TM:kin komukoiden valtaama ?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Surullista nähdä, että ennen niin luotettava Tekniikan Maailmakin on
mennyt pilalle näiden 70-luvun KGB-marinoitujen poninhäntätoimittajien
mediaan invaasion myötä !!!

Uudessa TM:ssa arvioidaan dieselmaastureita ja Dodge Nitro on jätetty viimeiseksi jopa koreakiikkujen jälkeenkin ! Kun lukee "testin" yksityiskohdat, sieltä ei löydy varsinaisesti mitään langettavaa, ao.toimittaja myöntääkin, että " Dodgen pudotti sijaintiinsa lopullisesti
( lue: ainoastaan ) valomuistin puute ... !!

Voi katin kellit .... siinäpä olikin ratkaiseva puute ...

Kaikista jenkeistä puuttuu valomuisti, on ihan itse muistettava sytyttää,
sammuttaa valot, kun jenkeissä ei pakoteta polttamaan valoja keskellä
kirkkainta päivää, kuten täällä sosialisminsääntölässä, järkeähän ei EU-
säännöksillä tarvitse olla . Jenkki saa päättää ihan itse, haluaako
polttaa turhaan bensaa ja polttimoita, hoivavaltio päättää pakkoautoma-
tiikalla puolestasi ! Ja kas kun ei EU sitten määrää maahantuojaa kytkemään pakkovaloja tänne tuotaviin, hommahan on yhden johdon paikan vaihto ??? Syynä on kai se, ettei sitten
enää löytyisi mitään, millä raakata kirotut jenkit kilpailusta ??? Häpeä TM, päätoimittajan olisi syytä ottaa tiukempi ote lampaisiinsa, tai lakkaan lainaamasta lehteänne ... ! Jo aiemmassa testissä 2007
haukuttiin uuden Sebringin ulkonäköä ( todellisuudessa modernein tässä
euro-japsien kloonijoukossa ) sanoin: "Jos nyt sattuu pitämään tuon näköisestä .." . Minäpä en sattunut pitämään ko. toimittajan nimestä, josta ei pysty päättelemään, onko maskuliini, feminiini vai
neutri !!!

Sivut

Kommentit (69)

JuurikinNiin
Seuraa 
Viestejä1887
Liittynyt4.3.2007

Katos erkele, kun se valomuisti on kätevä, eikö vain.

Muuta jenkkeihin ni saat ajaa ilman valoja.

Suomen uusriistokapitalismin pääjehu on Sauli Niinistö. -Pirta-

Piett
Seuraa 
Viestejä771
Liittynyt12.4.2007

Noista pakkovaloista päiväsaikaan :

A study in Finland conducted between 1968 and 1974 found that DRLs, when required on rural roads in the winter, were associated with a 21-percent reduction in daytime multiparty crash events (involving more than one motor vehicle or motor vehicles colliding with pedestrians or pedalcyclists).

(drl : daytime running lamps)

Eli ihan merkittävä vähennys - kannattaa se pieni polttoaineen kulutuksen lisäys.

Vierailija

Bushman tuntuu tietävän autoista paljon. Olet aivan oikeassa siinä, että valot kuluttavat paljon bensaa. Ks lehteä ei nyt ole tässä vieressä, mutta väitän, että kyllä siinä muut syyt ovat myös painaneet, kun auto on jätetty testin viimeiseksi. Jos lehdellä ei olisi mitään luotettavaa luettavaa, niin eipä sitä monikaan tilaisi, vai?

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005

Ei ole mikään yllätys, että jenkkiauto jää testin viimeiseksi. Jenkkien autoteollisuus pysyy pystyssä vain hädin tuskin oman maan myynnillä, jota tullein suojellaan. Suorilla teillä ja vanhentuneessa liikennekulttuurissa ei kunnon menopelejä edes tarvita, joten autotehtaidenkaan ei tarvitse tuottaa nykyaikaisia autoja.

Vierailija

NOIN en sanonut, arvostan edelleen suuresti TM:aa, vain joissain
viime aikojen autotesteissä olen havaitsevani US-autojen mollaamista !!! Sinänsä lehti on ehdottomasti maailman paras
yleistekninen aikakauslehti ja erityisesti upealta painoasultaan. Ja autotestitkin tehdään sillä ainoalla oikealla tavalla, eli testaamalla, ei
maistelemalla, kuten moni kilpailija, "musta tuntuu". Mutta joskus nyttemmin toimittajien "maku" alkaa paistaa liikaa läpi .... ovat raukat
nämä nykypolven rengaskorvat jo stallarimammalta kuulleet, että USA-
auto paha, paha ... Mosse a´avot !!!

Vierailija
Piett
Noista pakkovaloista päiväsaikaan :

A study in Finland conducted between 1968 and 1974 found that DRLs, when required on rural roads in the winter, were associated with a 21-percent reduction in daytime multiparty crash events (involving more than one motor vehicle or motor vehicles colliding with pedestrians or pedalcyclists).

(drl : daytime running lamps)

Eli ihan merkittävä vähennys - kannattaa se pieni polttoaineen kulutuksen lisäys.

Nooh ..näitä tutkimuksiahan löytyy, lieneekö tämänkin tehnyt sama Göteborgin yliopisto, jonka toinen kuulu tutkimus päätyi toteamaan, että
kun nopeudet pudotettiin nollaan, kas kummaa, kolaritkin putosivat nollaan ... ? Miten ihmeessä tämäkin
tutkimus on tehty ? Muuttuvathan olosuhteetkin vuodesta toiseen, autokanta kasvaa jne. ei voi suoraan verrata vuosia ilman valopakkoa ja
sen jälkeen, sitäpaitsi, ennen pakkoakin moni poltteli isoa patteristoa keulallaan yöt päivät !

Vierailija
Volitans
Ei ole mikään yllätys, että jenkkiauto jää testin viimeiseksi. Jenkkien autoteollisuus pysyy pystyssä vain hädin tuskin oman maan myynnillä, jota tullein suojellaan. Suorilla teillä ja vanhentuneessa liikennekulttuurissa ei kunnon menopelejä edes tarvita, joten autotehtaidenkaan ei tarvitse tuottaa nykyaikaisia autoja.

Höpö-höpö ... palaisit lastentarhaasi !!!

Japsit hämäyksellään melkein saavuttivat, silti GM vielä tekee miljoona autoa enemmän kuin Toyota ja nyt kun kilpailu sielläkin otetaan tosissaan,
välimatka lähtee kasvamaan toiseen suuntaan. Mitäs niillä tulleilla on tekemistä, kun Tohota tekee autonsa jenkeissä ? Japsit itse pitävät sellaiset tullit, ettei sinne myydä mitään, tuo paljolti selittää, en ymmärrä, kuinka jenkit yleensä alistuvat tuohon ???

"Liikennekulttuuri" ... käväisepä kerran ajamassa jenkeissä, siellä on liikennekulttuuri, täällä metsäläis ! Minusta alkaa kuule "valitas" kuulostaa siltä, ettet sinä oikean auton ratissa vielä ole ollutkaan, leikit vain isoisän vuolemalla palikka-Saabilla .. !!!

Vierailija

Komukoita ne on kaikki tyynni!

Nitron vahvuudet, kuten kiihtyvyys, munanjatke, maavara, hiljaisuus, moottoriteho ja varaosahinnat on jätetty ihan paitsioon. Kaiken lisäksi jenkin kömpelö punaniskaneliveto toimii salaisena aseena offroad-olosuhteissa.

Tulee mieleen eräskin arvovaltainen testi, jossa verrattiin Hummeria (H1) ja venäläistä Uazia. Ryssänpeli oli kuulemma paaaaljon sopivampi sotilasasjokki meitin ilmastoon, kun se kapeampana mahtui puikkelehtimaan paremmin puiden välistä...

Hieman ristiriitaista viestiä Teknari autosta kieltämättä jakaa, tämä koeajoraportti antaisi ymmärtää ihan toista kuin tammikuinen maasturitesti: http://www.tekniikanmaailma.fi/autot/ko ... 28-crd-sxt

Kannattaa myös luurata varaosien hintavertailu: http://www.tekniikanmaailma.fi/s/f/edit ... hinnat.pdf

Dodge on kuulemma ylläpidoltaan kallein - tosin TM mainitsee, etteivät varaosahinnat ole vaikuttaneet ylläpitokulujen arvosanoihin. Ihan yhdentekeväähän se onkin - eihän autoihin koskaan huolloissa osia vaihdeta, eihän? Huoltamoiden pojathan vain antavat huollettaville valohoitoa ja käyvät sitten hoidokilla mäkkärissä lounastauolla. Niin, ja kirjoittavat palvelusta laskun.

Dodgen pakoputki katteineen maksaa 768 ekua. Kolmella pyörällä turvallisesti väistökokeen suorittaneen suosikki-Lantikan rööripaketista saa pulittaa 4332 eeroa. Sama meininki jatkuu kautta linjan - eikä hintaeroa millään selitetä edes taalan nykykurssilla.

Ei helskuta, kyllä mä nyt vien Nitroni takaisin kauppaan ja otan vaikka Lada Nivan sen tilalle.

Vierailija
tietää
http://www.youtube.com/watch?v=2NZP6AZMvEs
Kun vielä näkisi miten se kulkee ympyrää...

Autoissa on niiden suoritusarvot ja se miltä ne tuntuvat. Vanha puupäinen jenkkiauto ei tunnu hyvältä.

Muuttaisit kuule nimimerkkisi vastaamaan enemmän totuutta, eli "ei tiedä" ( mitään ) !!! Sitten vielä laitat kaulaan ruokalapun "Äidin Kullikka" !!! Youtube-paskaa ...

Vierailija

Joo. "Lempo", TM:n wanha autotoimittaja Jarmo Sukava autoista jotain tietääkin !!! Ne on nämä uudemmat, kuten sanoin, 70-luvun stallarimamman haisevasta ( ryssän saapasrasva ) raostaan vääntämät rengaskullit .... !!!

Vierailija
ruskamies
Dodge Nitro on jätetty viimeiseksi jopa koreakiikkujen jälkeenkin

Se johtuu varmaan siitä että se on huonoin, mikä ei tule yllätyksenä.
Jenkkiautoista tehdään tarkoituksella huonoja siksi että niiden käyttöiästä ei tule liian pitkä, saadaan myytyä enemmän varaosia ja uusia autoja, typeriltä jenkeiltä ja idiooteilta/lapsellisilta usa-ihailijoilta otetaan rahat pois.
Mitä sinä siitä välität, tuskin sinä mitään autolla teet kun autolla saa ajaa vasta täytettyään 18.

Vierailija

Sinua, "feno", aina välillä erehtyy luulemaan ihmiseksi, mutta
paska-apinahan sinä ... !!!

Kestäviä jenkkiautoja 50-luvun alusta on edelleen käytössä mm.Kuubassa ja Suomessakin käsitys jenkkiautoista perustuu noihin, mammankullikoitten iso-iso-isä on kertonut, nykyjenkkiä eivät ole edes
nähneet !

Kun sinä viiden vuoden päästä täytät 18, ajapa ajokortti ja kokeile uutta
jenkkiautoa,saatat yllättyä varsinkin jos olet aikaisemmin ollut vain euro-japsi-mopojen kyydissä, äidin sylissä, tuti suussa .. !!!

Vierailija
ruskamies
Sinua, "feno", aina välillä erehtyy luulemaan ihmiseksi, mutta
paska-apinahan sinä ... !!!

Kestäviä jenkkiautoja 50-luvun alusta on edelleen käytössä mm.Kuubassa ja Suomessakin käsitys jenkkiautoista perustuu noihin, mammankullikoitten iso-iso-isä on kertonut, nykyjenkkiä eivät ole edes
nähneet !

Kun sinä viiden vuoden päästä täytät 18, ajapa ajokortti ja kokeile uutta
jenkkiautoa,saatat yllättyä varsinkin jos olet aikaisemmin ollut vain euro-japsi-mopojen kyydissä, äidin sylissä, tuti suussa .. !!!

Kyllähän niistä on kokemusta, Camarosta hajosi ensin vaihdelaatikko, takuuajan loputtua alkoi tulemaan vähän väliä myös muita vikoja, vaihdoin mersuun.
Hummer oli vielä pari vuotta sitten, toinen auto mahtui huonosti talliin joten vaihdoin kapeampaan.
Eikös ole vähän lapsellista kehua jonkun tietyn maan autoja avaamalla aiheesta kymmeniä ketjuja, et sinä järkevästi käyttäytyvän aikuisen tasolla ole, samat hintbösä, komukka, jenkkijankutukset toistuvat..

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat