Mikä maa/uskonto/kansanryhmä

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

omistaa Jumalan?

kun he sanovat olevansa Jumalan kansaa tai jumalan siunaavan heitä, onko se jumalan itsensä heille ilmoittama asia, vaiko vain heidän ajatuksiensa tuoma idea?

esim god bless america. tai got mitt uns jne, allah akhbar. mitä vain.

on monta uskontoa ja miltei jokainen puhuu yhdestä ja ainoasta jumalasta, ja nämä uskontokunnat eivät kovin äkäisesti tajua, että heillä on yhteinen jumala kun ovat sotkeneet jumalaan viittaavaat, siihen osoittavat tekstit itse jumalan puheeksi tai jopa jumalaksi, tai joksikin muuksi. Monilla on mielessään "jumala" ja he puolustavat sitten sitä ajatustaan, ja ajatuksissaan olevia arvoja vihan voimalla.

Eivätkä näe, että ajatuksissaan oleva jumala on vain epäjumalan kuva, saatanallinen petos jonka harhaan ovat astuneet, jopa ateisteja myöten

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija
JaskaJuuso
omistaa Jumalan?

täysin epärelevantti kysymys. eiköhän jokainen uskonto omista oman jumalansa. eikä _yhtä_ainoaa_ ole lainkaan, vaikka kaikki niin väittävätkin. itse en allekirjoita ensimmäistäkään.

J

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Mutta jumala antoi amerikkalaisille amerikan. Siksi amerikka on hyvä ja erityisessä jumalan suojeluksessa. Ameikkalaiset näin ollen haluavat toteuttaa jumalan tahtoa.

Vierailija

Muropaketeissa jaellaan nykyään tälläisiä "askartele oma satuolentosi"-settejä ja joillakin menneet murot ja puurot sekaisin

Vierailija
5to1
JaskaJuuso
omistaa Jumalan?

täysin epärelevantti kysymys. eiköhän jokainen uskonto omista oman jumalansa. eikä _yhtä_ainoaa_ ole lainkaan, vaikka kaikki niin väittävätkin. itse en allekirjoita ensimmäistäkään.

J

ehket vain ymmärrä mitä sanalla jumala tarkoitetaan. Toki tiedän, että saat siitä mieleesi jonkin käsityksen, minkä suoraan hylkäät, ja aina kuullessasi sanan jumala, pongahtaa se sama vanha käsitys kuvaamaan sinulle sitä sanaa, etkä milloinkaan ole huomannut, että oma käsityksesi siitä on se, mikä sinua on harhauttanut. koet sen olevan sitä miten itse olet tulkinnut muiden puheista ja teksteistä, mitä se on, ja kun se on täysin järjetön tulkinta, et ole sitä voinut hyväksyä todeksi, vaan todellakin, tulet ylimieliseksi omasta tulkinnastasi ja näet, että ne muut juuri todella uskovat sellaiseen käsitykseen, mihin itse et pysty uskomaan
Ehkä he kokevat jotain, mitä EI voi selittää sanoin, sanoinkuvaamatonta, ja jokainen selitys siitä vain harhauttaa muita ja jopa itseä, luulemaan ja uskomaan, että se olisi niin ahdas asia kuin miten sanat sen voisivat selittää

Ongelma on juuri myös siinä, että uskonnot todella antavat ymmärtää, että heidän "jumalansa" on se oikea..
Kun organisaatio tasolla asiaa katsoo, niin uskonnossa on monella työpaikka, pappeina, virastonhaltijoina sun muina työntekijöinä... Siinä keinotekoisessa laitoksessa, joka pyrkii pitämään itseään tärkeänä. Vaikka totuus on kaikkien silmien edessä nähtävänä, JOS vain katsoo

Mutta silmä ei näe, koska etsii jotain tiedettyä. Mutta kun asia mitä etsii on sellainen mitä ei tiedä, ja sitä ei tietävän mielen kautta voikaan löytää

Vierailija
CE-hyväksytty
Mutta jumala antoi amerikkalaisille amerikan. Siksi amerikka on hyvä ja erityisessä jumalan suojeluksessa. Ameikkalaiset näin ollen haluavat toteuttaa jumalan tahtoa.

eikös amerikka ollut annettu intiaaneille joilta amerikkalaiset, siis eurooppalaiset siirtolaiset riistivät sen väkisin ja huijaamalla.

Ostivat maan jota ei kukaan omistanut, vaan päinvastoin.

on perin jännää tuo, että amerikassa tuotetaan filmejä, missä uskonnolliset fanaatikot, siis arabit, vannovat jumalan nimeen vaikka mitä, ja heitä pidetään vaarallisina., mutta itse tekevät aivan sitä samaa näin sivusta katsoen asetelma on aika kummallinen. Luodaan medialla mörkö, mitä pelätään, ja ollaan itse sellainen mörkö tajuamatta sitä ja hyökätään omien pelkojen vallassa sinne ja tänne.

Jumalan valittu kansa on se, joka sen ensinmmäisenä tajusi, että ihmiset ovat jumalan valittuja, kuten myös kuka sen ensimmäisenä painaa kirjaksi ja levittää sitten pitkin maailmaa.

ei ole mitenkään vaikeata nähdä ennustuksen käyvän toteen, missä juutalaisille povataan kovaa kohtaloa, povattiin jo 2000v sitten.

Silloin jo nähtiin, miten vaarallinen ja kapeakatseinen ahne juutalaiskulttuuri on, ja mitä seuraamuksia sillä tulee olemaan, kun ahneuden vuoksi alistetaan muut kulttuurit ja kansat heidän kapea katseisuutensa alle.

tätä he eivät itse taida edes vieläkään käsittää, että kaivatat omaansa että muiden hautaa vallan ja rahan halullaan.

ja kun kansat tämän kuvion lopulta tajuavat kun olemme tuhoon tuomitut, voitte olla varmoja, että päitä alkaa tappamaan.

tämä kirjoitus ei ole juutalaisvastaisuutta, vaan ihan ennustuksien mukaista puhetta, joka löytyy myös raamatustakin.

Vierailija
JaskaJuuso
CE-hyväksytty

eikös amerikka ollut annettu intiaaneille joilta amerikkalaiset, siis eurooppalaiset siirtolaiset riistivät sen väkisin ja huijaamalla.

Ostivat maan jota ei kukaan omistanut, vaan päinvastoin.

on perin jännää tuo, että amerikassa tuotetaan filmejä, missä uskonnolliset fanaatikot, siis arabit, vannovat jumalan nimeen vaikka mitä, ja heitä pidetään vaarallisina., mutta itse tekevät aivan sitä samaa näin sivusta katsoen asetelma on aika kummallinen. Luodaan medialla mörkö, mitä pelätään, ja ollaan itse sellainen mörkö tajuamatta sitä ja hyökätään omien pelkojen vallassa sinne ja tänne.

Jumalan valittu kansa on se, joka sen ensinmmäisenä tajusi, että ihmiset ovat jumalan valittuja, kuten myös kuka sen ensimmäisenä painaa kirjaksi ja levittää sitten pitkin maailmaa.

ei ole mitenkään vaikeata nähdä ennustuksen käyvän toteen, missä juutalaisille povataan kovaa kohtaloa, povattiin jo 2000v sitten.

Silloin jo nähtiin, miten vaarallinen ja kapeakatseinen ahne juutalaiskulttuuri on, ja mitä seuraamuksia sillä tulee olemaan, kun ahneuden vuoksi alistetaan muut kulttuurit ja kansat heidän kapea katseisuutensa alle.

tätä he eivät itse taida edes vieläkään käsittää, että kaivatat omaansa että muiden hautaa vallan ja rahan halullaan.

ja kun kansat tämän kuvion lopulta tajuavat kun olemme tuhoon tuomitut, voitte olla varmoja, että päitä alkaa tappamaan.

tämä kirjoitus ei ole juutalaisvastaisuutta, vaan ihan ennustuksien mukaista puhetta, joka löytyy myös raamatustakin.

On se niin jännää, kun jokainen sukupolvi tajuaa samat asiat aina uudestaan ja kuvittelee itse keksineensä ne, sukupolvesta toiseen.

Vierailija

eikö olekin ihmeellistä, että tänne syntyy jatkuvasti uusia ihmisiä.

Toki voit ajatella juuri niin, että kun sinä tiedät jotkut asiat jo, mitkä toinen oppii vasta myöhemmin, ikänsä puolesta, tai vain siitä syystä, että on pistänyt huomiotaan joihinkin toisiin asioihin, ja vasta nyt tullut tähän osa-alueeseen, jonka sinä jo tiesit aiemmin, ja josta sinä sitten haukut lapselliseksi ja naiiviksi, nulikaksi.

Et kuitenkaan toivo tai pitäisi siitä, että sinulle puhuttaisiin samoin asioista mistä sinä et tiennyt aiemmin, vaikka esim minä tietäisin jo. Niitä asioita on myös paljon, ja tuskin sinua siinä kakaraksi siitä syystä haukkuisin..

Vai luuletko, että jokainen kulkee aivan samaa rataa alusta loppuun, kuin mitä sinä kuljet?

Jokaisella meillä on oma kokemuskenttämme, mistä myös muodostuu mielemme tietämys asioista, joista mielipiteemmekin rakentelemme ja todellisuuden kuvamme. Mutta se todellisuuden kuva tai käsite on kuitenkin täysin sen tiedon kentän sisäpuolelle, ja sen tiedon kentän muotoa emme voi tietää, emmekä sitä, missä määrin toinen samasta asiasta tietää ja miten paljon itseltä jää vielä tietämättä tai miten paljon toista enemmän tietää. Voi myös yhtäkkiä tajutakin, ettei asiat olekaan lainkaan miten on oppinut että asiat ovat, vaan se kaikki onkin vain harhaa jossa elämme. ja tajuamme olevamme jotain aivan muuta.
tajuamme kuinka kaikki vaikuttaakin kaikkeen, ollen yhtä ja samaa, ilman mitään rajoja, mitä mieli on tähän todellisuuteen käsittein luonut.

Mutta, kun olemme niin täynnä itseämme, ja alennamme muita omien käsityksiemme oikeassa olemisen vuoksi, astumme harhaan ja näytämme toisille mitä me olemme, puhumalla siten miten todellisuuden koemme, ja muut ihmiset.

Jos siis sinä haukut minua, siis käsitystäsi minusta, kerrot/paljastat vain suoraan millainen sinä itse olet sisältäsi, eikös?

Vierailija

Jumala.. miulle toi sana meinaa sellasta jotain universaalia voimaa, josta ihminen ei ymmärrä hölkäsenpöläystä. Takuulla se ei ole mitään ihmisenkaltaista, tai voi ollakin, mutta silloin se on myös kaikkien olemassa olevien kaltaista yhtälailla.
Ei sitä kukaan omista, eikä kenekään sellanen ole yhtään sen enemmän oikea kuin kenekään toisenkaan.
Väitän että kaikki kansat ja uskonnot on väärässä ja hakoteillä.
Jokainen yrittää millon minkäkin jumaluutensa kautta hakea oikeutusta niille ja näille asioille joihin uskovat ja joiden mukaan toimivat. Onko se totuus?
Ei se on fuulaa, itselle selittelyä. Taivas, helvetti, paratiisi, kadotus, kaikki jumaluudet ja uskonnot, yhtä lailla itsellensä asioiden perustelua ja turvan/oikeutuksen hakemista omalle olemassaololle ja teoilleen.

Todellinen Jumaluus on jotain muuta. Se ei selittele, eikä anna vastauksia.
Se vaan on. Kaikkialla, ja ei missään.
Buddha pääsi lähimmäs tässä, mielestäni, mutta ei sekään silti ole sitä.
Kukaan kuolevainen ei moista pysty ymmärtämään. Ja sitten kun pystyy, on muutokset tuleva olemaan melkoset
Elämä on ehkä lähimmäs Jumalaa mitä myö voidaan tällä hetkellä päästä.

Todellinen jumaluus halveksuisi ihmiskuntaa nykyisellään, tai sitten ei välittäisi pätkääkään meistä millään tavalla. Muuta kuin että ollaan olemassa ylipäätään. Kait sillä on jotain merkitystä.. onko.. ... ? ...

Vierailija
Dr Lazer
Jumala.. miulle toi sana meinaa sellasta jotain universaalia voimaa, josta ihminen ei ymmärrä hölkäsenpöläystä. Takuulla se ei ole mitään ihmisenkaltaista, tai voi ollakin, mutta silloin se on myös kaikkien olemassa olevien kaltaista yhtälailla.
Ei sitä kukaan omista, eikä kenekään sellanen ole yhtään sen enemmän oikea kuin kenekään toisenkaan.
Väitän että kaikki kansat ja uskonnot on väärässä ja hakoteillä.
Jokainen yrittää millon minkäkin jumaluutensa kautta hakea oikeutusta niille ja näille asioille joihin uskovat ja joiden mukaan toimivat. Onko se totuus?
Ei se on fuulaa, itselle selittelyä. Taivas, helvetti, paratiisi, kadotus, kaikki jumaluudet ja uskonnot, yhtä lailla itsellensä asioiden perustelua ja turvan/oikeutuksen hakemista omalle olemassaololle ja teoilleen.

Todellinen Jumaluus on jotain muuta. Se ei selittele, eikä anna vastauksia.
Se vaan on. Kaikkialla, ja ei missään.
Buddha pääsi lähimmäs tässä, mielestäni, mutta ei sekään silti ole sitä.
Kukaan kuolevainen ei moista pysty ymmärtämään. Ja sitten kun pystyy, on muutokset tuleva olemaan melkoset
Elämä on ehkä lähimmäs Jumalaa mitä myö voidaan tällä hetkellä päästä.

Todellinen jumaluus halveksuisi ihmiskuntaa nykyisellään, tai sitten ei välittäisi pätkääkään meistä millään tavalla. Muuta kuin että ollaan olemassa ylipäätään. Kait sillä on jotain merkitystä.. onko.. ... ? ...

Sanoisin, ettet voi kuin teorisoida ja sitä mikä aina virtaa et voi käsitteisiin pukea, koska jäädytät silloin "sen" paikoilleen ja näet vain sen minkä mieleesi olet jäädyttänyt eli omat käsitteesi.
Se mitä sanot buddhasta on sekin vain oma käsityksesi, minkä mielesi avulla teet
Kyllä asian voi kokea muttei ehkä "ymmärtää" tai pistää sanoiksi Mutta sitä et voi saada koska sitä et voi saavuttaa kun et tiedä mitä etsiä
hehe

Vierailija
Vahtera
Dr Lazer
Muuta kuin että ollaan olemassa ylipäätään. Kait sillä on jotain merkitystä.. onko.. ... ? ...
Ei.

kai sillä on jos annamme sille merkityksen

itse näen elämän tarkoituksena sen jatkamisen, niin tekee kaikki elämänmuodot ympärillämme, ja me teemme typeryyksissämme, tunnekuohuissamme, vääristyneissä käsityksissämme päinvastoin, mahtavan aivopesun voimin jota myös itse luomme mainoksin ja kulttuurein mitä kannatamme.

Vierailija
Dr Lazer
joo-o, ihmiselämä itsessään on aikamoinen paradoksi

miksi vain ihmiselämä?

ajattele tätä planeettaa yhtenä isona eläimenä, jonka jokainen laji ilmentää jotain sen ruumiinosista, sisäelimistä. Metsät sun muut keuhkoina, vesi verenä, ja siinä olevat virtaukset kuin myös sen luomat ilmavirtaukset sen kiertona jne

kuin ihmiskehossa, siinäkin on montaa eri osa-aluetta, suolistobakteereista soluihin sun muihin, jotka näemme erillisinä koska olemme ne nimenneet eri osiksi ja eri aloille kuuluviksi ollen silti yhden ison kokonaisuuden osia

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat