Natriumasetaatti

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mistä kyseistä ainettä saisi?

Kommentit (12)

Vierailija
Sodium acetate is inexpensive, and is usually purchased from chemical suppliers, instead of being synthesized in the laboratory. It is sometimes produced in a laboratory experiment by the reaction of acetic acid with sodium carbonate, sodium bicarbonate, or sodium hydroxide. These reactions produce sodium acetate(aq), water, and carbon dioxide which leaves the reaction vessel as a gas.

CH3–COOH + Na+[HCO3]– → CH3–COO– Na+ + H2O + CO2

This is the well-known "fizzing" reaction between baking soda and vinegar. 84 grams of sodium bicarbonate react with 750 g of 8% vinegar to make 82 g sodium acetate in water. By subsequently boiling off most of the water, one can refine either a concentrated solution of sodium acetate or actual crystals.

Vierailija

juu kiitos nopeista vastauksista, eli ainetta saa apteekista mutta tarvitseeko sen ostamiseen kummempaa syytä? Koska joidenkin aineiden ostamiseen tarvitsee hyvät selitykset

EDIT: paljos sillä on suunnilleen sitä hintaa?

Vierailija
Nipper
juu kiitos nopeista vastauksista, eli ainetta saa apteekista mutta tarvitseeko sen ostamiseen kummempaa syytä? Koska joidenkin aineiden ostamiseen tarvitsee hyvät selitykset

Ei varmaankaan löydy apteekista, kuten ei juuri muitakaan kemikaaleja.
Voit tehdä sitä itse ruokasoodasta ja etikkahaposta.
CH3CHOOH + NaHCO3 --> CH3CHCOONa, trihydraatti (3 H2O kidevetenä)
Liuota 72 grammaa NaHCO3 veteen ja lisää hitaasti 61 grammaa etikkahappoa vesiliuoksessa.

Vierailija

Juu, tiedän että sitä voi tehdä itsekkin, mutta en nyt ihan heti lähtisi tekemään itse, vaikka se ei kummoiselta kuulostakkaan. Jos ei apteekista niin olisiko muita vaihtoehtoja?

Vierailija
Nipper
Juu, tiedän että sitä voi tehdä itsekkin, mutta en nyt ihan heti lähtisi tekemään itse, vaikka se ei kummoiselta kuulostakkaan. Jos ei apteekista niin olisiko muita vaihtoehtoja?

Mitä olet tekemässä?
Algolilta löytyy, hannu.kamarainen@algol.fi p. 09-5099 422

Vierailija
enkerro
fenomenologi
Nipper

Mitä olet tekemässä?
Algolilta löytyy, hannu.kamarainen@algol.fi p. 09-5099 422

Se tekee ydinpommin tai sitten http://www.stevespanglerscience.com/experiment/00000078[/quote]
Juu tuo nettisivu on jo aika lähellä ;D

Vierailija

Apteekista sai 50 ml:n pulloissa. Olisin saanut ostaa, kun sanoin, että lämpöpusseja varten. Aineelle kertyikin hintaa aivan suvaitsematon määrä, eli 50€ tämä 50 ml. Eli 1000€ litralta. KANNATTAA siis tehdä aine itse, koskan siihen ei muuta kuin soodaa ja etikkaa tarvita.

Vierailija

Itse tein sitä ainetta ja onnistuin. Todella helppoa ja halpaa.
Nyt vaan saa nähdä onnistunko tekemään sitä kuumaa jäätä.

Vierailija
fenomenologi
Nipper

Ei varmaankaan löydy apteekista, kuten ei juuri muitakaan kemikaaleja.
Voit tehdä sitä itse ruokasoodasta ja etikkahaposta.
CH3CHOOH + NaHCO3 --> CH3CHCOONa, trihydraatti (3 H2O kidevetenä)
Liuota 72 grammaa NaHCO3 veteen ja lisää hitaasti 61 grammaa etikkahappoa vesiliuoksessa.

Hei...milloin olet viimeksi käynyt apteekissa

Sieltä saa kaikkia kemikaaleja ja yhdisteitä joita tarvitaan/keksitään käyttää. Saamisen ehtona on oikea ja riittävä peruste. Tietyt kemikaalit/yhdisteet merkitään rekisteriin, toisia taas ei merkitä.

Esimerkkinä liuos jota käytetään kuparin ERITTÄIN nopeaan syövytykseen eli suolahappo + vetyperoksidi.
Tämän seoksen kanssa apteekki tosin ei kuunnellut neuvoani olla laittamatta niitä samaan pulloon...
Kertoivat että kokeilun jälkeen tajusivat juonen eli myydään kaksi eri pulloa. Toisessa HCl ja toisessa H2O2...

Vierailija

Apteekissa ovat luvanneet kyllä tilata melkein mitä vaan, hinta vain saattaa kasvaa uusiin ulottuvuuksiin.

Ja ne perusteet tarvii kyllä olla.

Uusimmat

Suosituimmat