Verot

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Asiahan ei meille kuulu - vai kuuluuko? mutta jos vallankahva siirrettäisin Arkadianmäen syksyn budjettikeskusteluista jokaisen itsensä hallintaan, MIHIN SIJOITTAISIT VEROSENTTISI? Luulen, etten osaa asetella momentteja oikein, eli jos löydät muita kohteita, ole kiltti ja kerro

Kommentit (13)

Vierailija

No niinpä jäi. Siksikö meillä on ne 200 Wiisasta?

Mutta osaisimmeko me päättää mihin verotulot kuuluvat? Okei, 50% lapsille ja 50% vanhuksille tai kolmannes sotaan, kolmannes rauhantutkimukseen ja kolmannes (rauhan)tutkijakoulutukseen - vaiko sotainvalidien kuntoutukseen?

Vierailija

Sijoittaisin verosenttini itseeni ja lauantai-illan menoihin. Ottaa saatanasti pannuun koko veropaska. Lääkärilläkään en käy ku kerran vuodessa jos sitäkään, menee fyrkat vammasten elättämiseen. Niiden jotka ravaa joka viikko valittamassa millon mitäkin. Tai sitten sossuloisille jotka ei tee mitään elämänsä eteen, valittaa vaan kuinka on väärin kohdeltu, nyyh. Infrastruktuuri on perseestä, logistiikka kusee, pitäs räjäyttä koko paska maa siperiaan asti.

Oopperatalon monttuun vois haudata nykyisen hallituksen ja pvesiventin pevkele. Kataisen päästä pitäisi tehdä 20-metrinen monumentti kuivuneesta lehmänpaskasta jota myöhemmät sukupolvet voisivat käydä haistelemassa Finlandia-hymniä kuunnellen.

Pari tykinlaukausta Eestin suuntaan ihan vaan varotukseksi siitä koska nyt on jo puolet virosta täällä töissä, ettei se toinenkin puoli tule polkemaan palkkoja.

Mihin vittuun ne verorahat oikein menevät? Elämä kurjistuu suomalaisilla vuosi vuodelta. Palveluja ajetaan alas samaa tahtia kun iloisia mutiaisia haalitaan lisää tänne sotkemaan. Suomi tarvitsee "osaajia" ja "ahkeria työntekijöitä". Hahhah saatana.
Näytä minulle ahkera neekeri niin minä näytän sinulle rehellisen mustalaisen.

Vierailija
Antero

Tunnen molempia eksemplaareja.

Vierailija
Antero

Kotikaupungissani romaniperhe pyöritti hyvää lounasravintolaa. Mukavia ja ahkeria ihmisiä. Kärsivät vain siitä, että kaikenmaailman ääliöt pitivät heitä rikollisina ja pummeina vastoin parempaa tietoa.

Vierailija
Miss Baker
Antero

Tunnen molempia eksemplaareja.

Aha

Vierailija
Lazlo
Antero

Kotikaupungissani romaniperhe pyöritti hyvää lounasravintolaa. Mukavia ja ahkeria ihmisiä. Kärsivät vain siitä, että kaikenmaailman ääliöt pitivät heitä rikollisina ja pummeina vastoin parempaa tietoa.

Oho

Vierailija
Antero
. Suomi tarvitsee "osaajia" ja "ahkeria työntekijöitä". Hahhah saatana.

Yksi mahdollisuus tulkita tätä romanien haukkumista on projektiivinen näkökulma.

Ihminen näkee mielellään toisessa ne asiat, joita ei halua nähdä itsessään. TAvoitteena on ylläpitää myönteistä minäkuvaa sulkemalla jotkut asiat, kuten esim. epärehellisyys ja muut neg. asiat itsestään pois. KUn nämä asiat suljetaan itsestä pois, niin ne voidaan yleistäen nähdä toisissa ja tätä kautta ylläpitää tuota omaa - valheellista - minäkuvaa.

Nämä projektiiviset torjunnat tunnistaa yleensä myös yleistävästä kielestä, kaikki neekerit, kaikki romanit, jne.

Hauska esimerkikki tästä poissulkemisesta ovat vaikka vakuutuspetokset. Näistä tuli juuri tutkimus ja muistaakseni 10% ainakin tekee niitä tavalla tai toisella. NÄistä vakuutuspetoksista ei käydä keskustelua, koska on paljon mukavampi haukkua romaneja kuin nähdä omaa vilpistä käyttäytymistä. Sama ilmiö pätee aika moneen muuhunkin asiaan.

Yksi huippupankkiiri tai sijoittaja voi tienata veropetoksilla kymmeniä miljoonia, mutta tätä ei yleistetä koskemaan kaikkia suomalaisia.

Oli myös yleinen kansanhuvi valehdella tulonsa poliisien sakotuksissa. Tämä loppui vasta kun tulotiedot alettiin tarkastaa. Tämäkään ei johtanut keskusteluun, että kaikki suomalaiset olisivat epärehellisiä.

Jokaisessa ihmisessä on hyvää ja huonoa samanaikaisesti. Mitäpä jos nähtäisiin ihmiset yksilöinä eikä jonkun stereotyyppisenä ryhmän edustajana? Lisäksi voisi aloittaa itsestään, missä itse toimii eettisesti ja moraalisesti väärin ja mitä voin sille tehdä?

D

Vierailija

"Ihminen näkee mielellään toisessa ne asiat, joita ei halua nähdä itsessään."

Eli jos kaikki mannet keihin olen tutustunut, ovat viinanmyyjä-koronkiskuripaskoja niin se onkin niinpäin että olen itse semmonen saatanan hevosmies mutta en sitä itse tajua ja heijastan sen kaikkiin mustalaisiin?

Vierailija
Antero

Eli jos kaikki mannet keihin olen tutustunut, ovat viinanmyyjä-koronkiskuripaskoja niin se onkin niinpäin että olen itse semmonen saatanan hevosmies mutta en sitä itse tajua ja heijastan sen kaikkiin mustalaisiin?

Jutuistasi päätellen olet.

Entäpä jos lopettaisit puhumisen romaneista ja alkaisit pohtia omaa käyttäytymistäsi, rehellisyyttäsi ja epärehellisyyttäsi eli ihmisyyttä itsessäsi.

Tarve puhua muista viittaa aika usein siihen, että on vaikea kohdata oman itsensä eri puolia. Voit henkisesti paljon paremmin, jos keskittyisit itseesi ja omaan ihmisenä kasvamiseen toisten arvostelun sijaan.

Vierailija

Veroilla pitäisi mielestäni ensi-sijaisesti tukea alle 25-vuotiaita nuoria ja nuoria lapsiperheitä. Ensisijaisena tavoitteena olisi taata nuorille tasapainoinen kasvuympäristö ja tukea mm lapsiperheitä huostaanottojen sijaan.

Palveluissa pitäisi ensisijaisesti satsata esim kouluihin, ja muuhun nuorten käyttämään infrastruktuuriin. Sen sijaan yli 60:sten terveydenhoidon voisi hyvin pitkälle lopettaa kokonaan. Kyse on usein syöpähoidoista, jotka ovat hyvin kalliita, ja harvoin tehoavat. Maksavat käytännössä todella VALTAVIA summia, mutta niistä saatu tuotto on hyvin pieni. Nyt ei edes puhuta että mummo tai pappa palaisi työkyvylliseksi;harva pysyy noiden kalliiden ja raskaiden hoitojen jälkeen edes kunnolla seisaallaan!

Mielestäni on suoraan sanoen silkkaa mielipuolisuutta myöskin alkaa käyttää esim kantasoluhoitoja seitsämkymppiseen alzhaimlermummoon! Yleensä hoito aloitetaan liian myöhään(kun oireet alkavat jo ilmetä)jolloin vaikutukset ovat korkeintaakin kyseenalaisia. On tunnettu tosiasia, että terveydenhoito Suomessa ja koko Euroopassa kärsii tästä taakasta!

Lääkärin pitäisi voida todeta, onko tapaus ns "toivoton" Suoraan sanoen kolmen ammattilääkärin raati riittäisi ihan hyvin. Arviosta pitäisi voida valitttaa, mutta vain KERRAN! Valitusprosessin pitäisi mielellään olla kallis(jos häviää niin maksaa!)ja se menisi suoraan valtakunnalliselle tasolle. Lääketieteellisten faktojen pitäisi voittaa tässä asiassa tunteet! Tosin sama koskee myös ns "synnynäisiä vammaisia" jotka syntyvät kalliiden ja käytännössä parantumattomien sairauksien kanssa. Ei ole mitään järkeä pitää sellaisia hengissä yhteisillä verovaroilla. Pitäisi olla kaksitasoinen lääkäriraati joka käytännössä päättää kehen panostetaan. Mielestäni mitään miljoonaluokan laskuja ei yksilöstä pitäisi yhteiskunnalle koitua. Syöpäkin on eräällä lailla luonnollinen tauti;se karsii heikot, sairaat ja vanhat pois. Hoito pitäisi keskittää ennenkaikkea niihin, joilla on edes jonkinmoinen mahdollisuus toipua esim onnettomuudesta. Laillisen eutanasian pitäisi olla myös mahdollinen tässä maassa. Pitäisi avoimesti puhua siitä, kuinka paljon tällainen toiminta ihan oikeasti maksaa. Eikä nyt voi sanoa että mummo-x maksoi sitä ja pappa-y taas maksoi tätä, että me pilallehemmotellut pikku paskaiset räkänokat saisimme elää "hyvinvointiyhteiskunnassa" Näyttäkää minulle se "supermummo" joka ihka oikeasti on maksanut modernin terveydenhoidon kustannuksista edes osan!!?

Varat pitäisi suunnatta niille, joilla on edes jonkinmoinen tulevaisuus! Ja turha jauhata tuosta "kultaisesta säännöstä" Eli tee toisille mitä haluat itsellesi tehtävän! Omasta kokemuksesta tiedän, että toivottomat tapaukset levittävät vain kurjuutta lähipiiriinsä joko uskonnon tai sitten poliittisen ideologian turvin. "Tämä on Jumalan tahto" tai "Me elämme hyvinvointiyhteiskunnassa" Typeriä, tyhjiä fraaseja! Luonto ei anna armoa! Jumala ei pelasta luonnolta, eikä kyllä pelasta "hyvinvointyhteiskuntakaan" Jos luonto ei tapa, niin sitten se kuluttaa loppuun! Jossain vaiheessa luonto jokatapauksessa saa osansa! Joko se tappaa, tai sitten kuluttaa loppuun kuin syöpä tai tai happo! Miksi tapella vastaan? Miksi kaataa loputtomia määriä tukia täysin toivottomiin tapauksiin? Elinvoimainen yhteiskunta tukee niitä, joilla on edes pieni mahdollisuus selvitä!

Vierailija
Damasio
Antero

Jutuistasi päätellen olet.

Entäpä jos lopettaisit puhumisen romaneista ja alkaisit pohtia omaa käyttäytymistäsi, rehellisyyttäsi ja epärehellisyyttäsi eli ihmisyyttä itsessäsi.

Tarve puhua muista viittaa aika usein siihen, että on vaikea kohdata oman itsensä eri puolia. Voit henkisesti paljon paremmin, jos keskittyisit itseesi ja omaan ihmisenä kasvamiseen toisten arvostelun sijaan.

Jaa ei saa puhua asioista joihin on elämänsä aikana törmännyt. Siähän sälli oot ku ehdotat tollasta. Ja itse määrittelen oman ihmisyyteni eikä mikään laki/muut ihmiset. Olen inhimillisyyden perikuva, suorastaan ruumiillistuma.

Uusimmat

Suosituimmat