Itseään paskaksi haukkuminen

Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Onko haitallista jos joka aamu ensimmäisenä katsoo itseään peilin kautta silmiin ja sanoo että olet täysin paska. Ammu ittees päähän kusipää. Voiko laskea henkistä tilaa pidemmällä aikavälillä?

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

-Kokeile.

Sitten kun tulee henkistä kuvotusta, hoet itsellesi iltaisin peilin edessä: "Hyvä poika, Jari. Olet, Jari, hyvä poika!"

-Ja sitten raportoit meille, että miltäs nyt tuntuu!

Piru Naiseksi
Seuraa 
Viestejä3164
Liittynyt16.3.2005

on haitallista! Ihmettelen ja kummastelen kovasti sitä, että joku ylipäänsä haluaa huomenesta tai ehtoosta toiseen toistella peilikuvalleen - eli siis itselleen - sitä, miten kelvoton tämä on. Tervettä itsetuntoa eivät nimittäin koko olemusta kuristavat moitteet kasvata.
Asiallinen itsekritiikki on tietysti kehittävää mutta se kohdistuu vain tiettyihin osiin omaa persoonaa tai toimintaa, ns. kehittämiskohteisiin. Ihminen, jonka itsetunto on huono, pystynee sitä paitsi vain rajoitetusti todella kehittämään itseään. Terveeseen itsekritiikkiin tarvitaan tervettä itsetuntoa.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26870
Liittynyt16.3.2005
CE-hyväksytty
Onko haitallista jos joka aamu ensimmäisenä katsoo itseään peilin kautta silmiin ja sanoo että olet täysin paska. Ammu ittees päähän kusipää. Voiko laskea henkistä tilaa pidemmällä aikavälillä?

Enpä usko, että siitä mikään huononee. Kyllä siinä pitää henkisen tilan pohjamudissa olla, jotta tuohon ylipäätään pystyy. Kokonaan toinen asia on sitten se, miksei pyrkisi parantamaan tilaansa.

Vierailija
Neutroni
CE-hyväksytty

Enpä usko, että siitä mikään huononee. Kyllä siinä pitää henkisen tilan pohjamudissa olla, jotta tuohon ylipäätään pystyy. Kokonaan toinen asia on sitten se, miksei pyrkisi parantamaan tilaansa.

Ei se ole kovin vaarallista, jos et ole vielä hankkinut pyssyä. Jos hankit, niin muista olla lainkuuliainen kansalainen ja hanki lupa kans.

Tietysti olisi, näin alkajaisiksi, hyvä huomata, että maailma on pullollaan täysiä paskoja. Vilkuile vaikka joitain tämän foorumin tekstejä ellet usko. Elelevät kuitenkin ihan tyytyväisinä, jotkut jopa naureskelee itsekseen.

Ja mitä tästä opimme, häh. No ei oikeastaan mitään. Voinemme kuitenkin todeta (kuorossa), että kyllä joukkoon vielä yksi täysi paska mahtuu. Sitäpaitsi, älä yritä kerskailla, olen varmasti täydempi paska kuin Sinä.

NallePuh
Seuraa 
Viestejä1151
Liittynyt19.7.2007

Itse taas en viitsi katsoa heti aamusta peiliin, vasta syönnin jälkeen, niin sitten on pirteä. Ja parhaaltahan sitä sitten näyttää. Sen olen huomannu kanssa ettei oikein 4 aikaan yölläkään tee mieli kattoa itteäsä peilistä, ei tunne itteäsä niin hyvän näköiseksi silloin.

Olen fiksu ja älykäs!

Vierailija

Se, että on itselleen rehellinen, on tärkeintä.
Joten jatka vaan samaan malliin.

Näihin kuviin, näihin tunnelmiin..

Vierailija
CE-hyväksytty

Tämähän on kerrassaan mainio kaava masennukseen ja pahimmassa tapauksessa itsetuhoisuuteen, etenkin jos tarkoittaa sanomaansa.

Kannattaa mielummin aamulla muistella jotakin koomista ja hauskaa asiaa. Tämä saa hymyilemään ja sitä kautta paremmalle tuulelle.

Jos jotakin tarvitsee sanoa omalle peilikuvalleen, niin jotakin rohkaisevaa.
Esimerkiksi mene peilin edessä keihäänheittäjä asentoon ja sano itsellesi että "Tänään mikään ei pysäytä minua!".
Toimii

Vierailija

Voi haistattaa paskat omalle:

-laiskuudelleen
-ahneudelleen
-vittumaisuudelleen
-röyhkeydelleen

Tai mitä huonoja puolia nyt itsestään löytää.

Niitähän ei löydä jos ei osallistu aktiivisesti tiede.fi keskusteluun. Sitä huomaa itse omia bugejaan, sen lisäksi muut ilmoittavat, mistä olen kiitollinen.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
Poison dart frog
Esimerkiksi mene peilin edessä keihäänheittäjä asentoon ja sano itsellesi että "Tänään mikään ei pysäytä minua!".
Toimii

Kuten jo sanoin. Ei valheita. Eikä ainakaan tyhjiä lupauksia.

-:)lauri
Seuraa 
Viestejä26991
Liittynyt13.5.2005
CE-hyväksytty
Poison dart frog
Toimii

Kuten jo sanoin. Ei valheita. Eikä ainakaan tyhjiä lupauksia.

Ihminen on sitä, miksi hän itsensä kuvittelee. Eli sitä voi olla periaatteessa mitä tahansa valehtelematta itselleen.

Riittoisampi keskustelukumppani.

Vierailija

Säälittää suuresti ihmiset jotka katsoo itseään peilistä ja miettii että kuinka retard/idiootti/paska/blaablaa oon. Tappais ittensä, pahentaa ilmapiiriä tommoset ihmiset :F

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
Mandix
Säälittää suuresti ihmiset jotka katsoo itseään peilistä ja miettii että kuinka retard/idiootti/paska/blaablaa oon. Tappais ittensä, pahentaa ilmapiiriä tommoset ihmiset :F

Sitä minäkin.

Vierailija

Mua taas säälittää ihmiset, jotka on noin totaalisen kusipäitä paskoja kuin te, eikä edes itse sitä tajua. Miten vitun idiootti pitää olla ettei tajua miten typerä _itse_ on? Voi perse teitä sentään.

o
Seuraa 
Viestejä1641
Liittynyt16.11.2005

Riippuu vähän lähtökohdista. Jos oli ylipaisunut ego, pieni kolautus aamuisin saattaa palauttaa tarpeellisesti maanpinnalle. Heikkoon itsetuntoon varmasti auttaa paljon paremmin, positiivinen motivointi, kuten "tänään voin tehdä monia ihmisiä onnellisiksi"

Every man is guilty of all the good he did not do. (http://www.youtube.com/watch?v=xaTKDMYOBOU)-Voltaire

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat