Sillsallad/sillisalaatti: svenska och/ja suomalaista

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Så där. Här kan jag härja ensam med "pakkoruotsi" och självklart ni med om ni vill, vem som helst. Ja suomen kielikään ei ole kiellettyä. Siis "sillisalaatti" on luvallista.

Så här i början:

Släppa ut katten.
- Du måste ha varit ganska trött när du släppte ut katten i går natt.
- Vad menar du?
- Jo, katten har varit inne hela natten men min pälsmössa ligger ute på trappan.

Sivut

Kommentit (604)

Vierailija

Finnen hade kört på ett djur med sin bil. Som lagen säger skall man anmäla detta
till larmcentralen. Sagt och gjort. Finnen ringer:

"Hej, jag har sört på en suur....."
Killen på larmcentralen svarar:
"Vad säger du?!..."
Finnen:
"Jag har sört på en suur......."
Killen på larmcentralen:
"Jag hör inte vad du säger!"
Finnen:
"Perkele. Jag har sört på en ko med kuk....!"

Vierailija

Ruotsalainen vanha pariskunta oli vuokrannut auton Amerikan matkallaan.
Tienposkessa värjötteli kylmissään loukkaantunut haisunäätä, auto pysäytettiin ja haisunäätä kyytiin. Emäntä kysyi : Mihin eläinraukka pannaan ?
Isäntä vastasi : Pidä sylissäsi niin se lämpiää .
Emäntä kysyi:Entäs haju ?
Pidä sen nenästä kiinni, vastasi isäntä.

Vierailija

Suomalaismies oli Ruotsissa reissaamassa. Kielitaito ei vain ollut oikein hanskassa, mutta kuitenkin mies lähti kaupungille iltaa viettämään. Hän kohtasi eräällä kujalla vetävän näköisen tyttösen, joka alkoi jutella ruotsiksi - eihän mies mitään ymmärtänyt, mutta eleillään ja olemuksellaan tyttö teki selväksi, mikä on pelin henki, ja mies kiinnostui. Kaivoi sitten taskusanakirjan plärättäväkseen, ja sai suustaan:
- Vad kostar?
- Tusen kronor, vastasi tyttö.
Mies selasi aikansa ja sanoi:
- Jag inte köpa, bara hyra.

Vierailija

Heh heee, en jaksa etsiä vitsejä om finnar just nu. Väsyttää niin kamalasti. Men det här får räcka, ei finneistä, mutta om norrmän.

Det var en tysk, en ryss och en norrman som var ute och vandrade i öknen. Plötsligt fick de syn på en simbassäng. De frågade ägaren om de fick bada där, och det gick bra.
"Men kom ihåg att det är en magisk bassäng" sa ägaren. "När ni hoppar från trampolinen måste ni säga högt vad ni vill landa i".
Först hoppar tysken, och när han var i luften skrek han: "Öl!", varpa han landade i öl och efter en bra stund kom han upp ur bassängen, nöjd och glad. Sedan hoppade ryssen, och han skrek: "Vodka!" när han var uppe i luften.
Han var lika nöjd han, när han tittade upp över bassängkanten en stund senare. När det var norrmannens tur att hoppa, råkade han snubbla på trampolinen och skrek: "Oh, shit!"

Vierailija

Kun Jumala loi Aatamin, hän kysyi aivoista, millaiset tämä haluaa.
- Aatami kuuli kysymyksen olevan VAIVOISTA ja toivoi mahdollisimman pieniä ja huomaamattomia.

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18367
Liittynyt16.3.2005

Huomenta,

Vai ruotsia ja suomea sekasin...

IIIO + IIO = 19

Miten kahdella suoralla viivalla tosta lauseesta tulee tosi?

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Vierailija

Joo, en ole "kielirasisti".
Ja sitten neuvo koululaisille.

-Pidähän kiirettä, myöhästyt muuten koulusta!
-Ei se haittaa, äiti. Koulu on auki koko päivän.

Vierailija

Ett gift par är på väg att lägga sig och medan mannen är på väg att krypa ner i sängen
står kvinnan naken framför spegeln.
- "Älskling, jag börjar bli gammal." säger hon. "Mitt ansikte är rynkigt, mina bröst är
hängiga, min ända har bristningar, mina ben har celluliter och mina underarmar är
fladdriga."
Mannen ligger dödstyst i sängen och vågar verken hålla med eller säga emot. Hon
vänder sig om mot honom.
- "Säg något som gör att jag blir glad, för det behöver jag nu", säger hon.
- "Eh, öh... Du har inte problem med synen i alla fall..."

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18367
Liittynyt16.3.2005

Haluatteko kuulla vastauksen?
No, minä kerron sen joka tapauksessa...

NIO+TIO=19

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Vierailija
Ayla
Ett gift par är på väg att lägga sig och medan mannen är på väg att krypa ner i sängen
står kvinnan naken framför spegeln.
- "Älskling, jag börjar bli gammal." säger hon. "Mitt ansikte är rynkigt, mina bröst är
hängiga, min ända har bristningar, mina ben har celluliter och mina underarmar är
fladdriga."
Mannen ligger dödstyst i sängen och vågar verken hålla med eller säga emot. Hon
vänder sig om mot honom.
- "Säg något som gör att jag blir glad, för det behöver jag nu", säger hon.
- "Eh, öh... Du har inte problem med synen i alla fall..."

Ja, det var väl ändå ärligt av gubben! Men om uppställningen hade varit omvänd, hur tror du att kvinnan hade karakteriserat sin nakna make framför spegeln?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat