Olen oppinut olemaan yksin

Seuraa 
Viestejä2127
Liittynyt11.5.2006

miten yksin oleminen voikin olla rentoa. ei tarvitse edes nettiin kirjoittaa tuskan ajamana. MÄÄ OON TÄÄLÄ; TÄÄLÄ kamerat tänne otan x_sän...

Helloween - I Want Out (1988)
http://www.youtube.com/watch?v=FjV8SHjH ... re=related

Hyvin polkee.

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

Niin onhan yksin olemisessakin puolensa. Ei tarvitse kestää jonkun rasittavan naisen mielenailahteluita ja saa juoda kalsarikännit tasan niin usein ku sattuu huvittamaan. Loppujenlopuks jokainen on yksinään aina, joka paikassa, vaikka olis ketä ympärillä. Tarvii vaan oppia tulemaan toimeen itsensä kanssa ja välillä sekin tuntuisi helpommalta, jos olisi kauheesti erilaisia ihmisiä ymmärtämässä ja kuuntelemassa. On hienoa, jos olet oppinut yksinkineloa, sillä meillä kaikilla se ei ole niinkään loppuunsuoritettu asia. Jos kuitenkin haluat ulos, ei varmaan auta muu kuin repiä rohkeutta jostain raapimaan takkia pääleensä ja lähteä jonnekki, välillä ihan minne tahansa riittää.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Ihan ok olla yksin, ei pää enään edes hajoo koska on jo tottunut tähänkin.

Rupee vaan ärsyttää vähätkin ihmiset mitä näkee. Pystyy ihmisiä tarkkailemaan ulkopuolisena, niin helposti huomaa kaikenlaista hölmöä.

Ihan jees

Ihmistenkin kanssa ihan ok, riippuu toki paljon ihmisistäkin.

Vierailija
Luopo
Niin onhan yksin olemisessakin puolensa. Ei tarvitse kestää jonkun rasittavan naisen mielenailahteluita

Tuo on ehdottomasti yksinelämisen suurin etu. Vain yksineläjä sen tietää, Nimim. sellaiseksi aikova

Luopo
Jos kuitenkin haluat ulos, ei varmaan auta muu kuin repiä rohkeutta jostain raapimaan takkia pääleensä ja lähteä jonnekki, välillä ihan minne tahansa riittää.

Ihmiset itsessään eivät haittaa, haluan vain, jos mahdollista, asua mahdollisimman kaukana asutuskeskuksista lähinnä sen takia, että jos päähän pälkähtää joku idea väliltä Hienoa - Valkotakit tänne ja HETI niin ei tarvi pelätä että naapurin pirkitta-maarit soittaa kaiken mahdollisen virkaatekevän paikalle jos vähän joku kolahtaa. Haluan siis olla itseni ja ympäristöni herra enkä kysyä naapurilta sopiiko jos kelpaako kun et cetera.

Vierailija

Minulle on tullut tavaksi ryypiskellä välittömästi kun vaimo lähtee matkoille. Jos hän palaa parkkipaikalta hakemaan avaimia, olen jo jurrissa. Typerä tapa, mieluummin tekisin jotain hyödyllistä. Pari alkutuntia on hauskoja yksikseen. Tai eihän nousuhumala kestä tuntiakaan, sen jälkeen on sama juoko vai ei. Mieluummin ei.

Toisaalta pidän niitä, jotka ei tee näin, melko omituisina ihmisinä. He ovat kuin eri laji, tai ainakin eri rotu. Tai eri vuosisadalta.

Ihmettelen ihmisiä jotka asuu yksin eikä juo koskaan. Miten he saavat aikansa kulumaan ? Eikö he edes välitä siitä, onko he alistuneita elämän lusijoita ?

Valitettavasti aika monet ovat. Uskon että etanoli molekyyli on olemassa ujoja ja sulkeutuneita varten. Reippahasti vaan rälläämään vaikka hirviporukkaan, kylään, kertausharjoituksiin tai pelireissulle. Kapakat on säälittäviä ja turhia. Niissä ei ole mitään tekemistä.

Paras Suomen suurlähettiläs on suomalainen tai brittiporukka kaljakasseineen Marseillen rannoilla. Siinä algerialaiset näkee mitä aito elämä on ! Hiukopalaksi kylmää lenkkiä tappeluiden lomassa. Puun juurelle kuseskelu, mylvintä yms kuuluu asiaan huomion herättämiseksi.

Vierailija
oge
Ihmettelen ihmisiä jotka asuu yksin eikä juo koskaan. Miten he saavat aikansa kulumaan ? Eikö he edes välitä siitä, onko he alistuneita elämän lusijoita ?

Internetillä, pelaamisella, elokuvilla, televisiolla ja liikunnalla saa ajan kulumaan.

Minä viihdyn yksikseni siinä määrin että minulla ei ole yhtään kavereita tai ystäviä. Tyttöystävän haluaisin, mutta ei taida onnistua.

Vierailija

Viihtyminen on kyllä kaiken pahan alku ja juuri.

Tästähän on olemassa kuuluisa kirjakin "Hyvästä paras". Viiden tähden kirja. Oletan tulosten ja kassan perusteella, että joku Applella on lukenut tämän. Voisin suositella myös paria muuta kirjaa.

Parhaan pahin vihollinen on hyvä. Silloin ei ole riittävää motivaatiota panna tuulemaan !

Kuvaus kirjasta
Hyvä on parhaan vihollinen. Paljolti tästä johtuu, että ylivertaisuutta on niin vähän. Valtaosa yrityksistä ei kehity koskaan parhaaksi, sillä valtaosasta kehittyy hyviä – ja siinä ongelman ydin onkin. Voiko hyvästä yrityksestä kuitenkin tulla paras, ja jos voi, miten se onnistuu? Jim Collins etsi kysymykseen vastausta tutkimusryhmänsä kanssa viisi vuotta, ja kehitti sen perusteella mallin, joka kuvaa hyvästä parhaaksi kehittymisen prosessia. Kirja esittelee tämän prosessin ja sen osa-alueet, joiden avulla on mahdollista kehittää organisaatio, joka tuottaa pitkään ylivertaisia tuloksia. Tulokset voi kukin organisaatio määritellä mieleisellään tavalla. 6. painos.

http://www.suurikuu.fi/PublishedService ... 9521405384

Vierailija

Minäkin olen kohtuullisen hyvin oppinut olemaan yksin.

Aloin taas miettiä, että minkä kumman takia ihmisessä on olemassa yksinäisyyden tunne ja sitä kautta tarve pyrkiä sosiaaliseen kanssakäymiseen?
Elämä olisi paljon helpompaa jos ei tällaisia (turhia?) tuntemuksia olisi.

Vierailija
Luopo
Loppujenlopuks jokainen on yksinään aina, joka paikassa, vaikka olis ketä ympärillä.

Noinhan se on.

Moni vain ei miellä olevansa yksin kaiken aikaa. Katsoessamme vaikkapa vastasyntynyttä lasta, niin yksin hänkin aina on.. (omassa päässään eli omassa maailmankaikkeudessaan) yksinolo on ihmisen luonnollinen olotila. (Vanhempien ensisijainen tehtävä on "tutustuttaa" lapsi aivojensa tuotoksiin.)

Vierailija

Sosiaalinen elämäni on puhuminen tietokoneen kanssa ja iltaisin kerron satuja televisiolleni sekä pidämme kirjakerhoa mikron pakastimen ja uunin kanssa. <3

Vierailija
Satunnainen
Aloin taas miettiä, että minkä kumman takia ihmisessä on olemassa yksinäisyyden tunne ja sitä kautta tarve pyrkiä sosiaaliseen kanssakäymiseen?
Vitsi?

Vierailija

liiassa yksinolemisessa on omat haittansa myöskin. ihminen vieraantuu muista ihmisistä ja sosiaalisista suhteista eikä osaa muodostaa enää suhteita tai nauttia niistä.

Vierailija

Jos minä joudun yksin juomaan alkoholia, niin se on mielestäni todella tylsää. Yksin on ihan kiva olla, kunhan on jotain tekemistä. Netti, kirjoja, televisio, tietokone, jotain "ruuvattavaa" ja vastaavaa, niin aika kuluu tarpeeksi nopeasti. Pahin ongelma on siinä, ettei saa syödä oikein mitään muuta kun kasviksia, ilman että se alkaisi vaikuttamaan painoon. Itse ainakin olen erittäin epäsosiaalinen IRL ja keskustelun alkoittaimen on iso kynnys. Minä en myöskään yleensä koe saavani mitään hyötyä keskustellessani muiden kanssa, joten ei se edes oikein kiinnosta kuin pakon edessä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat