Digiboxin päivitys?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Minä onneton menin päivittämään softan Maximum T-801:n ( http://www.kjaerulff1.com/cid.102/subci ... .6/20.aspx ) sivulta, mutta se pahus ei löydä enää yhtään asemaa.
Kaikki sujui ohjeen mukaan, eli kaapelilla tiekkariin ja ohjelma käyntiin.

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija
Snaut
Eli saitko päivityksen lopuksi vastaanottimeen tekstin "Good".
Jees. Uusin vielä asennuksen, mutta haku vain kestää, niin kauan kuin jaksan odottaa.

Vierailija

Oletko yrittänyt valikosta "Järjestelmän asetukset" palauttaa tehdasasetukset ja sitten lähteä ihan uuden installoinnin kautta liikkeelle?

Itselläni myös Maximus johon tein vastaavan päivityksen onnistuneesti, mutta malli on kovalevyllinen T-8000.

Vierailija
tietää
Englanniksi ja suomeksi resettiä tehdasasetuksille, muttei vaikuta ongelmaan.

Ja vielä, oletko resetoinnin jälkeen ottanut virtapiuhan pois hetkeksi ja sitten yrittänyt ladata firmiksen uudestaan vehkeeseen?

Vierailija

Ja ellei tuo yllämainittukaan auta, niin ei ole muuta neuvoa kuin ota yhteys vehkeen maahantuojaan Turkuun: Kjaerulff 1 Oy, +358207513800.

ps. Olethan tottakai imuroinut oiken firmistiedoston heidän sivuiltaan?

Vierailija
Snaut
Ja ellei tuo yllämainittukaan auta, niin ei ole muuta neuvoa kuin ota yhteys vehkeen maahantuojaan Turkuun: Kjaerulff 1 Oy, +358207513800.

Niin tuota. Ensin minä tarjosin C-versiota ja kun tajusin mokan, niin Imuroin T-version, mutta samaan hakemistoon ja... Nyt koetan asentaa sitä T:tä uudestaan ja katsotaan miten käy. Hidas on tuo RS232 yhteys.

Edit.
Nyt toimii kuin junan vessa.

Vierailija
tietää
Snaut

Niin tuota. Ensin minä tarjosin C-versiota ja kun tajusin mokan, niin Imuroin T-version, mutta samaan hakemistoon ja... Nyt koetan asentaa sitä T:tä uudestaan ja katsotaan miten käy. Hidas on tuo RS232 yhteys.

Edit.
Nyt toimii kuin junan vessa.

Hmm. Mitähän toi nyt sitten tarkoittaa. Koska viimeksi kävit junan veskissä.

Vierailija
valtiokonttorin elatti
tietää
Snaut

Edit.
Nyt toimii kuin junan vessa. :oops:

Hmm. Mitähän toi nyt sitten tarkoittaa. Koska viimeksi kävit junan veskissä.

Monien sinisten vaunujen vessat puhaltavat edelleenkin suoraan ratapenkalle. Sellaisella matkustin tuossa pari viikkoa sitten. Eli näissä systeemi on todella toimintavarma.

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005

On se vaan mielenkiintoista, että tämä ohjelmiston päivityskään ei suju, kuten YLE alunperin mainosti: Uudet firmiksethän piti tulla automaattisesti purkkiin!

Super Teksti-TV:tä en ole omista digiboxeista löytänyt.

Ohjekirjoista ei löydy myöskään tietoa MHP-palveluiden käytöstä.

Aika monta softapäivitystä vielä tarvitaan, että digiboxit omaisivat ne toiminnot, millä boxeja alunperin mainostettiin!

Kuvan laadunkin piti parantua, mutta ei: Pixelöitynyttä mössöä!

Vierailija
Volitans
On se vaan mielenkiintoista, että tämä ohjelmiston päivityskään ei suju, kuten YLE alunperin mainosti: Uudet firmiksethän piti tulla automaattisesti purkkiin!

Super Teksti-TV:tä en ole omista digiboxeista löytänyt.

Ohjekirjoista ei löydy myöskään tietoa MHP-palveluiden käytöstä.

Aika monta softapäivitystä vielä tarvitaan, että digiboxit omaisivat ne toiminnot, millä boxeja alunperin mainostettiin!

Kuvan laadunkin piti parantua, mutta ei: Pixelöitynyttä mössöä!

Moniin digitelkkarihin ja digibokseihin se ohjelmistopäivitys tuleekin lähetteen seassa mutta ei kaikkiin. Jos boksin takaa löytyy perinteellinen RS-232 miniliitäntä niin on suuri vaara, että päivitykset pitää itse hoitaa tietokoneen avulla kuten yllä mainitussa tapauksessakin

MHP-bokseja kyllä löytyy mutta ainoat MHP-palvelut ovat kai olleet superteksti-tv ja uutisnauha. Olen ymmärtänyt, että nämäkin ovat lopettamisuhan alla ellei jo ole lopetettukin.

Vierailija

Joku netissä mainitsi että Yle velottaa 10 k€/a päivityspalvelusta. Se olisi kyllä halvempaa kuin piuhakauppa, joilla ei tee mitään muuta, kun se on RS232, jota ei voi käyttää enää mihinkään muuhun arkipäivän sovellukseen. Mitähän huoltoliike päivityksestä veloittaa?

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005
Snaut

Moniin digitelkkarihin ja digibokseihin se ohjelmistopäivitys tuleekin lähetteen seassa mutta ei kaikkiin. Jos boksin takaa löytyy perinteellinen RS-232 miniliitäntä niin on suuri vaara, että päivitykset pitää itse hoitaa tietokoneen avulla kuten yllä mainitussa tapauksessakin

MHP-bokseja kyllä löytyy mutta ainoat MHP-palvelut ovat kai olleet superteksti-tv ja uutisnauha. Olen ymmärtänyt, että nämäkin ovat lopettamisuhan alla ellei jo ole lopetettukin.

Niinhän se valitettavasti on. Lähetteen seassa ei päivityksiä tule, koska ne maksavat kohtuuttomasti valmistajille. Tämä taas johtuu siitä, että YLE meni totaalisessa hölmöydessään myymään lähetysverkon ranskalaisille, joilla on nyt monopoli ja tekevät ihan mukavaa katetta suomalaisten kustannuksella.

Ihan hyvä, että on edes rs-232, jolla voidaan purkki päivittää. Mutta kaikilla ei ole tietokonetta, tai sellaista tietokonetta, joista rs-232 löytyisi. Nykyään sarjaporttina on useimmissa koneissa vain USB.

Vierailija

Päivityskin "kannatti". Tekstit eivät mahdu ruutuun ja valikoista ei löydy mitään muuttaa sitä.
Laite löytyy Ylen mustalta listalta tekstitysongelmien vuoksi. Että sillai.

Vierailija

Tuossa joulun pyhinä simahti olkkarin telkkarin boksi ja oli nopeasti saatava uusi. Eli ostin cittarista sellaisen Philipsin viimeisen päälle leikkikalumuovisen karvalakkimallin hintaan 39.90. Ja ihme ja kumma laite tekstityksineen ja ohjelmaoppaineen toimii kuin buicci!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat