Matoja

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Onko täällä väkeä, jolla on ollut matoja elimistössä?

Tuleeko matoisaan aikaan ulosteen mukana ulos matoja?

Kommentit (10)

Vierailija
Olli V
Onko täällä väkeä, jolla on ollut matoja elimistössä?

Tuleeko matoisaan aikaan ulosteen mukana ulos matoja?

Toivossa on hyvä elää

Vierailija

Lemmikkejä pitää madottaa usein. Pitäisikö ihmisiäkin, jotka elävät maanläheistä elämää, kuten puistojen spurgut.. tai mansikanviljelijät. Tai raa'an kalan ystävät..

Matojen joukkovaellus keuhkoihin voi aiheuttaa kuoleman.

Finlandes
Seuraa 
Viestejä1399
Liittynyt19.6.2005

Jep. Tuossa aikaisemmassa ketjussa kerroin:

Finlandes
Löysin tässä juuri vanhan labratuloslappusen reilun kymmenen vuoden takaa. Siinä kerrotaan että minulla on "Lombriz Grande Redonda", siis "suuri pyöreä mato".

Otus on yksi kiehtovimmista eliöistä joita tunnen. Kun ihminen saa madon munia ruuassa suolistoonsa, syntyy pikkuriikkinen toukkamuoto, joka läpäisee suolen seinän ja siirtyy laskimovereen. Matka jatkuu sydämmen oikean puoliskon kautta keuhkoihin. Siellä se läpäisee alveolit. Muistaakseni tässä vaiheessa se rupeaa kasvamaan. Se ryömii yöaikaan nukkuvan ihmisen keuhkoputkia ja saavuttaa kurkunpään. Siellä se rupeaa ärsyttämään kurkunpäätä ja saa aikaiseksi nielaisureaktion. Uudella kierroksellaan se kehittyy 20 - 30 cm pituiseksi ja alkaa munimaan ulosteeseen.

Tarttumistapaa kutsutaan termillä: "caca-a-boca". "Boca" on suu, mutta taidan jättää "caca" osan kääntämättä.

Oireina olivat painon lasku ja voimattomuuden tunne. Otuksesta pääsin eroon parilla pillerillä.

Vierailija
sapetix
Mulla on outo iso mato nivusten välissä-se tuntuu joskus elävän omaa elämäänsä mm. kasvavan oudosti?

Kurita kunnolla, se ampaisee litkut (pidä vessupaperi varuiksi edessä).

Vierailija
sapetix
Mulla on outo iso mato nivusten välissä-se tuntuu joskus elävän omaa elämäänsä mm. kasvavan oudosti?

Ei hätää, sen aktiivisuus laskee iän myötä ja päättyy lopulta kokonaan. Prosessia voi nopeuttaa myös korkean kolesterolin avulla.

Uusimmat

Suosituimmat