Seuraa 
Viestejä45973

Joku toinenkin tämän päivän hesarissa ihmettelee Elisan jälkijättöistä laskutusta, laskuja läikää joulun alla joka toinen päivä "viivästyneen laskutuksen kiinnisaamiseksi" selityksin. Sama täällä, ensin tuli edelliseen verrattuna kolminkertainen lasku, vaikka puheluja oli sama määrä,
Elisalle ei päässy puhelimella eikä sähköposteihin koskaan vastattu. Kun
netti meni kesällä poikki, sanottiin suurpiirteisesti, että korjaaminen kestää
viisi päivää tai enemmän ... ja taas kolahti postiluukusta yli sadan euron
lasku kännykälle, jota tuskin edes käytetään, pari tekstiviestiä viikossa...
Nyt riitti, sanon kaikki Elisan liittymäni irti ja kokeilen kilpailijaa, voi olla samat roistot sielläkin tietenkin ... missä on kuluttajan oikeusturva, jos
operaattori suolaa laskut moninkertaisilla puheluilla, miten todistat, ettet
ole soittanut ??? Muilla vastaavia kokemuksia
Elisasta, islantilaisten ( venäläisellä rahalla ? ) kai kohta kokonaan omistamasta puulaakista ?

Sivut

Kommentit (28)

Minulla Elisa toimii erittäin hyvin internetpuolella, mutta puhelinpuolella ei voisi firma huonommin toimia (juuri em. tyylisiä ongelmia). Ihmetyttä tuollaiset erot saman talon sisällä.

hehee
tädille tuli 120€ puhelinlasku vaikkei edes soittanut kun pari minuuttia
sitä ennen pari 80€ laskua
elisan mukaan pitäisi itse laskea paljonko turhaa maksua on ja vähentää tosta 120:stä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Juuri näin Kolumbuksen liittymää laskutettu jo ainakin puoli(?) vuotta jäljessä ja aina ihmetyttää laskun suuruus! Ihan turhaa yrittää soittaa asiakaspalveluun.

Minulla on ollut Soneran puhelinliittymä pian 10 vuotta ja aina toiminut moitteetta. Nykyisin kaikilla operaattoreilla tuntuu ainakin Etelä-Suomessa olevan tarpeeksi hyvä peitto, mutta toista oli vielä viime vuosituhannella.

Ei sitä Radiolinjaa, eli nykyistä Elisaa kutsuttu rätinälinjaksi. Kun soitti 050-numeroon, liian usein sai kuulla puhelimen olevan radioskugassa, vaikka puhelin oli oikeasti päällä. Nykyään kun yhteydet pelaavat, prakaa sitten näköjään laskutus. Ulkolaisten operaattorien kanssa Soneralla on tietääkseni vielä parhaimmat sopimukset.

Nettiliittymä taas on ollut Elisalta, koska langat on HPY:n toimesta. Toiminut suuremmitta moitteitta kuutisen vuotta. Joitain korkeintaan tunnin katkoksia on ollut ehkä yhteensä 10kpl koko aikana. Nämäkin yleensä silloin kun liittymän nopeutta on nostettu. Hinta on pysynyt suunnilleen samana n. 50 eurona koko ajan, mutta nimellisnopeus on 32-kertaistunut latauskaistalla ja 8-kertaistunut uppikaistalla kuuden vuoden kuluessa.

Kovin on kilpailijat yrittäneet tarjota omia liittymiään, yksi poloinen kesätyötytteli jopa lupaili 24-megatavuista nettiliittymää. En ole kuitenkaan nähnyt järkeväksi vaihtaa kuukaudessa muutaman euron säästön takia hyvin toimineita liittymiä muihin.

Eli Soneraa suosittelen kaikille puhelinliittymäksi ja Elisaa nettiliittymäksi pk-seudulla. Muualla on aina paras vaihtoehto se paikallisoperaattori, joka omistaa johtimet.

Itselläni on prepaid, ei mitään ongelmia ollut. Käytän puhelinta niin vähän loppujen lopuksi. Parillä kympillä puheaikaa (yleensä saa toisne kympin ilmaseksi) muutaman kuukauden välein. Latailen nettipankin kautta vaan.

Noh, tänne voi nimettömänä tunnustaa:
Elisan puhelinliittymän laskutus toimii paremmin kuin hyvin, tulee lasku puolen vuoden välein, ja niillä sekoilee se laskutus niin, että he vähentävät laskun määrää 25 euroa/kk. Tätä on jatkunut sellaiset 5 vuotta. Tuon 25 euron miinustuksen piti olla vain ensimmäiset 2-3 kk, mutta jättivät sen päälle. Tosin liittymän perusmaksu tulee aina maksaa, mutta eihän se ole kuin muutaman euron, joten tulee alle/noin 50 euron lasku/vuosi. Tykkään.

No, jos nyt kohtuuden nimissä myönnetään, että Elisan tekniset ongelmat ovat olleet kohtuullisia, niin laskutus nyttemmin pätkii pahan kerran. Ja edelleen kysymykseen; mikä on kuluttajan oikeusturva, jos
operaattori väittää puheluja olleen enemmän kuin asiakas myöntää ?
Erään nyt jo mananamajoille menneen operaattorin ( ei omaa verkkoa )
laskut kasvoivat yks kaks kolminkertaisiksi, jokainen puhelu muka oli
todellakin käyty kolmeen kertaan, kuten selvityspyynnöstö annetusta erittelystä kävi ilmi. Tuo oli jo niin järjetöntä, ettei ope-
raattori edes ryhtynyt väittelyyn ja koskaan perinyt laskujaan, jotka
jätin "lepäämään" ...

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670

Vuosia sitten mitta täyttyi Elisan touhuun, kun ilmoittivat kirjeellä, että vastaajapalvelu on uusittu: Samalla salasana (numero) oli vaihdettu. Kävi sittemmin ilmi, että eräs henkilö olikin kuunnellut ja poistanut vastaajaani viestejä, kun kerran uusittu salasana oli ainakin tässä tapauksessa sama, kuin vastaajaani krakkeroituneella!

Tein kirjallisen valituksen, mutta väittivät, että olivat ensin kysyneet tietosuojavaltuutetulta. Epäilen.

Paul M
Seuraa 
Viestejä8643

Ei saa liioitella. Meikällä on Elisan lankapuhelin. Tuli laskun mukana viesti jotta tiettynä päivämääränä pitää poistaa palvelunrajoitus näppäilemällä sitä ynnä myös tätä. Sekä sitten näppäillä uudet palvelunrajoitukset.

Kuka osaa arvata mikä oli viesti luurissa, kun näppäin palvelun poistokoodia.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Paul M
Ei saa liioitella. Meikällä on Elisan lankapuhelin. Tuli laskun mukana viesti jotta tiettynä päivämääränä pitää poistaa palvelunrajoitus näppäilemällä sitä ynnä myös tätä. Sekä sitten näppäillä uudet palvelunrajoitukset.

Kuka osaa arvata mikä oli viesti luurissa, kun näppäin palvelun poistokoodia.

Juu, joku päivämäärähän tuossakin em. tapauksessa oli - mutta kun en ollut edes Euroopassa silloin.

Minulla sekä netti- että puhelinliittymä Soneralta. Hyvin ovat toimineet. Puhelinliittymän laskutuksessa oli kerran jokin kummallisuus. Sain viime vuonna laskun vuoden 2002 huhtikuun puheluista. Yritin soittaa Soneraan, mutta kyllästyin jonottamaan ja maksoin laskun, joka oli hieman yli 20 euroa. Olin itse asiassa seuraavan toukokuun tapaturman seurauksena sairaalassa, joten lasku on hyvinkin voinut jäädä maksamatta. Kumma kyllä, Sonera ei koskaan poikkaissut puhelinliittymääni. Käsittääkseni teleoperaattorit tekevät niin, jos laskut jäävät maksamatta.

Rere
Minulla sekä netti- että puhelinliittymä Soneralta. Hyvin ovat toimineet. Puhelinliittymän laskutuksessa oli kerran jokin kummallisuus. Sain viime vuonna laskun vuoden 2002 huhtikuun puheluista. Yritin soittaa Soneraan, mutta kyllästyin jonottamaan ja maksoin laskun, joka oli hieman yli 20 euroa. Olin itse asiassa seuraavan toukokuun tapaturman seurauksena sairaalassa, joten lasku on hyvinkin voinut jäädä maksamatta. Kumma kyllä, Sonera ei koskaan poikkaissut puhelinliittymääni. Käsittääkseni teleoperaattorit tekevät niin, jos laskut jäävät maksamatta.

Tuskin katkaisee noin pienen laskun takia.

Olli V
Suosikaa suomalaista. DNA on vielä suomalainen.

Ihan yhtä paljon/vähän kun elisakin. Konttorit ja päätäntä molemmilla Suomessa ja osaakkeen omistajia ympäri maailmaa.

Paul M
Seuraa 
Viestejä8643
Paul M
Ei saa liioitella. Meikällä on Elisan lankapuhelin. Tuli laskun mukana viesti jotta tiettynä päivämääränä pitää poistaa palvelunrajoitus näppäilemällä sitä ynnä myös tätä. Sekä sitten näppäillä uudet palvelunrajoitukset.

Kuka osaa arvata mikä oli viesti luurissa, kun näppäin palvelun poistokoodia.

Aiheutan suunnatonta hämmennystä nyt kertomalla mikä viesti oli.

Viesti oli jotta "palvelu ei ole nyt saatavilla".

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

ruskamies
Joku toinenkin tämän päivän hesarissa ihmettelee Elisan jälkijättöistä laskutusta, laskuja läikää joulun alla joka toinen päivä "viivästyneen laskutuksen kiinnisaamiseksi" selityksin.

Joka komas viikko niiltä kai tulee kuukauden lasku. Maksusopimuksen voi tehdä elisalla veloituksetta, jos maksamisen suhteen on ongelmaa.
https://www.elisa.fi/maksusopimus/

ruskamies

Sama täällä, ensin tuli edelliseen verrattuna kolminkertainen lasku, vaikka puheluja oli sama määrä,
Elisalle ei päässy puhelimella eikä sähköposteihin koskaan vastattu. Kun
netti meni kesällä poikki, sanottiin suurpiirteisesti, että korjaaminen kestää
viisi päivää tai enemmän ... ja taas kolahti postiluukusta yli sadan euron
lasku kännykälle, jota tuskin edes käytetään, pari tekstiviestiä viikossa...
Nyt riitti, sanon kaikki Elisan liittymäni irti ja kokeilen kilpailijaa, voi olla samat roistot sielläkin tietenkin ... missä on kuluttajan oikeusturva, jos
operaattori suolaa laskut moninkertaisilla puheluilla, miten todistat, ettet
ole soittanut ??? Muilla vastaavia kokemuksia
Elisasta, islantilaisten ( venäläisellä rahalla ? ) kai kohta kokonaan omistamasta puulaakista ?

Elisalta voi tilata netistä puheluerittelyn veloituksetta:
https://www.elisa.fi/maksusopimus/
Operaattorit eivät "suolaa moninkertaisilla puheluilla", se olisi melko kestämätöntä yritystoimintaa.

PS. "Isot laskut" johtunee usein myöskin siitä että asiakas maksaa jonkun laskun eräpäivän jälkeen, josta johtuen vanha saldo kerkiää myös uudelle laskulle. Jos kyseisen laskun maksaa epähuomiossa kokonaisuudessaan, niin ylimääräisen suorituksen saa takaisin tilillee ja jos sitä ei ota tililleen, niin se hyvittyy automaattisesti seuraavalla laskulla. Kannattaa tarkistaa tämä vaihtoehto ennen kuin rupeaa repimään pelihousujaan

ruskamies
Ja edelleen kysymykseen; mikä on kuluttajan oikeusturva, jos
operaattori väittää puheluja olleen enemmän kuin asiakas myöntää ?

Olematon, käytännössä ne puhelut on jotenkin tehty. Virus puhelimessa tai vittumianen kaveri on miljoonakertaa todennäköisempi vaihtoehto puheluille jotka itse kiistää soittaneensa, kuin häiriö operaattorilla.
Kannattaa ostaa prepaid-liittymä jos tollaset asiat pelottaa.

Jos puheluerittelyllä on puheluita jotka itse kiistä soittaneensa niin voihan niistä aina tehdä reglamaation, mutta todennäköistä on että ne on tullu joko puhelimessa oleen teknisen vian takia tai jonkun muun soittamina, enkä usko että operaattorit tälläisiä puheluita korvaa.

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Syfilis
ruskamies
Ja edelleen kysymykseen; mikä on kuluttajan oikeusturva, jos
operaattori väittää puheluja olleen enemmän kuin asiakas myöntää ?

Olematon, käytännössä ne puhelut on jotenkin tehty.

Ei välttämättä. Eihän niitä laskujakaan ensin osattu tietojärjestelmän töppäysten vuoksi lähettää. Jos softa ei toimi, niin ei ole mitenkään tavatonta, että laskutetaan puheluita, joita ei tosiasiallisesti ole edes soitettu.

Volitans

Ei välttämättä. Eihän niitä laskujakaan ensin osattu tietojärjestelmän töppäysten vuoksi lähettää. Jos softa ei toimi, niin ei ole mitenkään tavatonta, että laskutetaan puheluita, joita ei tosiasiallisesti ole edes soitettu.

No ei kai mikään ole teoriassa mahdotonta, mutta käytännössä se mahdollisuus on erittäin pieni. Huomattavasti todennäköisempää on joku loogisempi selitys. Esimerkiksi että laskulla on jotakin kalliita numeroita (yrityspalvelu numeroita jne.). Tai että liittymällä on väärä liittymätyyppi, tai joku muu inhmillinen virhe. Ihmisethän ne virheet yleensä tekee.

Kyllähän maailmakin voi olla syntynyt sotkan munasta, mutta kannattanee aluksi tutkia todennäköisemmät selitykset.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat