Mitä suosittelette?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Olen ajatellut, että alkaisin tilata Scienceä, SciAm:a tai Naturea, ja kuulisin mieluusti mielipiteitä kyseisistä tiedelehdistä. Toki voi suositella jotakin muutakin lehteä.

Nature kiinnostaa minua tällä hetkellä eniten.

Luen luen nykyään lähinnä Tieteenkuvalehteä, NG:tä(Suomeksi) ja Tiedelehteä.

Hyviä lehtiä kaikki, mutta kiinnostaisi lukea lisäksi jotakin ulkomaista lehteä.

Kommentit (4)

Euphemos
Seuraa 
Viestejä793
Liittynyt16.3.2005

Aloita vaikka Public Library of Sciencella, kun sitä voi netistä lukea ilmaiseksi.

http://www.plos.org/

Naturellahan on sitten monta alakohtaista julkaisuakin, jos haluat jotain tiettyä tieteenalaa seurata... mutta kaikkihan nuo kolme ovat laadukkaita. Valitse siis se, joka on hinnaltaan edullisin.

Nervus rerum

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26898
Liittynyt16.3.2005

Scientific American on käsittääkseni populaarijulkaisu, nuo muut ovat oikeita tiedelehtiä. Tutkimusartikkeleista saa aika vähän irti ilman kunnon pohjatietoja (luokkaa korkeakoulun peruskurssi alalta). Selaile noita kirjastossa, tai osta näytenumerot, ja päätä omien tuntemustesi mukaan. Itse en ole Scientific Americania lukenut, mutta kyllä monet pitävät sitä hyvänä tai kohtuullisena lehtenä.

Vierailija

Scientific Americania olen kohtuullisen paljon lueskellut, ja ihan hyvältä lehdeltä se vaikuttaa. Sopivassa suhteessa fysiikkaa, kemiaa ja biologiaa.
Kirjoitusten taso on juuri sopiva tälläiselle luonnontieteitä lukevalle lukiolaiselle, mutta alan ammattilainen ei kyllä SciAm:ista paljoa irti saa.

Uusimmat

Suosituimmat