Paras liha

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mikä ja miksi on paras liha?
Omasta mielestä poronliha. Vähärasvaista ja rapean hyvää, mutta ikävä kyllä kallista. Sopisi hyvin kebabiin.

Sivut

Kommentit (84)

Vierailija

Sika se vaan mielestäni maistuu parhaalle. Ravintoaineet ei itselleni ole tärkeimmät, vaan maku. Nytkin iltaeväänä leipää kinkulla.

Vierailija

Kala on loistavaa tavaraa. Itse syön työpaikan ravintolassa kiihkeänä (kirjo)lohta ja kotona tapaan paistaa tonnikalapihvejä. Lisäksi minulla on konttorilla pöytälaatikossani kalasäilykkeitä eli silliä, lohta ja tietenkin tonnikalaa.

Yleensä liharuoka voi olla surkeaa (esim. joku jauhelihakeitto, hyh), mutta huonoon kalaruokaan harvemmin törmää.

Vierailija
re
---

Yleensä liharuoka voi olla surkeaa (esim. joku jauhelihakeitto, hyh), mutta huonoon kalaruokaan harvemmin törmää.

Mikä tekee jauhelihakeitosta surkean? Jos miettii, mistä osasta eläintä liha saadaan, toki kalapuikkojen mössö on vähemmän houkuttelevista kohdista. Toki suurtalouskeittiön jauheliha tosiaan on olemattoman pientä murua - kuten tonnikala. Mutta maustaen oikein siitäkin saa oikein hyvää ruokaa.

Vierailija
Olli V
re
---

Mikä tekee jauhelihakeitosta surkean? Jos miettii, mistä osasta eläintä liha saadaan, toki kalapuikkojen mössö on vähemmän houkuttelevista kohdista. Toki suurtalouskeittiön jauheliha tosiaan on olemattoman pientä murua - kuten tonnikala. Mutta maustaen oikein siitäkin saa oikein hyvää ruokaa.

Yleensä jauheliha tekee surkean. Ei ole hyvää jauhelihakeittoa vielä tullut vastaan. Samoin jauhelihapihveistäkin on huomattavan usein saatu huonoja.

No jos oikein pakotetaan, niin joskus vuosia sitten Ilosaarirockissa ostin jonkun "lohikebabin" joka maistui kammottavalta, että kyllä siitäkin saa.

Vierailija

"re" kirjoitti:
"Olli V" kirjoitti:
"re" kirjoitti:
---

Yleensä jauheliha tekee surkean. Ei ole hyvää jauhelihakeittoa vielä tullut vastaan. Samoin jauhelihapihveistäkin on huomattavan usein saatu huonoja.

No jos oikein pakotetaan, niin joskus vuosia sitten Ilosaarirockissa ostin jonkun "lohikebabin" joka maistui kammottavalta, että kyllä siitäkin saa.

Oletkos itse ikinä tehnyt ruokaa? Ostatko vain kaiken valmiina?
Mielestäi ei kannata arvostella ruokaa jos itse ei osaa tehdä.
Itsetehty AINA parasta.

Vierailija
Fenrir
re
Olli V
re
---

Yleensä jauheliha tekee surkean. :shock: Ei ole hyvää jauhelihakeittoa vielä tullut vastaan. Samoin jauhelihapihveistäkin on huomattavan usein saatu huonoja.

Itsetehty AINA parasta.

Noniin, läskiks meni tämäkin. Kohta varmaan tulee Tuc (ja mitä niitä olikaan) tänne haukkumaan vielä homofoobikoksi.

Vierailija

Käytän itseasiassa broilerin jauhelihaa aika usein. Sotken hernemaissipaprikaa, sitä sekä pippuria sekaisin, nopeaa, halpaa ja ihan hyvää. Huonoa kalaruokaa ei edes yrittämällä tule mieleen, ei vaikka kuinka yrittäisin. No lipeäkala ruodoilla voi olla masentava kokemus samoin kuin tuo festariyritelmä.

Vierailija

Lammas, ehdottomasti.
Maku on todellinen, ei mitään teollisuusmössöä.

Vaikea vain saada suomalaista lammasta marketeista tai lähikaupoista.
Parantamisen paikka myyntiportaalle ja tuottajille.
Mieluummin suomalaista lammasta kuin Uudesta Seelannista tuotua kaukoruokaa.

Vierailija

"re" kirjoitti:
"Fenrir" kirjoitti:
"re" kirjoitti:
"Olli V" kirjoitti:
"re" kirjoitti:
---

Itsetehty AINA parasta.

Noniin, läskiks meni tämäkin. Kohta varmaan tulee Tuc (ja mitä niitä olikaan) tänne haukkumaan vielä homofoobikoksi.

Minua ei kiinnosta oletko homo vai mikä. Kirjoitat ruoasta, että mitä olet viimeksi SAANUT.
Kannattaisiko kokeilla itse. Jokainen järkevä olento tietää, että ravintoloista saa täyttä paskaa.
Kannattaa vaan tehdä itse....

o_turunen
Seuraa 
Viestejä10657
Liittynyt16.3.2005

Minun mielestäni parasta lihaa on tonnikalanliha oliiviöljyssä. Parhaimman gourmet-efektin saa asettamalla purkillisen tonnikalahiutaleita kahdelle reissumiehenpuolikkaalle.
Sitten vain mäyris viereen ja herkuttelutuokio alkaa.

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi.
Korant: Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

Vierailija

Oletteko aivottomia?
Pohtikaa yhtälöä:
Paska palkka + paskat työajat + paska pomo + paskat asiakkaat + paska tulevaisuus = KOSTO
= räkää, hikeä, hilsettä...jopa spermaa, kakkaa + kaikkea muuta eritettä.
Juu-u, niissä kaupankin tehtailta tulevissa.

Siksi ostan vain kokolihaa ja tuoreita vihanneksia.
Enkä syö "ulkona".

Siksi vastasin hirvi. Tosin peura/kauris onpi parempaa. Riista on hyvää.

Vierailija
Fenrir
re
Fenrir
re
Olli V
re
---

Yleensä jauheliha tekee surkean. :shock: Ei ole hyvää jauhelihakeittoa vielä tullut vastaan. Samoin jauhelihapihveistäkin on huomattavan usein saatu huonoja.

Itsetehty AINA parasta.

Minua ei kiinnosta oletko homo vai mikä. Kirjoitat ruoasta, että mitä olet viimeksi SAANUT.
Kannattaisiko kokeilla itse. Jokainen järkevä olento tietää, että ravintoloista saa täyttä paskaa.
Kannattaa vaan tehdä itse....

Tuo sutkautukseni tarkoitti sitä, että on yleistä mutta toki typerää keksiä faktoja toisesta tällaisen perusteella. Tottakai teen myös itse, no en kaloja mutta jatkojalostan esim. stokkan herkusta ostetuista mönjistä ruokaa itselleni.

"Itse tehty" - no nyt pitää muistaa että kyllähän se ravintolan kokkikin on itse. Ja varmaan harjaantunutkin.

Vierailija
Fenrir
Oletteko aivottomia?
Pohtikaa yhtälöä:
Paska palkka + paskat työajat + paska pomo + paskat asiakkaat + paska tulevaisuus = KOSTO
= räkää, hikeä, hilsettä...jopa spermaa, kakkaa + kaikkea muuta eritettä.
Juu-u, niissä kaupankin tehtailta tulevissa.

Siksi ostan vain kokolihaa ja tuoreita vihanneksia.
Enkä syö "ulkona".

Ei auttanut tämä, eikä useat venäläiset dokumentit, joissa näytettiin oikein mitä siellä venäläisissä keittiöissä oikein tapahtuu. Vihreätä kanaa kun keittää tarpeeksi kauan, niin kyllä se rupeaa näyttämään tuoreelta. Mausteiden ja paistamisen jälkeen venäläinen asiakas ei tunne eroa. Sylkeä lentää kastikkeisiin mukavasti. Suomessa ei ole ihan sillä tavalla. Tai mistä minä tiedän...

Paras liha on kala!

o_turunen
Seuraa 
Viestejä10657
Liittynyt16.3.2005

Ensiapukurssilla kouluttaja kehoitti syömän kalaruokaa ainakin kerran viikossa. Olen ottanut nyt tavakseni nauttia sillifileitä reissumiehen kera. Toisinaan hemmottelen itseäni jopa chili-maustetulla tonnikalalla. AAAh!
Kalaruoat tavallisten rahvaanomaisten nakit-ja-perunasalaatti-ikävien, sanoisinko, suorastaan, toisinaan jopa äklöttäviltä tuntuvien jälkimakujensa vuoksi suosittelen kasvisruokavaliossa pitäytymistä.

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi.
Korant: Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat