Seuraa 
Viestejä45973

S.... na, erehdyin ostamaan hyvä jenkkini tilalle japanilaisen talousihmeen, mutta sen huippuunsa ekonomoitu moottorihan tuottaa
lämpöä vain tulitikun verran, alle 10 asteen pakkasella alkaa olla
kotoisaa vasta 50 km:n ajon jälkeen, kaupungissa saa ajaa huppu korvilla ja rukkaset kädessä !!!

Sivut

Kommentit (68)

Ertsu
Seuraa 
Viestejä7206

Eikö ekoautossasi ole ilmastointilaitetta, jonka voisi kääntää lämmittämään sisätiloja ? Vähänhän se lisää polttoaineen kulutusta, mutta vähemmän kuin Webasto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
teme
Seuraa 
Viestejä191
ruskamies
S.... na, erehdyin ostamaan hyvä jenkkini tilalle japanilaisen talousihmeen, mutta sen huippuunsa ekonomoitu moottorihan tuottaa
lämpöä vain tulitikun verran, alle 10 asteen pakkasella alkaa olla
kotoisaa vasta 50 km:n ajon jälkeen, kaupungissa saa ajaa huppu korvilla ja rukkaset kädessä !!!

Itse en kyllä vielä lotkauta korvianikaan noille "eko"autoille. Katotaan asiaa tarkemmin uudelleen kun niitä alkaa löytymään muiltakin valmistajilta.

Siis se ilmastointi vain jäähdyttää, kylmäkone ...

Lämpöä tulee, mutta hentoisesti ... tehoa on 50 kW eli n. 68 hp ...

Kulutus ( EU keski ) 4,7 l/ 100 km, hiilidioksidipäästö 109 g / km
( EU nelonen 130 g ).

ruskamies
Siis se ilmastointi vain jäähdyttää, kylmäkone ...

Jonnekin kylmäkoneenkin poistama lämpö menee. Jos vähän säätää, niin menee ohjaamoon.

Vertailun vuoksi: n. 20 km:n matka Rovajärven ampuma-alueella varusmiespalveluksen alkuaikoina proton lavalla tavaroiden päällä maaten.
Protossa pressukate, pakkasta n.38 astetta.
Lopputulos: lavalta alashypätessä polvet eivät taipuneet ..

Dredex
ruskamies
Siis se ilmastointi vain jäähdyttää, kylmäkone ...



Jonnekin kylmäkoneenkin poistama lämpö menee. Jos vähän säätää, niin menee ohjaamoon.

Not mut kun se juuri jäähdyttää auton sisätilaa, jos syntyneen lämmön
ohjaa takaisin, nettotuloshan = + - 0. paitsi bensaa palaa. Mitä ihmettä tarkoitatte tuolla ! Siis tää on halpa auto, siinä
on vaan yksi painike ilmastoinnin päällekytkemiseen ja sitten tulee kylmää.
En taatusti ryhdy uudelleenrakentamaan 3 vuoden takuuajalla ainakaan !

Denzil Dexter
Johan pienen auton olet löytänyt. Tulitikusta irtoaa noin 10-20 wattia, joten jos autosi hukkalämpö on tuota tasoa, on moottorin teho noin 30W.

Millä matematiikalla laskettuna?

ruskamies
Dredex
ruskamies
Siis se ilmastointi vain jäähdyttää, kylmäkone ...



Jonnekin kylmäkoneenkin poistama lämpö menee. Jos vähän säätää, niin menee ohjaamoon.



Not mut kun se juuri jäähdyttää auton sisätilaa, jos syntyneen lämmön
ohjaa takaisin, nettotuloshan = + - 0. paitsi bensaa palaa. Mitä ihmettä tarkoitatte tuolla ! Siis tää on halpa auto, siinä
on vaan yksi painike ilmastoinnin päällekytkemiseen ja sitten tulee kylmää.
En taatusti ryhdy uudelleenrakentamaan 3 vuoden takuuajalla ainakaan !

Eikun sen idea on, että pumpataan ulkoa pakkasesta lämpöä sisään, niinkuin ilmalämpöpumpulla. Ulkona pakkanen kiristyy ja sisällä helle nousee.

Ilmastointilaite työntää joka tapauksessa ulos enemmän lämpöä kuin poistaa, joten ne palaneet bensiinit tulevat lämmöksi kabiiniin.

Ertsu
Seuraa 
Viestejä7206
ruskamies
Dredex
ruskamies
Siis se ilmastointi vain jäähdyttää, kylmäkone ...



Jonnekin kylmäkoneenkin poistama lämpö menee. Jos vähän säätää, niin menee ohjaamoon.



Not mut kun se juuri jäähdyttää auton sisätilaa, jos syntyneen lämmön
ohjaa takaisin, nettotuloshan = + - 0. paitsi bensaa palaa. Mitä ihmettä tarkoitatte tuolla ! Siis tää on halpa auto, siinä
on vaan yksi painike ilmastoinnin päällekytkemiseen ja sitten tulee kylmää.
En taatusti ryhdy uudelleenrakentamaan 3 vuoden takuuajalla ainakaan !

Ei siinä tarvitse kuin virtaussuuntaa kääntää. Lauhduttimesta tulee höyrystin ja päinvastoin. Mene merkkiliikkeeseen ja pyydä vaihtamaan kompuralle tulevien putkien paikkoja keskenään.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä33497
ruskamies
S.... na, erehdyin ostamaan hyvä jenkkini tilalle japanilaisen talousihmeen, mutta sen huippuunsa ekonomoitu moottorihan tuottaa

Moottori tuottaa kyllä lämpöä tarpeeksi, mutta valitettavasti sisälämppärin kenno on mitoitettu maihin, joissa +5 asteinen talviaamu lasketaan sietämättömän kylmäksi, ja nollassa ei tarvitse enää lähteä mihinkään, kun koko yhteiskunta on lamaantunut.

Jos lämmintä autoa haluat, osta Lada, sen saa muutamassa minuutissa saunaksi vaikka ulkona olisi 60 pakkasta. Ainakin vanhan hyvän ajan "made in USSR" mallit, en minä niistä tiedä mitä ne nykyään värkkäävät.

Minulla on 2005 ekotoyotan diesel ja siinä on webasto, jolla saa kylmillä ilmoilla sisälämpöä korkeammalle, kuluttaa tietysti tuolloin enemmän. Webasto ei toimi muulloin kuin auton ollessa käynnissä eli ei mikään peruswebasto, joka lämittää erillisellä moottorilla.
Nappia vain painaa niin kohta on kuin saunassa.

Kyllä kai Suomeen tuotavissa malleissa termostaatti pitäisi olla asetettu
meikäläisten olosuhteiden mukaan ? Huomasin saman ilmiö jo uuden
Skodan VW-turbossa, lämpöä tuli vaikkapa Sebringin verrattuna paljon
hitaammin. Lada ... noh, taidat nyt ihan vähän liiotella, - 60 C ei mikään auto inahdakaan ! Ja Fiat eli italialainenhan se Lada ... ei ole
tunnettu pakkasistaan, vaikka siellä nyt lunta onkin ja meillä ei ...

Toho on hyvä autossa pakkasilla. Seitsemän kilowatin teho auton sisällä tekee ihmeitä ja sillä pitää lasitkin sulana...
Niin kyllä sillä lämppärinkin tekee kun hieman sorvailee.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä33497
ruskamies
Kyllä kai Suomeen tuotavissa malleissa termostaatti pitäisi olla asetettu meikäläisten olosuhteiden mukaan ?



Suomi, ja yleensä arktiset maat, ovat autonvalmistajille mitättömän pieni markkina-alue. Eipä kylmiä talvia juuri muualla ole kuin Pohjoismaissa ja Kanadassa, kaikki hyvin harvaanasutuja ja pieniä markkinoita. Venäläisillä on omat pelit, eikä sielläkään Siperiassa liikaa varakasta väkeä ole.

Ei se termostaatista ole kiinni (joskin korkeampilämpöinen termostaatti voi auttaa jossain rajatapauksessa), vaan siitä, että se sisätiloihin lämpöä luovuttava kenno on liian pieni.

Lada ... noh, taidat nyt ihan vähän liiotella, - 60 C ei mikään auto inahdakaan



Ei tuo ole Siperiassa mikään ihmeellinen pakkanen. Kyllä sielläkin vaan autoillaan. Venäläisillä on niksit siihen.

Ja Fiat eli italialainenhan se Lada ... ei ole
tunnettu pakkasistaan, vaikka siellä nyt lunta onkin ja meillä ei ...

Kaipa veli venäläinen on vuosikymmenien varrella tehnyt vehkeeseen modifikaatioita, jotka parantavat sen toimivuutta paikallisissa oloissa.

Meillä oli joskus lapsena ollessani Ladoja useampiakin. Ei niille pakkaset olleet mikään ongelma, sen enempää käynnistysten kuin sisälämpötilan suhteen. Omaa kokemusta on reiluun kolmeenkymmeneen asti, mitä nyt Etelä-Suomessa kylmimmillään on.

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Neutroni

Kaipa veli venäläinen on vuosikymmenien varrella tehnyt vehkeeseen modifikaatioita, jotka parantavat sen toimivuutta paikallisissa oloissa.

Meillä oli joskus lapsena ollessani Ladoja useampiakin. Ei niille pakkaset olleet mikään ongelma, sen enempää käynnistysten kuin sisälämpötilan suhteen. Omaa kokemusta on reiluun kolmeenkymmeneen asti, mitä nyt Etelä-Suomessa kylmimmillään on.

Se on sitten selvä, mikä auto Bushmanin pitää seuraavaksi hankkia

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat