aspiriinin yliannostus ja kofeiinimyrkytys...

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

onko kenelläkään mitään kokemusta jommastakummasta? itselläni oli viikko sitten kofeiinimyrkytys 250g:sta kahvia. olo oli kauhea ja tajukin saattoi lopulta mennä...muisti ainakin. voiko kummankaan yliannostus aiheuttaa vakavia vaurioita, ajatellaan nyt esimerkiksi 250-500g kahvia tai 11 aspiriinia, tai molempien sekoitus?

Kommentit (13)

NallePuh
Seuraa 
Viestejä1151
Liittynyt19.7.2007

Tyhjään mahaan, miten joku ylipäätänsä voi juoda tyhjään mahaan...mä ainakin oksentaisisin jos tekisisin niin.

No et sä kuule sillä hiton kahvillas saa tapettua ittees, sori vaan. Vettä juomallakin saat helpommin tapettua ittes.

Ja miksi pitäisi tappaa, kyllä sitä ehtii myöhemminkin tappaa ittesä kun on kerennyt elää tarpeeksi kauan ja nährä maailmaa.

Olen fiksu ja älykäs!

Vierailija

helposti sen juo...se vaan että muutaman tunnin päästä tulee ylös. paska olo tieten jatku vielä kymmenen tuntia ja seuraavanakaan päivänä täysin selvä.

tarpeeks paskaa kuuteentoista vuoteen...riittäis kyllä ihan hyvin mulle

Vierailija
scholle
TARKENNAN! kahvi oli keitetty veteen-> yht. 4 isoa mukia vahvaa kahvia kerralla alas tyhjään mahaan

Isossa mukillisessa kahvia on n. 100 mg kofeiinia, myrkytysoireita alkaa tulemaan n. 0,5 grammasta, tappavaa annosta ei ole määritelty, se on yli 5 grammaa eli yli 50 mukillista kahvia.

Vierailija
scholle
mutta voisko joku kertoa kuinka paljon 250g kahvipuruja sisältää itse kofeiinia?

Monta mukillista siitä saa keitettyä vahvahkoa kahvia, en itse juo, en tiedä.

Vierailija

varmasti saa kahvilla ittensä hengiltä. ite oon jonkin sortin kofeiiniallerginen = jos juon paljon kolaa. tai kahvia. tai ees yhen batteryn. alkaa kädet tärisee ja hengitystä ahdistaa ja sydän tykytää perkeleesti = keho stressaantuu. jos ois heikko sydän ja elimistö kävis liika ylikierroksilla ni varmaa alkais pumppu reistailee.

aina en oo ollu allerginen. yks joulukuu aloin saamaan paniikkikohtauksia ja siitä lähtien oon ollu vähä herkempi liialle kofeiinille

Vierailija

kyllä vähempiki määrä riittää -_- ihan varmasti. oireet oli jo senverran pahat 4 ison kupin jälkeen. 10 tuntia pysyin sentäs tajuissani. ruumiinlämpöki laski kahdella asteella

Uusimmat

Suosituimmat