Seuraa 
Viestejä45973

Miten tuntuu että kaikki lihavat ihmiset ovat karvaisia, mutta laihat ja muut tavalliset kaverit karvattomia tai karvoja ei ainakaan kasva muualla kun jaloissa ja käsissä vähän ja muualla? Onko rapamahaisuudella ja karvaisuudella joku pahuuden yhteneväinen akseli?

Kommentit (18)

Eipä pidä paikkaansa. Tänään uimahallissa leuat loksahtivat, kun näin nuoren ja laihan kaverin, joka näytti aivan apinalta- selkäkin karvan peitossa ?

Bushmaster
Miten tuntuu että kaikki lihavat ihmiset ovat karvaisia, mutta laihat ja muut tavalliset kaverit karvattomia tai karvoja ei ainakaan kasva muualla kun jaloissa ja käsissä vähän ja muualla? Onko rapamahaisuudella ja karvaisuudella joku pahuuden yhteneväinen akseli?

Minä olen laiha, lihaksikas ja aika karvainen. Naiset tykkää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
sapetix
Eipä pidä paikkaansa. Tänään uimahallissa leuat loksahtivat, kun näin nuoren ja laihan kaverin, joka näytti aivan apinalta- selkäkin karvan peitossa ?

Olitko sinäkin siellä?

Weird'Os
Tämä apina menee kohta koisimaan. Huomenna alkaa armeija.Pitää olla terässä.

HAJOA!

Itse pääsin reilu 10 vuotta sitten reserviin (oli pakko mainita, ihan pakko).

Noniin kaikki karvaiset kaverit, tässä topicissa puhutaan karvoista ja läskistä, ei armeijasta.

Olen minäkin nähnyt laihoja ja nuoria ja karvaisia kuin gorilla, mutta läskejä nahkasäkkejä ei ole vielä tullut vastaan paitsi OIKEASTI läskit(+300kg, tv-ohjelmissa, tie vaik siistitty vähän), sairaat ja trimmatut.

Bushmaster
Noniin kaikki karvaiset kaverit, tässä topicissa puhutaan karvoista ja läskistä, ei armeijasta.

Olen minäkin nähnyt laihoja ja nuoria ja karvaisia kuin gorilla, mutta läskejä nahkasäkkejä ei ole vielä tullut vastaan paitsi OIKEASTI läskit(+300kg, tv-ohjelmissa, tie vaik siistitty vähän), sairaat ja trimmatut.

Miun ukkini on lihava ja selkä on karvaine ku kamelil. Hää on tieteellisne todiste et karvoil ja läskil on korrelaatiota.

Lihavalla riittää energiaa yllinkyllin aivan kaikkeen. Niimpä keho teettää karvoja oikein urakalla.

Ainakin tummakarvaisilla on karvankasvu korreloiva läskin suhteen. Olen tutkinut. Etenkin naisia.

Eikös ole siten että testosteroni edistaa karvan kasvua? Tiedän myös, että kolesteroli on testosteronin erityksen edellytys eli ihmisillä jotka ovat lihävia ja saavat ruuastaan paljon kolesterolia niin karvatkin testotasojen myötä paremmin.

Yhdyn alkuperäiseen väitteeseen osittain, koska sille on kyllä olemassa tietääkseni jonkinlainen tieteellinen selitys. Toisaalta en ole tähän väitteeseen aiemmin törmännyt (itse olen nähnyt varmaan yhtä paljon laihoja ja karvaisia, kuin lihavia ja karvaisia) enkä mitenkään erityisesti pohtinut. Paljon on käytännön seikkoja, jotka puhuvat alkuperäistä väitettä vastaan, kuten esim. etelä-eurooppalaisten keskimääräistä karvaisempi, mutta silti kevytrakenteisempi olemus. Geeneillä tietääkseni on karvojen kasvuun suurin merkitys.

Silti on olemassa muutamia faktoja, jotka saattaisivat johtaakin siihen lopputulokseen, että lihavat ihmiset todellakin ovat keskimäärin laihoja karvaisempia. Yksi asia on juuri Weird'osin mainitsema hormonieritys, mutta toisaalta liikalihavuus yleensä vähentää aikaa myöten testosteronin määrää estrogeenipitoisuuden kasvaessa. Rasvassa kun on paljon aromataasientsyymejä. Suuri paino taas toisaalta voi kertoa hyvästä testosteronierityksestä, mutta jos siitä painosta suurin osa on tosiaankin sitä ihraa, niin silloin asian tulisi olla päinvastoin..

Lihavilla/painavilla ihmisillä on laihoja enemmän kasvutekijöitä veressään (esim. Igf-1 ja insuliini), jotka varmaan voisivat olla todennäköisin syy tähän mahdolliseen lisääntyneeseen karvojen kasvuun. IGF-1 ja testosteroni yhdessä aktivoivat niiden kasvua hyvin.

En kuitenkaan silti allekirjoita tuota alkuperäistä väitettä täysin. T: Kevyehkö, mutta silti karvainen.

En ole asiaan yleisemmin kiinnittänyt huomita, siis muiden ihmisten kohdalla mutta omassa karvankasvussani olen nähnyt linkkejä painoon.

Jos pudotan painoa ja treenaan kovaa niin näppituntumalla hiustenlähtö kiihtyy ja kun elän hyvin syöden ja treenaten niin pää tuntuu taas tuuheammalta.

En ole muissa kuin pään karvoissa mitään eroa havainnut mutta toisaalta eipä niitä ole juuri tullut tarkkailtuakaan. Pään karvaisuutta tulee aina automaattisesti seurattua kun sukii sen edustuskuntoon.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat