Viiltely

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

mikä viiltelyssä viehättää? erityisesti nuoret harrastavat viiltelyä, mutta mikä siinä viehättää? kaikki yleensä olettavat että jos joku viiltelee niin ne on automaattisesti ranteet jotka viilletään auki. miksi kukaan ei koskaan ajattele että viillellä voi ympäri kehoa ja ranteet eivät ole ainoa paikka.

Sivut

Kommentit (196)

Vierailija

Tähän ei ole selvää vastausta. Osa viiltelee saadakseen pahan olon jollakin tavalla poikki (viiltelyn aiheuttaman kautta kehoon erittyy adrenaliinia ja endorfiinia). Osa saadakseen huomiota. Osa näyttää tekevän sitä jopa huvikseen. Nuorten tyttöjen harrastus tuntuu tämä olevan, ei ole vielä tullut viiltelevää poikaa vastaan (vaikka niitäkin varmasti on).

Tosiaan, aika harva ranteitaan viiltelee, kaikkea muuta mahdollista kyllä. Se on vaan harmi, että pahimmillaan arvet ovat elinikäisiä.

Vierailija

kyllä pojatkin viiltelevät. minullakin kaverina poika joka on viillellyt nimenomaan ranteet...eikä edes piilottele arpiaan vaan suostuu jopa kertomaan niiden tarinan. itse olen huomannut että viiltely vie pelkoa pois...kivun tunne ei ole enään niin voimakasta.

Vierailija

paha olo lähtee vain hetkeksi ja pahenee vain tultuaan takaisin, apuakaan ei kukaan tarjoa. asialle yleensä vain nauretaan -_-

Vierailija
scholle
paha olo lähtee vain hetkeksi ja pahenee vain tultuaan takaisin, apuakaan ei kukaan tarjoa. asialle yleensä vain nauretaan -_-

Mikä siinä viiltelyssä on mielestäsi parasta? Kipu? Veren näkeminen? Vai ihan vaan itsensä vahingoittaminen?

Vierailija

olisi kivaa itsekkin tietää tarkemmin. tunnottoman olon jälkeen tietää että vielä tuntee jotain. tiedän että itsensä satuttaminen on väärin, mutta ei mahda mitään :/

Vierailija

Viiltely ei ole muuten ihan uusi asia. Raamatussa Baalin palvojat viiltelivät ja joivat omaa vertaan. Egyptiläiset papit kanssa viiltelivät palvontamenoissaan.

Vierailija
scholle
olisi kivaa itsekkin tietää tarkemmin. tunnottoman olon jälkeen tietää että vielä tuntee jotain. tiedän että itsensä satuttaminen on väärin, mutta ei mahda mitään :/

Jos kipu on se juttu, niin suosittelen käyttämään vaikkapa kuminauhaa silloin kun tekee mieli vahingoittaa itseä. Laitat kuminauhan ranteesi (tai muuten käsivartesi) ympärille, venytät sen äärimmilleen ja päästät irti. Käy ihan saamarin kipeää, mutta ei tee niin pahaa vahinkoa kuin viiltely.

Vierailija

ei ehkä kumminkaan riitä että tuntee kipua...jäljet pitää jäädä. siinä se vaan että kuinka pitkälle asian lopulta vie...

Vierailija
scholle
ei ehkä kumminkaan riitä että tuntee kipua...jäljet pitää jäädä. siinä se vaan että kuinka pitkälle asian lopulta vie...

No jos ammattiapua joskus haet ja saat, niin ensimmäisenä aletaan varmasti miettiä vaihtoehtoisia tapoja purkaa pahaa oloa. Olettaen, että itse haluat niitä löytää. Mitään taikatemppuja viiltelyn lopettamiseen ei ole.

Englannissa on tietääkseni ollut oikein viiltelyryhmiä. Näissä mukana olevat ihmiset saavat viillellä valvoituissa oloissa haluamillaan välineillä. Tällä pyritään ottamaan viiltelystä pois se monelle tärkeä mystiikka ja salaperäisyys. Tuloksista en tiedä mitään varmaa.

Vierailija

jotenki mä vaan en usko että tuntematon vois koskaan mitenkään missään auttaa. ensinnäkin jo puhumaan meneminen tuntemattomalle on todella hankalaa ja tuskallista.

Vierailija
scholle
jotenki mä vaan en usko että tuntematon vois koskaan mitenkään missään auttaa. ensinnäkin jo puhumaan meneminen tuntemattomalle on todella hankalaa ja tuskallista.

Jos et usko, että ammattiauttaja voisi sinua auttaa, niin tuskinpa hän silloin voikaan. Ilman omaa motivaatiota ei paranemista tapahdu.

Vierailija

nyt mä en ookkaan täällä hakemassa apua vaan kysymässä muiden näkökulmaa asiaan ja kokemuksia viiltelystä. älkää yrittäkö auttaa koska siitä ei kummiskaan tule mitään! pysykää aiheessa, tai ainakin yrittäkää pysyä, kiitos

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat