Lihaskehitys ja alkoholi: Tämä ei voi pitää paikkaansa?!

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Voiko tämä väite pitää paikkaansa?

Pienikin määrä alkoholia kumoaa reenin vaikutuksen, joten ei voi suositella samalle päivälle...

Eli ettäkö jos vaikka minä käyn pumppaamassa salilla, kehittääkseni hauislihastani ja rankan reenin jäläkeen pääsen illaksi kotia ja ihan lihasten rentoutumisen(eli palautumisen) nimissä vetäsen lasillisen punaviiniä, treenin vaikutus kumoutuukin sillä saman tien?!
(lukuunottamatta tuhlattua energiaa)

Alkoholilla. Olut vielä pahempi.

Mitä helvettiä olenko siis treenannut vuosia ihan turhaan?

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija

Määrä ratkaisee. Muuten juovien ja juomattomien välillä nähtäisiin hyvin tramaattinen ero, jota ei näe. Jo koordinaatio heikkenee, joten juopuneena ei voi harjoitella, mutta pari kaljaa sen päälle ei haittaa. 6-8 on jo liikaa.

Kuten on huomattu, on olut diureettinen ja sotkee nestetasapainoa, joka jo harjoittelun vuoksi vaatii korjausta.

Vierailija

Kohtuullisesti alkoholia käyttävien suorituskyky on parempi kuin raittiiden. Suuret alkoholimäärät voivat heikentää fyysistä suorituskykyä . Pienikin alkoholimäärä saattaa olla haitaksi voimaa vaativan työn, urheilun tai muun fyysisen suorituksen yhteydessä. Mutta jos nautit jälkeen pari annosta alkoholia niin ei se treeni mene hukkaan. Haittana voidaan mainita alkoholin ylimääräiset kalorit jos tarkoituksena on deffata

mattile71
Seuraa 
Viestejä198
Liittynyt6.9.2006

Mutta jos treenaat ensisijaisesti massaa ja vasta toisisijaisesti lihasmassaa niin kannattaa pysyä kokonaan poissa kuntosalilta.

Kaljaa kittaamalla saa massan nousemaan ilman turhaa rehkimistä.
Parempi six-pack kainalossa kuin vyötäröllä.

Vierailija
somedude
Ei ei päin vastoin. Mitä enemmän juo sitä suuremmaksi ne appelsiinit kasvaa kainaloissa. Testattu juttu!

Heh

Vierailija

Muistan joskus lukeneeni että kunnon känni sekottaisi hormonitasoja niin pahasti että jopa viiteen päivään sen jälkeen lihaskasvu on häiriötilassa ja treenin vaikutus on normaalia vähäisempää.

Oli ylläoleva totta tai ei, niin uskon että juuri tuon hormonipuolen kautta alkoholilla on vaikutusta. Kännihän vaikuttaa testostereonin määrään vähentävästi, mutta niinhän vaikuttaa vaikka lakritsikin.

Vierailija

Niin paljon kuin tämä asia vaivaakin minua, uusimman saamani tiedon mukaan (mitä luin Pakkotoisto.comista) olen nyt valmis vetämään itseni hirteen..

Nimittäin ylikunto (eli liikarasitustila).

Jopa alottelija voi joutua ylikuntoon hyvinkin helposti, mikä taas voi johtaa krooniseen ylikuntoon, jonka parantamiseen voi mennä jopa vuosi!.

Mitä helvettiä

Tämähän on ihan tuuripeliä näköjään: joko treenaat liikaa kohtalokkain seurauksin, tai sitten liian vähän.. kumpikin johtaa karuun lopputulokseen: EI TULOKSIA.

Vierailija

Sitä paitsi kun minulta nimenomaan löytyy aivan kaikki nuo ylikunnon oireet:

-korkea lepopulssi
-kaikki tekeminen tuntuu raskaalta
-hikoilu levossakin ja yöllä (vaikkei ylipainoa)
-väsymystä masennusta, mutta unettomuutta (nukahtamisvaikeuksia + katkonainen uni)
-ei paneta kokoajan
-kuivat limakalvot
-kuin flunssa olisi kokoajan tuloillaan
jne!

kuningas
Seuraa 
Viestejä1246
Liittynyt10.12.2007

Kyllähän Swartzenneggeriki veti rommia aina reenin jälkeen joka päivä yhden. Ei kai se silloin voi haitata niin paljon

War doesn't determine who's right but who's left.

There is no such thing as an atheist in a foxhole.

asdf
Seuraa 
Viestejä11069
Liittynyt16.3.2005
kuningas
Kyllähän Swartzenneggeriki veti rommia aina reenin jälkeen joka päivä yhden. Ei kai se silloin voi haitata niin paljon

Siis yhden minkä? Yhden snapsin, drinkin vai pullon? Vai korin?

Vierailija
kuningas
Kyllähän Swartzenneggeriki veti rommia aina reenin jälkeen joka päivä yhden. Ei kai se silloin voi haitata niin paljon

Veti vähän muutakin..

Vierailija

Niin se kuulemma, alkoholi, vetää elimistön anabolisesta tilasta kataboliseen jo pienestäkin määrästä. Eli jos haluaa lihasta kasvattaa niin paras pysytellä irti alkoholista..

Nuo ylikunnon oireet sopisivat kyllä itseenikin

Vierailija
motocoyote
Niin se kuulemma, alkoholi, vetää elimistön anabolisesta tilasta kataboliseen jo pienestäkin määrästä. Eli jos haluaa lihasta kasvattaa niin paras pysytellä irti alkoholista..

Nuo ylikunnon oireet sopisivat kyllä itseenikin


Alkoholittomuus vielä menee, mutta tieto ylikunnosta veti maton alta.

Treenaaminen on siis täysin tuuripeliä. Jotkut onnistuu, jotkut eivät. Eihän nyt kaikki voikkaan olla huippukunnossa. Pahintahan tuossa liikarasitustilassa on se, että jos sitä ei huomaa ajoissa jatkaen vain treenaamista yhä kovemmin kun kunto vain laskee, sitä ei välttämättä onnistu parantamaan enää koskaan.

Jos ei olisi mitään ylikunnon mahdollisuutta olemassakaan, treenaisin joka päivä tuntikausia ja olisin onnellinen mies.

Vierailija
motocoyote
Nuo ylikunnon oireet sopisivat kyllä itseenikin

Kaikilla se voi ilmetä eri tavoin, mutta yhteistä on korkea lepopulssi.

Paina kaulavaltimoitasi ja katso/kuuntele kellon sekuntiviisaria samalla ja tulet viisaammaksi. Jos tykytys voittaa taajuudellaan kellosi, on sinulla liikarasitustila päällä. Itselläni yksi oire on, että olo on kokoajan kuin olisi vasta tullut kovista löylyistä.

Ylikuntoa väärinymmärretään sen harhaanjohtavan nimityksen vuoksi.
"Noho eihä ny tuommosella voi olla ylikuntoo.." -kyllä voi, koska kyseessä on nimenomaan liikarasitustila.

Se ei siis ole pelkästään mikään eliitti-urheilijoiden ongelma.

Vierailija
Rauno-Petteri Lapinoja
motocoyote
Niin se kuulemma, alkoholi, vetää elimistön anabolisesta tilasta kataboliseen jo pienestäkin määrästä. Eli jos haluaa lihasta kasvattaa niin paras pysytellä irti alkoholista..

Nuo ylikunnon oireet sopisivat kyllä itseenikin


Alkoholittomuus vielä menee, mutta tieto ylikunnosta veti maton alta.

Treenaaminen on siis täysin tuuripeliä. Jotkut onnistuu, jotkut eivät. Eihän nyt kaikki voikkaan olla huippukunnossa. Pahintahan tuossa liikarasitustilassa on se, että jos sitä ei huomaa ajoissa jatkaen vain treenaamista yhä kovemmin kun kunto vain laskee, sitä ei välttämättä onnistu parantamaan enää koskaan.

Jos ei olisi mitään ylikunnon mahdollisuutta olemassakaan, treenaisin joka päivä tuntikausia ja olisin onnellinen mies.

Itsekkään en ole tullut koskaan ajatelleeksi ylikunnon mahdollisuutta, ennenkuin luin nuo kuvailemasi ylikunnon oireet. Itseenikin sopivat aivan kaikki oireet. Liki vuoden on jo ollut tällaista, treeni maistuu puulta, raskas olo, hikoilua varsinkin öisin (jos sattuu pääsemään nukkumaan) jne...
Liki vuoteen ei ole tullut juuri treenattua kyseisestä syystä.

Lääkärilläkin olen asiasta käynyt, verenpaineet olivat lääkärillä mitattaessa katossa, 165/110, syke samoin. Omatoimisissa mittauksissa verenpaine on ollut jo huomattavasti parempi, keskimäärin 130/85, joskaan ei mikään kovin hyvä siltikään. Verenkuva ja sokerikokeet on otettu, nyt odottelen pääsyä sokerirasitukseen, koska pitkä sokeri oli hieman koholla.
Jotenkin vain uskon ettei tässä ole kysymys sokeritasoista, epäilin sitä alun alkaenkin. Pyysin että mitataan vapaan teston määrä, mutta lääkäri oli sitä mieltä että katsotaan kaikki muu ensin.
Alhaisiin testotasoihin viittais mm. väsymys, voimatasojen lasku, parrankasvun huomattava hidastuminen jne..

Lääkäri kysyi että "oletko piikitettävien hormonien kanssa pelleillyt"? Vastasin että en ole.
Jäi vähän semmonen kuva ettei lääkäri oikein uskonut sitä. Kuitenkaan en ole hormoneihin koskenut, eikä ole ollut aikomuksenakaan. Ja jos olisin, ois kai tuo hieman tyhmää salata se lääkäriltä jolla on vaitiolovelvollisuus, ja kaikki tieto auttaa ymmärtämään "missä mättää".
(Näkeehän sen päällepäin, luultavasti oisin aika paljon lihaksikkaampi jos oisin sutikkaa piikitelly.. )

Noh, kunhan joku selvyys tulee tähän asiaan..

Niin, ja lepopulssi pyörii välillä 75-90, eli aika korkea on.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat