Aivokuori on täysin kehittynyt vasta 25-vuotiaalla

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Aivokuori on täysin kehittynyt vasta noin 25-vuoden iässä. Tällä tiede.fi-palstalla suurin osa postaajista ovat alle 25-vuotiaita.

Kannattaako alikehittyneiden postaajien kanssa edes keskustella näillä palstoilla?

Ehdotan että perustettaisiin oma palsta yli 25-vuotiaille, niin päästäisiin edes samalle tasolle kaikkien keskustelijoiden kanssa.

Sivut

Kommentit (34)

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005
skrahilpari

Ehdotan että perustettaisiin oma palsta yli 25-vuotiaille, niin päästäisiin edes samalle tasolle kaikkien keskustelijoiden kanssa.

Aivokuoren kautta?

Vierailija

Olemme yksilöitä. Voinkin todeta, itse paljon keskutelevana henkilönä, ettei keskustelun taso riipu iästä. Aivojen toimintaa ei tunneta vielä perusteellisesti.

On monia 30 hujakoilla hilluvia tyyppejä joiden kanssa keskustelusta ei tulee yhtään mitään. Fyysisen kehittyneisyyden perusteella emme voi alkaa luokitella ihmisiä sillä henkinen puoli saattaa tulla vasta perässä tai kulkea edellä.

Jos tahtoo tietyntasoista keskustelua niin hakeutukoot mielestään arvoiseensa porukkaan. Tämä on tietenkin netin välityksessä hankalaa sillä rajoituksia keskustelupopulaatioon ei voi selvästi määritellä tai kontrolloida.
On pitkälti myös persoonallisuudesta kyse, minkälainen tyyli puhujalla on. Ja tietysti eri tilanteissa ottavat vallan erilaiset käytösmallit. Onhan netissä omia foorumeita eri ikäluokille, mutta mistä varmistat keskustelukumppanisi iän?

Vierailija
skrahilpari
Aivokuori on täysin kehittynyt vasta noin 25-vuoden iässä. Tällä tiede.fi-palstalla suurin osa postaajista ovat alle 25-vuotiaita.

Kannattaako alikehittyneiden postaajien kanssa edes keskustella näillä palstoilla?

Silloin jäisimme paitsi kiukkuisia aloituksiasi?

Toope
Seuraa 
Viestejä23172
Liittynyt23.7.2006
skrahilpari

Mistä tiedät, moni meistä on ollut eläkkeellä jo vuosia.

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi omat yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

Vierailija
Toope
skrahilpari

Mistä tiedät, moni meistä on ollut eläkkeellä jo vuosia.

26-vuotias hevosurheilija sekä eläkeläinen?

Neonomide
Seuraa 
Viestejä14029
Liittynyt23.6.2005

Vittu miten paska aihe!

Tiedän ala-asteikäisiä joilla on todella kehittynyttä argumentaatiota ja fiksuija mielipiteitä, toisaalta yli 60-vuotiaita kusipäitä ja pissiksiä.

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

Vierailija
Neonomide
***** miten paska aihe!

Tiedän ala-asteikäisiä joilla on todella kehittynyttä argumentaatiota ja fiksuija mielipiteitä, toisaalta yli 60-vuotiaita kusipäitä ja pissiksiä.

Joo, minäkin tiedän ala-asteelaisia parikymppisiä hevosurheilijoita. Heillä on viljalti hyviä ideoita yhteiskuntamme kehittämiseen

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Kiva ainakin tietää että kehityn vielä.. en vain tiedä miltä tuntuisi olla tätä fiksumpi, kai sitä sitten ajatus juoksee paremmin jne. En minä aina itseäni fiksuksi tunnekaan. Vielä 7 vuotta aikaa tulla fiksummaksi.

くそっ!

Toope
Seuraa 
Viestejä23172
Liittynyt23.7.2006
Neonomide
***** miten paska aihe!

Minä tiedän paljon opiskelleita humanisteja, joilla on tosi kehittymätön taju normaaliyhteiskunnasta.

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi omat yhteiskunnat eivät toimi.

Neonomide
Seuraa 
Viestejä14029
Liittynyt23.6.2005
Toope
Minä tiedän paljon opiskelleita humanisteja, joilla on tosi kehittymätön taju normaaliyhteiskunnasta.

Minä tiedän paljon sotahulluja ja turbojuntteja historiantutkijoita, jotka pitäisi ajaa kaikkialla helvettiin humanistisista tiedekunnista.

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

Toope
Seuraa 
Viestejä23172
Liittynyt23.7.2006
Neonomide
Toope

Minä tiedän paljon sotahulluja ja turbojuntteja historiantutkijoita, jotka pitäisi ajaa kaikkialla helvettiin humanistisista tiedekunnista.

Ymmärsin tuon turbojuntin, mutten sotahullua. En muuten vaikuta noissa tiedekunnissa, minä olen valmistunut, maisterismies.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat