Dieselin suosinta - traaginen erehdys !!!

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Todellisissa automaissa, Yhdysvalloissa ja Japanissa ei dieseliä henkilöautossa juuri näe, miksiköhän ? Vastauksen tähän antoi
joku aika sitten median palstoilla Suomen johtava autopolttoaineiden tuntija, tutkija Juhani Laurikko VTT:n polttoaine- ja voitelulaboratoriosta.
Dieselin hyödyt ovat pieniä haittoihin verrattuna, vaarallisten typen oksidien ja pienhiukkasten päästöt lisääntyvät rajusti. Diesellitrasta tulee
myös enemmän hiilidioksidipäästöjä kuin bensalitrasta, koska dieselöljy
muiden öljynpuhdistuksen jäteöljyjen tapaan on painavampaa, litrassa
on enemmän tavaraa. Dieselin hyötysuhde on hieman ottomoottoria
parempi, joten sitä kuluu litroina vähemmän, massana ero
on vähäinen. Kun edelleen huomioidaan kylmempi dieselauto, kaipaa ehkä bensalämmittimen ja kokonaishyöty on + - 0, käynnistys ja käymisongelmat, kun huoltsikka vaihtaa äkkipakkasilla liian myöhään
talvilaatuun - joka talvi jähmettyy iso joukko dieseleitä - ja dieselvero,
jääkin hyöty marginaaliseksi, lisänä dieselin traktorimainen jytkytys tyhjäkäynnilla. Dieselpolttoaineen hinta myös nousee koko ajan maailmalla, sitä on liian vähän rajusti kasvavalle dieselautokannalle ja siksi sen hinta saattaa nousta bensinin tasolle piankin, jolloin dieselautoilu (autotkin
kallimpia ! ) tulee bensa-autoa kalliimmaksi.

Siis summa summarum: Ei YHTÄÄN syytä hankkia nokivasaraa,
niuhoimmat penninvenyttäjät voivat kokea yllätyksen !!!

Sivut

Kommentit (62)

installer
Seuraa 
Viestejä9908
Liittynyt16.9.2005

Dieseliä on helpompi valmistaa autotallissa kuin bensiiniä.

Siksi rakastan dieselmersuani..

"Kenet jumalat tahtovat tuhota, sen he lyövät ensiksi sokeudella. "

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6541
Liittynyt8.11.2007
Ruskamies
Diesellitrasta tulee
myös enemmän hiilidioksidipäästöjä kuin bensalitrasta, koska dieselöljy
muiden öljynpuhdistuksen jäteöljyjen tapaan on painavampaa, litrassa
on enemmän tavaraa.

Kannattaa huomata, että diesellitrassa on myös enemmän energiaa kuin bensalitrassa.
Dieselin hyötysuhde on hieman ottomoottoria
parempi, joten sitä kuluu litroina vähemmän, massana ero
on vähäinen.

Tuo hyötysuhde korostuu eritoten raskaassa kalustossa. Myös noissa sinun todellisissa automaissasi raskas kalusto kulkee dieselin voimalla.
Kun edelleen huomioidaan kylmempi dieselauto, kaipaa ehkä bensalämmittimen ja kokonaishyöty on + - 0, käynnistys ja käymisongelmat, kun huoltsikka vaihtaa äkkipakkasilla liian myöhään
talvilaatuun - joka talvi jähmettyy iso joukko dieseleitä

Aika harvoin näkee, että rekat hyytyvät polttoaineen hyytymisen takia.
lisänä dieselin traktorimainen jytkytys tyhjäkäynnilla.

On se kieltämättä vähän maskuliininen. Siksi se ei oikein naisille ja homoille sovikaan.
Dieselpolttoaineen hinta myös nousee koko ajan maailmalla, sitä on liian vähän rajusti kasvavalle dieselautokannalle ja siksi sen hinta saattaa nousta bensinin tasolle piankin, jolloin dieselautoilu (autotkin
kallimpia ! ) tulee bensa-autoa kalliimmaksi.

Siis summa summarum: Ei YHTÄÄN syytä hankkia nokivasaraa,


Kylläpä mahtaisi bussilipun hinta nousta pilviin, jos bussitkin varustettaisiin bensakoneilla. No sehän ei tietenkään sinua kosketa, mutta kuitenkin. Se olisi paluuta johonkin -40 luvulle, jolloin bensa oli halpaa ja dieselkonetta ei osattu valmistaa luotettavaksi.

Vierailija

Polttoöljyä vain tankkiin .
Ei sitä koskaan tarkisteta ratsioissa.

Minulla on rakennettu sellainen systeemi, että putkessa on pari litraa dieseliä ja kun ruuvaan sen irti alla on 70-litrainen tankki täynnä löpöä. Tarkastuksessa tankki näyttää olevan täynnä diesesliä

Vierailija
K. K.
Polttoöljyä vain tankkiin .
Ei sitä koskaan tarkisteta ratsioissa.

Minulla on rakennettu sellainen systeemi, että putkessa on pari litraa dieseliä ja kun ruuvaan sen irti alla on 70-litrainen tankki täynnä löpöä. Tarkastuksessa tankki näyttää olevan täynnä diesesliä

Eikös näyte oteta suodattimelta konepellin alta.
Onko kukaan kokeillut saako väriaineen pois aktiivihiilellä/mitä väriainetta löpössä käytetään.

ovolo
Seuraa 
Viestejä5370
Liittynyt7.7.2007

USA:ssa taitaa bensiini olla n. 2$/ gallona (1 nestegallona (USA) = 3,785 l ), eli eipä ainakaan bensiinin hinnan takia tarvitse dieselautoja ostella...

Vierailija
ruskamies
"Ertsu", asialliseen avaukseen toivoin asiallisia kommentteja .. !!!

Oletko sinä laittanut joskus asiallisia kommentteja asiallisiin ketjuihin?

Vierailija
ovolo
USA:ssa taitaa bensiini olla n. 2$/ gallona (1 nestegallona (USA) = 3,785 l ), eli eipä ainakaan bensiinin hinnan takia tarvitse dieselautoja ostella...

Mikähän mahtaa olla bensiinin ja dieselin hintaero USA:ssa?

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6541
Liittynyt8.11.2007
K. K.
ovolo
USA:ssa taitaa bensiini olla n. 2$/ gallona (1 nestegallona (USA) = 3,785 l ), eli eipä ainakaan bensiinin hinnan takia tarvitse dieselautoja ostella...

Mikähän mahtaa olla bensiinin ja dieselin hintaero USA:ssa?

Kai sillä vähän eroa on, koska Amerikan rekat käyttävät sitä rumaäänistä 2-tahtista Detroit-dieseliä. Se pieree kuin vanha Wartburg, mutta ei rompota.

Vierailija

Noh ... alkaa hipoa kolmea taalaa .... ja jenkeissä ennustettiin
vallankumosta, kun bensagallona nousee yli kahden taalan ...

Vierailija
Ertsu
K. K.
ovolo
USA:ssa taitaa bensiini olla n. 2$/ gallona (1 nestegallona (USA) = 3,785 l ), eli eipä ainakaan bensiinin hinnan takia tarvitse dieselautoja ostella...

Mikähän mahtaa olla bensiinin ja dieselin hintaero USA:ssa?

Kai sillä vähän eroa on, koska Amerikan rekat käyttävät sitä rumaäänistä 2-tahtista Detroit-dieseliä. Se pieree kuin vanha Wartburg, mutta ei rompota.

HÖPÖ-höpö... käy jenkeissä, älä lue "Lapin Kansasta" ... !!!

Vierailija
fenomenologi
ruskamies
"Ertsu", asialliseen avaukseen toivoin asiallisia kommentteja .. !!!



Oletko sinä laittanut joskus asiallisia kommentteja asiallisiin ketjuihin?

Olen.

Vierailija
ruskamies
Ertsu
K. K.
ovolo
USA:ssa taitaa bensiini olla n. 2$/ gallona (1 nestegallona (USA) = 3,785 l ), eli eipä ainakaan bensiinin hinnan takia tarvitse dieselautoja ostella...

Mikähän mahtaa olla bensiinin ja dieselin hintaero USA:ssa?

Kai sillä vähän eroa on, koska Amerikan rekat käyttävät sitä rumaäänistä 2-tahtista Detroit-dieseliä. Se pieree kuin vanha Wartburg, mutta ei rompota.



HÖPÖ-höpö... käy jenkeissä, älä lue "Lapin Kansasta" ... !!!

Ertsu taitaa lukea Aamulehteä.
Oikeasti kiinnostaa dieselin ja bensiini hintaero USA:ssa. Eli onko hintaero yhtä suuri kuin suomessa/euroopassa. Jos, niin sehän ei maksais paljon mitään.

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6541
Liittynyt8.11.2007
ruskamies
Ertsu
K. K.
ovolo
USA:ssa taitaa bensiini olla n. 2$/ gallona (1 nestegallona (USA) = 3,785 l ), eli eipä ainakaan bensiinin hinnan takia tarvitse dieselautoja ostella...

Mikähän mahtaa olla bensiinin ja dieselin hintaero USA:ssa?

Kai sillä vähän eroa on, koska Amerikan rekat käyttävät sitä rumaäänistä 2-tahtista Detroit-dieseliä. Se pieree kuin vanha Wartburg, mutta ei rompota.



HÖPÖ-höpö... käy jenkeissä, älä lue "Lapin Kansasta" ... !!!

No onpa tullut sen verran käytyä, ettei tällaista tarvitse lukea Lapin Kansasta. Voihan olla, että uudemmissa on jo niitä Caterpillarin moottoreita, mutta silloin kun viimeksi kävin, myös busseissa käytettiin 2-tahtidieseliä.
Samoin Australiassa.

Vierailija
K. K.
Polttoöljyä vain tankkiin .
Ei sitä koskaan tarkisteta ratsioissa.

Minulla on rakennettu sellainen systeemi, että putkessa on pari litraa dieseliä ja kun ruuvaan sen irti alla on 70-litrainen tankki täynnä löpöä. Tarkastuksessa tankki näyttää olevan täynnä diesesliä

POLIISI !!! ( )

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat