meikällä on Elisan lankapuhelin. Tuli laskun mukana viesti jotta tiettynä päivämääränä pitää poistaa palvelunrajoitus näppäilemällä sitä ynnä myös tätä. Sekä sitten näppäillä uudet palvelunrajoitukset.

Kuka osaa arvata mikä oli viesti luurissa, kun näppäin palvelun poistokoodia.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005
Paul M
Ei saa liioitella. Meikällä on Elisan lankapuhelin. Tuli laskun mukana viesti jotta tiettynä päivämääränä pitää poistaa palvelunrajoitus näppäilemällä sitä ynnä myös tätä. Sekä sitten näppäillä uudet palvelunrajoitukset.

Kuka osaa arvata mikä oli viesti luurissa, kun näppäin palvelun poistokoodia.

Juu, joku päivämäärähän tuossakin em. tapauksessa oli - mutta kun en ollut edes Euroopassa silloin.

Vierailija

Minulla sekä netti- että puhelinliittymä Soneralta. Hyvin ovat toimineet. Puhelinliittymän laskutuksessa oli kerran jokin kummallisuus. Sain viime vuonna laskun vuoden 2002 huhtikuun puheluista. Yritin soittaa Soneraan, mutta kyllästyin jonottamaan ja maksoin laskun, joka oli hieman yli 20 euroa. Olin itse asiassa seuraavan toukokuun tapaturman seurauksena sairaalassa, joten lasku on hyvinkin voinut jäädä maksamatta. Kumma kyllä, Sonera ei koskaan poikkaissut puhelinliittymääni. Käsittääkseni teleoperaattorit tekevät niin, jos laskut jäävät maksamatta.

Vierailija
Rere
Minulla sekä netti- että puhelinliittymä Soneralta. Hyvin ovat toimineet. Puhelinliittymän laskutuksessa oli kerran jokin kummallisuus. Sain viime vuonna laskun vuoden 2002 huhtikuun puheluista. Yritin soittaa Soneraan, mutta kyllästyin jonottamaan ja maksoin laskun, joka oli hieman yli 20 euroa. Olin itse asiassa seuraavan toukokuun tapaturman seurauksena sairaalassa, joten lasku on hyvinkin voinut jäädä maksamatta. Kumma kyllä, Sonera ei koskaan poikkaissut puhelinliittymääni. Käsittääkseni teleoperaattorit tekevät niin, jos laskut jäävät maksamatta.

Tuskin katkaisee noin pienen laskun takia.

Vierailija
Olli V
Suosikaa suomalaista. DNA on vielä suomalainen.

Ihan yhtä paljon/vähän kun elisakin. Konttorit ja päätäntä molemmilla Suomessa ja osaakkeen omistajia ympäri maailmaa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat