Krapula-efekti

Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Krapulapäivinä olen huomannut että kun kuuntelen jotain ääniä, vaikka musiikkia, jonka oikean temmon tunnen, niin se kuulostaa jotenkin hidastetulta. Ihan vaan siis hitaammalta kuin sen mielestäni kuuluisi olla. Onko tässä mitään järkeä, osaako joku selittää? Mistähän mahtaa johtua tuollainen effekti? Vai kuvittelenko kenties vaan? En usko että kuvittelen, koska tänäänkin kävi niin että aloin kuuntelemaan yhtä biisiä, ja ihmettelin miksi se soi niin hitaasti, ja vasta sitten tajusin että ryyppäsin eilen. Vika ei voi olla koneessakaan, koska biisit soi hidastettuna myös radiosta.

くそっ!

Kommentit (7)

Vierailija

Korkea pulssi. Mitatkaapa krapulassa leposykkeenne.

Krapulassa sydän hakkaa kovemmin sekä nopeammin kuin normaalisti
ja alitajuisesti vertaat sykettäsi kuuntelemasi musiikin tempoon.

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Mutta jos teen jotain normaalina päivänä niin että syke nousee hiukan, niin ei se vaikuta musiikin tempoon.. ei siitä tule mitään efektiä..

くそっ!

Vierailija

Alkoholi vaikuttaa samoihin reseptoreihin kuin eräät rauhoittavat lääkkeet, kun känni poistuu, solut eivät ole ehtineet vielä palautua, mistä johtuu veltto olo.
Itse en ole huomannut mitään hidastumissa musiikissa, ehkä se vain tuntuu siltä.

Vierailija

Nopeuden kasvaessa aika hidastuu. Tämä Einsteinin oivallus toimii myös psykologisella tasolla elintoimintojen kiihtyessä krapulan vuoksi. Itse olen todennut saman asian eri yhteyksissä, mutta en ole paljon asiasta luonut keskusteluja, jotta minua ei alettaisi pitää kahjona (mitä toisaalta olen).

Vierailija
Tarkkailija
Nopeuden kasvaessa aika hidastuu.

Eikös toi ole tasan toisinpäin, elikkä kun nopeus pysähtyy esimerkiksi vastaan tulevan puskuriin niin (ainakin kertovat) että tuntui niinku siinä olisi kestänyt tunteja, ja aika niinkuin pysähtyi onnettomuuden ajaksi.

ettei menisi aivan off-topiciksi, niin mitä tulee äänien kuulemiseen... ja basso jyminään, niin itellä tuntuu niinku "aivot" vuotaisi korvista, pienemmissäkin kolahduksissa.

Vierailija
Ronron
Mutta jos teen jotain normaalina päivänä niin että syke nousee hiukan, niin ei se vaikuta musiikin tempoon.. ei siitä tule mitään efektiä..

Tehdessäsi jotain, et vain huomaa sitä.

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006
Perkele
Ronron

Tehdessäsi jotain, et vain huomaa sitä.

Niin mutta sen jälkeen jos vaikka käyn istumaan, syke on edelleen hieman koholla, musiikki soi normaalilla temmolla, vaikka keskityn kuuntelemaan sitä. Ei se syke sekunnissa tasaannu minulla.

くそっ!

Uusimmat

Suosituimmat