Oman edun tavoittelu

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Kertokaapa, oi viisaat, mikä tekee ihmisestä oman edun tavoittelijan?

Tunnen tapauksia, joille olen hyvä ystävä niin kauan kuin he voivat hyötyä minusta.. Mutta jos tarvitsen itse apua, nämä samaiset tyypit eivät kuulekkaan minua, jos heiltä apua pyydän.

Miksi nämä samat "ystäväni" eivät ole kiinnostuneet minun ongelmistani, jos tarvitsisin apua?

Elämässäni olen ollut ihmisille liian kiltti,
ja kärsinyt siitä enemmän kuin tarpeeksi..

Mutta kun en, saatana, osaa tarkoituksella olla
vittumainenkaan läheisilleni..

..vaikka he siihen näyttävät dilemmoitta pystyvänkin.

-Tunnen itseni pikkaisen kusetetuksi näitten "ystävieni" keskellä.

ps. Haistelkaa paskaanne, v1tu(\) ripuli-narsistipaskat!!

pps. Perkeleen ilosta kwanzaa teille kaikille, ankeille pelleille!

t: Kapteeni

Kommentit (13)

Vierailija

ehkä pelko. että jos auttavat ite jotain niin saattaa mennä omatkin hommat kuseen.
tai sitten pelkkä vittumainen luonne.

Vierailija

Niin, saatat hyvinkin olla oikeassa.

Eihän mua esimerkiksi voi pyytää persaukisena iltaa istumaan, koska silloinhan se olisi HEIDÄN varusteluistaan pois.

Silti, jos vaikka oma varusteluni olisikin todella kuppainen, olen pyrkinyt jakamaan vähästänikin kaikille muille.

-Vaan enpäs tiedä kuinka homma tulee jatkossa toimimaan..

..todennäköisesti minua hyväksikäytetään 10-0, niinkuin aiemminkin.

ps. Opetelkaa, saatana, elämään siellä pellossa..

..perkeleen Addams family.

Vierailija
Tyräpoika

Tunnen tapauksia, joille olen hyvä ystävä niin kauan kuin he voivat hyötyä minusta.. Mutta jos tarvitsen itse apua, nämä samaiset tyypit eivät kuulekkaan minua, jos heiltä apua pyydän.

Miksi nämä samat "ystäväni" eivät ole kiinnostuneet minun ongelmistani, jos tarvitsisin apua?

Sinulla on sydän oikealla paikalla. Heillä taas sydäntä ei ole ollenkaan.
Ovat vammaisia... Ymmärrän sinut hyvin.

Vierailija
Tyräpoika

Mutta etkös ole itsekäs kun vaadit heiltä omiin asioihin jotain? ei sinun ole pakko heitäkään auttaa.
Kaikessa ihminen on usein itsekäs. Teet hyvää saadaksesi siitä itsellesi hyvän mielen.
annat rahaa kerjäläiselle, ja taputat itseäsi selkään hyvästä työstä,saaden hyvän mielen.

ei taida olla asioita mitä ihminen ei tekisi itsekkäistä syistä.
ihminen toki voi kuvitella, että hän on hyvä ihminen, ja nämä ihmiset ovat pahimipia ihmisiä kanssaeläjilleen, ehkä

asiasta lisää kirjassa De Mello: havahtuminen.

Vierailija
JaskaJuuso

Mutta etkös ole itsekäs kun vaadit heiltä omiin asioihin jotain? ei sinun ole pakko heitäkään auttaa.
Kaikessa ihminen on usein itsekäs. Teet hyvää saadaksesi siitä itsellesi hyvän mielen.
annat rahaa kerjäläiselle, ja taputat itseäsi selkään hyvästä työstä,saaden hyvän mielen.

ihminen toki voi kuvitella, että hän on hyvä ihminen, ja nämä ihmiset ovat pahimipia ihmisiä kanssaeläjilleen, ehkä

No ei se nyt ihan noinkaan mee. Vaikkapa luonnon säästäminen (esim hlö menee junalla brysseliin, vaikka lentsikka olis 10 x nopeempi ja halvempi): henk. koht hyöty verrattuna uhrauksen määrään on niin suhteeton että ei voida puhua itsekkäästä motivaatiosta.

Voithan tietysti väittää että henkilö tekee sen tunteakseen itsensä hyväksi ja kehuskellakseen asialla, vaan oletpa väärässä.

Vierailija

Ymmärrän kyllä tuon Jaskankin kannan asiaan..

En minä vaadi vastapalveluksia, jos vaikka olisinkin jotenkin pystynyt ihmisiä auttamaan..

..olisi vain kenties hienoa tuntea edes hetki samankaltaisuutta, myötätuntoa, yhteenkuuluvuutta. Saada tukea ja apua, silloin kuin niitä eniten tarvitsee.

En tee 'hyviä tekoja', että itse saisin hyvän mielen.. vaan yleisesti ottaenkin elämänkatsomukseni perustuu siihen, ettei minun tarkoituksellisesti tarvitse olla hankaloittamassa kenenkään elämää, vaan täysin päinvastoin. Oikeastaan teen kaikkeni, etten olisi ihmisille vaivaksi.

-Kenties olen vain niin outolintu, että olen oikeutettu tulla näin kohdelluksi.

Kyllä mä teitä jeesaan, jos tarvitsette apua. -Paskantakaa sitten mun niskaan, kun pärjäätte omillanne!

-Nimimerkillä Kyynärpää-taktiikkaa opetellessa-

Vierailija
mirushka
JaskaJuuso

No ei se nyt ihan noinkaan mee. Vaikkapa luonnon säästäminen (esim hlö menee junalla brysseliin, vaikka lentsikka olis 10 x nopeempi ja halvempi): henk. koht hyöty verrattuna uhrauksen määrään on niin suhteeton että ei voida puhua itsekkäästä motivaatiosta.

Voithan tietysti väittää että henkilö tekee sen tunteakseen itsensä hyväksi ja kehuskellakseen asialla, vaan oletpa väärässä.

kysyn yhden tosi tyhmän kysymyksen..

Tuota, kun käytät junaa ja maksat siitä paljon enemmän kuin lentokoneesta, mistä voit olla varma, mitä VR:n omistajatahot tekevät sillä rahalla? eihän se katoa siiinä vaiheessa kun olet siitä itse luopunut

onhan toi tyhmä kyssäri mut oli pakko kysyy, kun itsestäni tää vain näyttää niin hullulta tää nykymeno

Vierailija
JaskaJuuso

Tuota, kun käytät junaa ja maksat siitä paljon enemmän kuin lentokoneesta, mistä voit olla varma, mitä VR:n omistajatahot tekevät sillä rahalla?

Haapamäen veturipuiston rahoittamiseen toi kaikki ylimääränen taitaa mennä.

Vierailija
mirushka
JaskaJuuso

Tuota, kun käytät junaa ja maksat siitä paljon enemmän kuin lentokoneesta, mistä voit olla varma, mitä VR:n omistajatahot tekevät sillä rahalla?

Tuo on tietenkin yksi tapa kuitata kysymys, mutta näyttää kyllä siltä ettei asioita ajatella todellakaan kovin pitkälle.

Vaikka säästetään luontoa maksamalla kalliisti vaihtoehtoisesta tavasta, tai tuotteesta, on se kuitenkin vain osa ketjua, eikä sillä käytännössä ole yhtään mitään merkitystä. Paitsi tietenkin jos siitä saa hyvän mielen.

Tyräpojalle sanoisin, että kannattaa myös opetella sanomaan ei, aina ei tarvitse ehtiä, olla valmis autamaan toisia.

Auttaa kyllä on hyvä, mutta pitää antaa aikaa myös itselleen.

Vierailija
mirushka
JaskaJuuso

osakeyhtiöltä? tokkopa.

Vierailija

Tyräpoika, sinulla on omatunto - se puuttuu monilta, joten ole siitä ylpeä. Ihminen on omista teoistaan vastuussa pääasiassa itselleen. Nietzsche oli sitä mieltä, että pahimmat demonit joita astaan ihminen joutuu tastelemaan löytyvät hänestä itsestään. Niitä ihmisiä jotka eivät sinua kunnioita sinun itsesi tähden, sinun ei tarvitse kunnioittaa takaisin. Toisten kunnioitus ja itsekunnioitus ovat jokaisen oma valinta ja ansio.

Vierailija
nebo9900
Tyräpoika

Sinulla on sydän oikealla paikalla. Heillä taas sydäntä ei ole ollenkaan.
Ovat vammaisia... Ymmärrän sinut hyvin.

hyvin sanottu.
ikävä kyllä se ei aina auta, vaikka olisi sydän oikealla paikalla. tämä maailma on mennyt vähän huonoon suuntaan.

Uusimmat

Suosituimmat