Jesus camp - lasten aivopesua

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tämä dokumentti on vuodelta 2006, joten olen pahoillani, jos tämä asia tulee otettua uudestaan esille mahdollisen aiemman keskustelun jälkeen.

Löysin kyseisen filmin youtubelta ja olen katsellut sitä surullisena. Ykkösosan (1/9) osoite on tuossa alla, sitä kautta löydätte myös muut 8 osaa, jos katselu kiinnostaa.

http://www.youtube.com/watch?v=c94b1_dx9Q8

Voin todeta, että tuota ei tapahdu vain Jenkeissä. Olen itse käynyt 9 vuotta (tai oikeastaan 10, kun kävin saman puljun päiväkodinkin) kristillistä koulua ja aivan samanlaista meno oli myös siellä - en tosin tiedä ovatko rauhoittuneet ajan myötä. Meitä vietiin liikuntasaliin katsomaan erilaisia (amerikkalaisia) karismaattisia saarnaajia, lapset kouristelivat lattialla "täynnä pyhää henkeä", kirjoista revittiin pois /yliviivattiin evoluutioteoriaan viittaava tavara ("kalat ovat sopeutuneet vesielämään" - yliviivaus ja viereen korjaus: Kalat on luotu vesielämään) ja kun maikka ei saanut luokkaa kuriin, meissä oli paha henki. Tämä kuulostaa tietenkin kauhean koomiselta, mutta jos joku on kasvanut karismaattisessa perheessä hän kyllä tietää, millainen isku paha henki-syytös on kristitylle lapselle.

Lisäksi kaikki kaverit ja heidän vanhemmat hengasivat karismaattisten seurakuntien illoissa monta kertaa viikossa, ja itse jäi pahasti toveripiirin ulkopuolelle, jos ei hengaillut mukana. Kyseisissä illoissa notkui myös suuri määrä koulun opettajia, ja tietenkinhän tuollaisessa minikultissa opejen tapaaminen seurakunnissa koulun jälkeen vaikuttaa arvosanaan. Jos ei lukenut raamattua joka päivä, varoitettiin helvettiin menosta. Ja uskokaa tai älkää - Helsingin kaupunki sponsoroi tuota koulutusta ja katsoo sen normaaliopetusta vastaavana ja korvaavana.

Mulle on tästä kaikesta jäänyt valtava kasa mielenterveysongelmia - ahdistuneisuutta, masennusta, syömishäiriö, ptsd ja uusimpana dissosiaatiohäiriö. Tunnen oloni ihan kehäraakiksi, vaikka olen vasta 21. Voi olla, että näitä äärimmäisen rasittavia hankaluuksia tulee myös niille dokumentin lapsille, jotka aikanaan yrittävät irrottautua Fisherin kultista.

Luulen, että vuodattelen näistä asioista tänne siksi, että ehkä joku tätä palstaa lukeva myöhemmin muistaa dokkarin ja vielä minun kommentin, jos näihin asioihin tulee joskus otettua kantaa. Jospa kristittyjen ja kretsujen juttuja ei nähtäisi vain harmittomana uskovaisten puuhasteluna vaan inhimillistä kärsimystä aiheuttavana indoktrinaationa, jolla ihan oikeasti on valtaa myös täällä pohjoisessa.

Sivut

Kommentit (68)

Vierailija

Hyvä blasti, toivon sinulle terveyttä. Onneksi olet vielä nuori ja elämä edessä. Mennyttä ei saa takaisin, mutta ei se ole esteenä hyvälle tulevaisuudelle, jos itse niin päätät.

Vierailija

Advocatus Diaboli: Helsingin kristillinen koulu - HKK! Tuliko yllätyksenä? http://www.helsinginkristillinenkoulu.fi/

Tässä vähän aikaa sitten valtio veti pieniltä erikoiskouluilta avustuksensa pois, mutta kyseinen mesta sai pitää rahansa, koska on ollut olemassa niin kauan ja - luoja paratkoon- kasvanut niin suureksi. Samoin Elias-koulu (steiner) sai jäädä. Aluksi (90-luvun alku) HKK:a ei tuettu, mutta kun he sinnikkäästi jatkoivat ja keräsivät vanhemmilta kauheita lukukausi- ja tukimaksuja, Helsinki sitten tunnusti heidät normaaliopetusta antavaksi, ns. korvaavaksi kouluksi ja alkoi tukea heidän järjettömyyttään.

Mä olen monta kertaa ajatellut, että mun moraalinen velvollisuus olisi mennä julkisuuteen näiden asioiden kanssa ja yrittää saada yhteiskunnallista keskustelua aikaan. Mutta kun mä en jaksa. Ja kuka mua uskoo? HKK:n vahvuus piilee juuri siinä, että niiden touhu on niin vastenmielistä, ette kukaan voisi uskoa aikuisten auktoriteettiasemassa olevien ihmisten, joita valtio vielä tukee, tekevän sellaista. Lisäksi mun oma henkinen tilani heikentää mun uskottavuutta niitä vastaan. Ainoaksi mahdollisuudeksi jää säälin kerjuu tiedefoorumilta.

Vierailija

Vaikka pienenä kokoajan kyseenalaistin koulussa uskonnonopetukseen liittyviä juttuja, "uskoin" jumalaan, sikäli kun en ollut sen yleisestä määritelmästä selvillä saati sitten henkilökohtaisesta jumaluuden mallistani.
Tuntui pahalta ajatella, nykyisinkin, kuinka pieni lapsi joka ei asiasta mitään ymmärrä opetetaan koulussa automaattisesti näille tavoille. Ihan peruskoulussakin. Pitäisi uskonto erottaa koulusta. Elämänkatsomustieto on hyödyllisempää ja avartavampaa, etenkin kun siinä yhdistyvät vielä filosofia ja jossain määrin historiakin.

Uskononopetus -ketjussani on jotain aiheesta...tosin ei kovin suurta keskustelua ilmeisesti herättänyt.
http://www.tiede.fi/keskustelut/viewtop ... nnonopetus

Miten on, yksityiskouluihin lähtettäviltä lapsilta tuskin asiaa kysytään...

Vierailija

On se vaan kumma, että kristilliset ja muut uskovaiskoulut sallitaan. Perustetaanpa saatanakoulu niin ei varmasti pitkään mene kun on joku huutelemassa ja kukkahattutäti kiljumassa.

Ovelta ovelle voisi joku myös alkaa kiertelemään ja messuamaan saatanan suuruutta. Aika pian luultavasti korjattaisiin talteen. Vaan kylläpä kummasti saavat kaikenmaailman lahkolaiset kierrellä levittämässä syöpäänsä.

Vierailija

Minusta on toisaalta hyvä, että valtion kouluillekin on vaihtoehtoja. Minulla on kokemusta sekä yksityisistä että julkisista oppilaitoksista, ja täytyy sanoa, että yksityisissä olen viihtynyt paremmin. Ihan siitä syystä, että lukukausimaksujen myötä niissä kouluissa ei ole häirikköidiootteja. Ilmapiiri on parempi kuin taviskouluissa.

Vierailija

Minä kävin yksityisen, kalliin lukion täällä Ruotsissa. Kivaa siellä oli, mutta osaa privaatti koulunkin jotkut oppilaat olla ilkeitä. Vanhempien rikkaus ei tee vanhemmista tai lapsista sen parempia kuin köyhänkään lapsista, ainakaan mitä tulee eräisiin asioihin.
Hyvä puoli oli tietenkin koulussani että se ei ollut uskonnollinen koulu.

Vierailija

Tietenkin paremmista oloista tulevatkin voivat olla ilkeitä, mutta kun yksityiskouluissa on usein erikoistuttu johonkin tiettyyn opetukseen, niin niihin valikoituu motivoituneempia oppilaita. Valintakoe tai muu karsinta parantaa myös ilmapiiriä. Näin valitettavasti on.

Vierailija
väläys
Tietenkin paremmista oloista tulevatkin voivat olla ilkeitä, mutta kun yksityiskouluissa on usein erikoistuttu johonkin tiettyyn opetukseen, niin niihin valikoituu motivoituneempia oppilaita. Valintakoe tai muu karsinta parantaa myös ilmapiiriä. Näin valitettavasti on.

Ei läheskään kaikki yksityiset koulut erikoistu johonkin määrättyyn opetukseen. Tämä oli ihan tavallinen ruotsalainen yksityinen lukio, hyvin kallis, mutta ei erikoistunut mihinkään erikoiseen. Erikoistui ehkä vain kai ainoastaan rikkaiten lapsien opetukseen.

Eikä kaikki oppilaat olleet niin erikoisen motivoituneita. Vanhemmathan ne sinne halusi lapsensa laittaa. Jotta nuori on kuin on, ei se raha aina merkitse mitään erilaista käyttäytymistä tai parempana olemista.

Vierailija

Innostuin nyt googlaamaan hakusanoilla kristillinen koulu ja musta alkoi tuntua, että taisin olla väärässä, kun puhuin noista valtion tuista. Vai mikä muu selittää, että hakutuloksena oli suunnilleen kymmenen yksityisen kristillisen koulun kotisivut? Jumalako niitä rahoittaa, jos ei Suomen valtio? Vai voiko ne saada kerättyä lukukausimaksuilla niin paljon, että pystyisivät jatkamaan toimintaansa? Oloni muuttui suorastaan pohjattoman masentuneeksi.

Yksityiskouluista:

Juh, no ei mullakaan periaatteessa mitään yksityiskouluja vastaan ole. Joskus täällä Ruotsissa luin jonkin selvityksen, jossa mittailtiin oppilaiden viihtyvyyttä ja koulujen oppimistuloksia, ja kärjessä oli monta yksityiskoulua. Kannatusyhdistykset ja vanhemmilta kerätyt "vapaaehtoiset" avustukset varmistaa sen, että opetusryhmät voidaan pitää pieninä, tilat hienoina ja hyvällä palkalla houkutella paras opettaja-aines. Lisäksi vanhemmat on motivoituneita, eikä sosiaaliongelmalapsia ole samalla tavalla kuin esim. kontulan ala-asteella. Se, mikä (pienissä) privakouluissa on vaarana on hirveän pienet piirit, joiden epäsuosiossa kärsiikin sitten kaksinkertaisesti normaalikouluun verrattuna.

Perustetaanpa saatanakoulu

No helvetti! Sinäpä sen sanoit! Ei noista Jeesuskouluista enää hirveästi voi alaspäin vajota. Sen sijaan, että muksut pelkäisi öisin pahoja henkiä, opetetaan ne pelkäämään, että Jeesus istuu yöllä niiden rinnan päälle ja kuristaa niitä.

Vierailija

blasti: Miksi kävit uskonnollista koulua? Oletko sinä tai onko perheesi uskonnollinen? Olisitko saanut lopettaa sen, jos olisit pyytänyt?

Vierailija
väläys
Miksi kävit uskonnollista koulua? Oletko sinä tai onko perheesi uskonnollinen? Olisitko saanut lopettaa sen, jos olisit pyytänyt?

Perhe oli kiihkouskonnollinen, joten ongelmistani ei aivan täydellisesti voi koulua syyttää - väitän kuitenkin, että jos edes normaaliopetuksessa olisin käynyt, vahingot olisi olleet pienemmät. Olisin periaatteessa saanut lopettaa, mutta äiti ei koskaan tehnyt mitään konkreettista, kun sanoin, että halusin lähteä - 10-vuotiaan olisi siis itse pitänyt alkaa soitella virastoihin ja kouluihin. Lisäksi kristillinen koulu opettaa oppilailleen, että on kahdenlaisia ihmisiä:

1. ihmisiä, jotka uskoo jeesukseen ja hyväksyy hänet vapahtajakseen
2. ihmisiä, jotka eivät usko.

Ryhmän 2 kanssa ollaan tekemisissä vain käännyttämistarkoituksella, eli kun heitä koetetaan saada siirtymään ryhmään yksi. Muuten maailman ihmisten kanssa ei ole hyvä olla. Tämä ei mielestäni ole karrikointia vaan heidän vilpitön järjenjuoksunsa, ja moni fanaatikko/ex-fanaatikko voi tämän varmistaa. Kristillisen koulun oppilas uskoo siis, että tavalliseen kouluun siirtyessään hän joutuu suureen ahdistukseen ja maanpäälliseen helvettiin ja saa kimppuunsa kaikki normaalikoulun kiusaajat (mikä varmaan tapahtuukin, jos hän toteuttaa evankeliointityötään varmistaakseen taivaspaikkansa). Ja sitten vielä se kuolemansynti, joka tunnetaan myös nimellä evoluutioteorian opetus. Toisin sanoen: en edes oikeen uskaltanut ajatella toiseen kouluun siirtymistä, vaikka erään toisen koulun (=Kaisaniemi) musiikkipainotus minua kovasti houkutti.

Vierailija
blasti
Joskus täällä Ruotsissa luin jonkin selvityksen, jossa mittailtiin oppilaiden viihtyvyyttä ja koulujen oppimistuloksia, ja kärjessä oli monta yksityiskoulua. Kannatusyhdistykset ja vanhemmilta kerätyt "vapaaehtoiset" avustukset varmistaa sen, että opetusryhmät voidaan pitää pieninä, tilat hienoina ja hyvällä palkalla houkutella paras opettaja-aines. Lisäksi vanhemmat on motivoituneita, eikä sosiaaliongelmalapsia ole samalla tavalla kuin esim. kontulan ala-asteella. Se, mikä (pienissä) privakouluissa on vaarana on hirveän pienet piirit, joiden epäsuosiossa kärsiikin sitten kaksinkertaisesti normaalikouluun verrattuna

Jos Ruotsissa asut, niin silloin tiedät varmasti että vaikka niitä uskonnollisia kouluja kutsutaankin privaattikouluiksi, niin ei ne maksa yhtään mitään oppilaitten vanhemmille. Kouluhan anoo avustuksia valtiolta. Mutta jotkun uskonnoliset koulut kerjää rahaa lasten vanhemmilta.
Kaikki muslimikoulut ja myös kristilliset koulut saa avustuksia valtiolta ja juuri sen takia heillä olisi velvollisuus pysyä ruotsalaisessa oppivelvollisuuksissa.

Minua kauhistuttaa esim. se että se plymount veljesten koulu, vai mikä niitten nimi nyt olikaan, saa valtiollista avustusta. Kaikki uskonnolliset koulut pitäisi kieltää. On hyvin väärin määrätä lapsen elämästä tuolla tavalla. Ja en voi ymmärtää sitä miksi valtio antaa tällaista tapahtua että lapset eristetään tuolla tapaa yhteiskunnasta jo koulua käydessä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat