Yhdysvallat puhtaiden autojen edelläkävijä

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Emissions regulations vary considerably from jurisdiction to jurisdiction, as do what engines are regulated. In North America any spark ignition engine of over 19 kW (25 hp) power output built later than January 1, 2004 probably has a three-way catalytic converter installed. In Japan a similar set of regulations came into effect January 1, 2007, while the European Union has not yet enacted analogous regulations ( Wikipedia )

Wanhassa Euroopassa mielellään lyödän rintoihin, kuinka edistyksellisiä
olemmekaan ympäristöasioissa ja vähäpäästöisissä autoissa, mutta unohdetaan, että USA on edelläkävijä koko hommassa, katalyytit tulivat siellä käyttöön huomattavasti ennen Eurooppaa, 1975 EPA:n kiristyvien
määräysten edessä !!!

Sivut

Kommentit (69)

Vierailija

ööö...

kuinka paljon muissa kuin autoissa on Euroopassa yli 25hv bensamoottoreita? Bensa-autoissahan katalysaattori tuli EU-maissa pakolliseksi 1992.

Mikä hitto tuo sanauoto "probably has a three-way catalytic converter installed" ... probably...

Vierailija

Tässä tarkoitettaneen nk. pienkoneita,mopoja, skoottereita, mönkijöitä,
ruoholeikkureita ja moottorisahoja, joita on suuria määriä ilman emissioiden puhdistusta ... ainakin oletan näin .. ?

"Todennäköisesti on ..." , noh, laki on tuo, mutta voihan joku tuoda ja
myydä vaikka "edistyksellisestä Euroopasta" salaa tuotuja katalyytittömiä
koneita .. jenkit ovat realisteja, toteavat tosiasiat ... mutta omat valmistajat siis ovat sitoutuneet noudattamaan ... taas edellä Wanhaa Omahyväistä Euroopaa tässäkin ... !!!

Vierailija
ruskamies
Tässä tarkoitettaneen nk. pienkoneita,mopoja, skoottereita, mönkijöitä,
ruoholeikkureita ja moottorisahoja, joita on suuria määriä ilman emissioiden puhdistusta ... ainakin oletan näin .. ?

"Todennäköisesti on ..." , noh, laki on tuo, mutta voihan joku tuoda ja
myydä vaikka "edistyksellisestä Euroopasta" salaa tuotuja katalyytittömiä
koneita .. jenkit ovat realisteja, toteavat tosiasiat ... mutta omat valmistajat siis ovat sitoutuneet noudattamaan ... taas edellä Wanhaa Omahyväistä Euroopaa tässäkin ... !!!

Yli 25 hv moottorisahat ovat todellinen saasteongelma...

Kuuluu samaan kategoriaan kuin ydinvoiman CO2 päästöt ja kannattava tuulivoima.

Vierailija

EI se oo noin yksinkertaista, "norppa" ... otit esille vain moottorisahat,
minne unohdit muut, kymmenet tuhannet mopot yms. ???

Vierailija
ruskamies
EI se oo noin yksinkertaista, "norppa" ... otit esille vain moottorisahat,
minne unohdit muut, kymmenet tuhannet mopot yms. ???

25 hv mopo?

Kaikki on jenkeissä suurempaa...

Mitä seuraavaksi? 25 hv raivaussaha? 25 hv trimmeri?

25 hv lehtipuhallin?

Vierailija

Kas perkele ... olen erehtyväinen minäkin ... mites toi nyt noin...
hetkonen, pohdin asiaa uudelleen .... sorry mokaamilleni, vika oli tässä
päässä ( umpipuuta ) .... !!!

Vierailija

On aivan turha hurskastella vähäpäästöisillä autoilla. Saastuttamattomia autoja ei ole. Jo auton valmistus tuottaa saasteita ja lisää ilmakehän hiilidioksidimäärää saatika sitten vähäpäästöiselläkin autolla ajaminen.
Yksityisautoilu pitäisi saattaa kokonaan luvanvaraiseksi. Joukkoliikennettä pitäisi kehittää ja ihmiset pakottaa käyttämään sitä, siellä missä se on mahdollista. Kyllä ihmiset tottuvat näkemään vähän enemmän vaivaa kun panoksena on heidän itsensä, heidän lastensa ja lastenlastensa tulevaisuus. Kyllä sen takia luulisi jaksavan vaikka kävellä aika monta kilometriä.
Siis:
-Joukkoliikennettä kehitettävä
-Bussit täyteen
-Autot luvanvaraisiksi ja lupa myönnettävä vain niille, joille oma auto on ehdottoman välttämätön.
-Kaavoitettava uudet asuinalueet autottomiksi ja luotava niihin hyvät joukkoliikenneyhteydet

Vierailija
Susanna Ulrika
On aivan turha hurskastella vähäpäästöisillä autoilla. Saastuttamattomia autoja ei ole. Jo auton valmistus tuottaa saasteita ja lisää ilmakehän hiilidioksidimäärää saatika sitten vähäpäästöiselläkin autolla ajaminen.
Yksityisautoilu pitäisi saattaa kokonaan luvanvaraiseksi. Joukkoliikennettä pitäisi kehittää ja ihmiset pakottaa käyttämään sitä, siellä missä se on mahdollista. Kyllä ihmiset tottuvat näkemään vähän enemmän vaivaa kun panoksena on heidän itsensä, heidän lastensa ja lastenlastensa tulevaisuus. Kyllä sen takia luulisi jaksavan vaikka kävellä aika monta kilometriä.
Siis:
-Joukkoliikennettä kehitettävä
-Bussit täyteen
-Autot luvanvaraisiksi ja lupa myönnettävä vain niille, joille oma auto on ehdottoman välttämätön.
-Kaavoitettava uudet asuinalueet autottomiksi ja luotava niihin hyvät joukkoliikenneyhteydet

Viher-KOMUKKA !!!

Matkusta sinä kolhoosikulkuneuvoilla ja jätä ihmiset rauhaan !!

Vierailija

No niin, palataan aasiaan. Vaikka nopea älyni tällä kertaa tekikin temput ( syy, miksi busse on täällä ottanut klovnin kaavun, ei ole vastuussa mistään ) , oli se vain kurkahdus tulevaisuuteen, luin alle, kun oli ylle, mutta kyllä ne moottorisahatkin vielä kesytetään. Mopot, mönkijät ja
vastaavat ovat täysin turhia pelejä ja olisi ilman muuta kiellettävä ja jo
olemassaolevat poltettava. Mutta itse lähtökohtahan muuttui Wanhalle Vmäiselle Euroopalle vieläkin epäedullisemmaksi, täällä ei siis Yhdysvaltain ja Japanin tapaan ole vieläkään varsinaisia regulatsuuneja yli 25 heppaisten päästöille .... uskomatonta mikä ympäristönsuojelun ja ilmastonmuutoksen takapajula !!!

Vierailija

Esimerkiksi Euroopan, Japanin, Kiinan (!) ja usean muun maan autojen päästörajat ovat sitovia JA tiukempia kuin USA:n. USA:ssa ne ovat enemmän suosituksia.

Kalifornia on harvoja poikkeuksia, mutta senkin pakottavat päästörajat on tiettävästi haastettu oikeuteen.

Vierailija
tuc
ööö...

kuinka paljon muissa kuin autoissa on Euroopassa yli 25hv bensamoottoreita? Bensa-autoissahan katalysaattori tuli EU-maissa pakolliseksi 1992.

Mikä hitto tuo sanauoto "probably has a three-way catalytic converter installed" ... probably...

Sanauoto, mikä hitto....

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat