Pehmolelut

Seuraa 
Viestejä1151
Liittynyt19.7.2007

Elikkä pehmolelut ovat keskustelun aiheena, nämä ihanat ja pörröiset otukset mitkä ei jätä sinua koskaan yksin vaikeimmallakaan hetkellä.

Ihmettelen sitä, että miten pehmoleluihin voi kiintyä niin kovasti.
Niinkuin ne olisisivat kuin oma persoona ja elävä otus. Itsekkään en esimerkiksi pysty pistämään omaa lemppari pehmoleluani (NALLE PUH), pakastimeen, että tappais kaikki pölypunkit, koska ajattelen että siltä loppuu happi!! Myöskin imurilla imuroin nätisti, sillain etten imuroi silmiä, koska eihän se kovinkaan hyvältä tuntuis jos sinunkin silmiä alettais imuroimaan.

Myöskin jos lähen mökille, niin minun pitää aina huiskuttaa sille ja sanoa sille "HEI HEI!!"

Henkilökohtaiset kysymykset pehmoleluista:
Onko teillä pehmolelu(ja)?
Kertokaa kaikki mahdollinen niistä: ikä? millaisia( pörröisiä vaiko karvattomia) Keneltä sait? kulkeeko mukana ja onko jotain traditioita mitä teet ja mitä et voisi kuvitella tekeväsi sille? jne..
Ainii, ja sen nimi tietty. Saa valokuvankin laittaa siitä pehmolelustasi.

Pohdittavaa nalleista ja pehmoleluista yleisesti:

Miksi me kiinnymme Pehmoleluihin niin paljon?
Mikä tekee pehmoleluista niin inhimillisiä? Niiden ulkonäkö?
Ja kertokaapa hyviä vinkkejä pehmolelujen puhdistamiseen!!!

Entiedä muista, mutta minusta tuntuu myöskin siltä, että tohon mun parhaaseen ja lemppari pehmolelussa on mun parhaan ystävän (keneltä mä sain sen) persoona, tai sielu.
Että jos vaikka kattoo sitä nallukkaa ennen nukkumaan menoa, ja huolettaa jokin asia, niin sitten sitä tulee ajatuksissaan sanottua että "kyllä se kummiskin menee hyvin" niinkuin se mun ystävä sanoisikin. (tosin tämä pätee vain lahjoina annettuina pehmoleluihin)
Silti itse ostamiinkin pehmoleluihin voi kiintyä aivan yhtä kovasti.

JOTEN KESKUSTELEMAAN PEHMOLELUISTA!! Kaikki mitä ajattelette ja mietitte niistä!

Voisi vielä selventää ton kyssärin pehmolelu koot:
Pienet pehmolelut= Mahtuu Esim. taskuun tosi näppärästi ja voi kuljettaa vaikka minne ikinä menetkään, tosi helposti. Myöskin hieman sitä isommatkin.
Keskikokoiset=Semmoiset mitkä mahtuu hienosti ja passelisti, sängyn reunalle viekkuun nukkumaan, niinkuin mun nalle Puh mikä on: n. 30cm pitkä, ja ööh..varmaan noin15-25cm leveä.
OIKEIN ISOT PEHMOLELUT= Kaupassa näkyvät oikein isot pehmolelut, mitä voi halata OIKEIN KUNNOLLA!!!

Minun paras ja lemppari pehmoleluni on Nalle Puh. Sen minä sain parhaalta ystävättäreltäni synttäri lahjaksi, monta monta vuotta sitten. Noh, itseasiassa ei siitä taida olla kuin 5-6 vuotta! Noh, äkkiäpä sen pystyisi tarkistamaan postikortista, mutta en jaksa. Nalle puh on myöskin sen ikäinen tietysti. Se oli eka lahja minkä hän antoi minulle, ja kerettiin tutustua vasta pari kuukautta.
Nalle Puhiin aluksi en ollut niin kiintynyt, mutta ajan mittaan siitä on tullut mittaamattoman arvokas! Melkeempä ollut niin, että mitä enemmän tunsin ystävääni, sitä tärkeämmäksi myöskin nalle puhista tuli.
Ja kyseinen lahja on ollut paras mitä tällä hetkellä olen koskaan saanut.
Nalle Puhilla on myöskin semmoinen härkähoroskooppi kaulakoru, minkä myöskin sain samaiselta ihmiseltä, mutta se katkesi parin kuukauden päästä kun sain sen jossain vaiheessa oudosti, ja sitten mä päätin pistää sen nalle puhin kaulaan, ja se sopi sille tosi hyvin!! Siitä lähtien se on sillä ollut kaulassa!
Mun pehmolelun nimi on silti Nalle Puh, ei tarvinnut keksi mitään erikoista, koska sillä oli jo niin hyvä nimi!!
Itse hoidan pehmolelua impparoimalla, ehkäpä voisi jollakin kostealla rätillä pyyhkiä pölyjä pois, mut en oo uskaltanu oikeen.
Kuvan ehkä vois joskus lähettää tänne. Mutta kyllä te tiedätte minkä näköinen se kuiteskin on!!

Olen fiksu ja älykäs!

Sivut

Kommentit (20)

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Lakkasin kiintymästä esineisiin silloin kun kävi liian rankaksi pelko siitä että niille tapahtuu jotain. Kerran kiinnyin oma tekemääni lumipalloon niin kovasti että kun pikkuveli heitti sen maahan ja se meni murskaksi, sydämeni särkyi ja aloin itkemään. Toinen oli se kun oltiin ostettu jalokiviliikkeestä kultahippuja sisältävä pikkupullo, lasia, ja olin kiintynyt siihen, ja sitten yritin hinkata yhtä tahraa pois siitä niin se poksahti.. taas kaameat itkut. En enää halua kokea sitä ahdistavaa tunnetta, pelkoa siitä että menettäisin tuollaisen kapineen. En aio enää kiintyä pehmoleluihin enkä mihinkään muuhunkaan. Ainoa minkä suhteen aion vielä ottaa tuon riskin on naiset.

Onhan tuossa kuitenkin yksi nallukka.. jos sille jotain sattuisi niin se olisi musertavaa.. yritän olla välittämättä siitä, kohtelen sitä välinpitämättömästi (ainakin siis yritän)

くそっ!

NallePuh
Seuraa 
Viestejä1151
Liittynyt19.7.2007
Ronron
Lakkasin kiintymästä esineisiin silloin kun kävi liian rankaksi pelko siitä että niille tapahtuu jotain. Kerran kiinnyin oma tekemääni lumipalloon niin kovasti että kun pikkuveli heitti sen maahan ja se meni murskaksi, sydämeni särkyi ja aloin itkemään. Toinen oli se kun oltiin ostettu jalokiviliikkeestä kultahippuja sisältävä pikkupullo, lasia, ja olin kiintynyt siihen, ja sitten yritin hinkata yhtä tahraa pois siitä niin se poksahti.. taas kaameat itkut. En enää halua kokea sitä ahdistavaa tunnetta, pelkoa siitä että menettäisin tuollaisen kapineen. En aio enää kiintyä pehmoleluihin enkä mihinkään muuhunkaan. Ainoa minkä suhteen aion vielä ottaa tuon riskin on naiset.

Onhan tuossa kuitenkin yksi nallukka.. jos sille jotain sattuisi niin se olisi musertavaa.. yritän olla välittämättä siitä, kohtelen sitä välinpitämättömästi (ainakin siis yritän)

Niih, onhan siinä tietty se pelko, että menettää sen lelun jotenkin. Itseänikin hieman pelottaa ajatella muuttaa muualle, ja sittenkun joutuu meneen töihin, ettei vain joku rosmo käy varastamassa mun kämpistä tavaroita ja nalle puhia.. Oiskohan mitään halpaa jäljityslaitetta minkä voisi laittaa vaikka puhin paidan alle piiloon, ja sitten sitä pystyisi jäljittämään vaikka tietokoneella?

Mutta, tosin kuin naiset, niin nallet eivät petä koskaan. Ne on aina vierelläsi ainiaaksi asti! Tosin se huono puoli niissä on, että ne eivät osaa puollustaa itseään. Ja nallet eivät koskaan häiritse sinua loputtomalla puheella saati kuuntelemattomuudellaan.

Olen fiksu ja älykäs!

Stinger
Seuraa 
Viestejä4719
Liittynyt18.2.2006

Ei ole kuin nuo kaksi eli pituudeltaan noin 15 cm hämähäkki ja 10cm pituinen possu. Ovat CD-hyllyn päällä pöydälläni ja en kovin useinkaan hypistele niitä. Kummassakin tykkäsin jotenkin ulkonäöstä, vaikken ole sillä tavalla pehmolelutyyppiä yleensä ollut. Vähän maskotin tyyppisiä ovat...

”Tietämättömyys antaa ihmiselle paljon luultavaa.”
-George Eliot

Vierailija

Uninalle nimeltään Niels Regressio. Istuksii yöpöydällä tavallisesti. Kun en jaksa olla iso ja aikuinen, makaan se nyrkissä peiton alla ja taannun rauhassa. Henkilökohtainen terapeuttini ja halvempi kuin psykoanalyytikko.

Himmeetä

Vierailija

Libanonissa oli tutkittu israelilaisten toimesta nallejen käyttöä terapiani tilanteessa, jossa massoittain lapsia on saanut sotatraumoja. Tel Avivin yliopiston kokeessa jaettiin Libanonin viime vuoden taistelujen ajan pommisuojissa eläneille viisivuotiaille lapsille suurikokoisia pehmoleluja.Lapset, joille annettiin pehmolelu ja kerrottiin, että heidän pitää huolehtia niistä, pärjäsivät paljon paremmin kuin verrokkiryhmä, jolla ei nalleja ollut.

Menetelmä soveltuu tilanteeseen, jossa suuri määrä lapsia altistuu traumaattisille asioille lyhyesäs ajassa, eivätkä resurssit ole rajattomat.

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005
Mummo
Uninalle nimeltään Niels Regressio. Istuksii yöpöydällä tavallisesti. Kun en jaksa olla iso ja aikuinen, makaan se nyrkissä peiton alla ja taannun rauhassa. Henkilökohtainen terapeuttini ja halvempi kuin psykoanalyytikko.

Himmeetä

DIY Terapiaa! Loistavaa!

Vierailija

hahah xD mua enemmänki ahistaa jos mulla on lelu kainalossa ko nukun. muutenkaan en omista ko vaan pari nallea toinen on pinkki ja tosi sulonen ja toinen vähän isompi delfiini jonka sain isoveljeltä ko olin 9w, siksi tosi rakas<3

Vierailija
Volitans
Kissa on hyvää teapiaa. Joskus opettaa kyllä itsehillintääkin aika karuin ottein.

täysin totta<3 oon omistanu 5 kissaa. hankin 2 vuoden päästä oman kissan ko ne 5 ollu/on perheen kissoja. ko on kissa ei oo koskaan yksinäistä ja ne osaa vaatia huomiota

Vierailija
Volitans
Mummo

Himmeetä

DIY Terapiaa! Loistavaa!

Mitä on DIY

Jos viittaat nalleni nimeen, niin Hän ei ole saanut nimeään hra Bohrin mukaan. Hän on kotoisin Tanskasta ja Niels on symppiksempi kuin Jens, toinen tyypillisesti juuttinimi.

Hassuinta on, että regressioterapia toimii Olen vaan suggeroinut itseni siihen, että Niels kännyssä rauhoitun. Joo, testatusti olen hyvin helposti hypnotisoitavissa.

Kissa olis paras, mutta Pappa ei anna ottaa:(

Vierailija
meikämie
Libanonissa oli tutkittu israelilaisten toimesta nallejen käyttöä terapiani tilanteessa, jossa massoittain lapsia on saanut sotatraumoja. Tel Avivin yliopiston kokeessa jaettiin Libanonin viime vuoden taistelujen ajan pommisuojissa eläneille viisivuotiaille lapsille suurikokoisia pehmoleluja.Lapset, joille annettiin pehmolelu ja kerrottiin, että heidän pitää huolehtia niistä, pärjäsivät paljon paremmin kuin verrokkiryhmä, jolla ei nalleja ollut.

Menetelmä soveltuu tilanteeseen, jossa suuri määrä lapsia altistuu traumaattisille asioille lyhyesäs ajassa, eivätkä resurssit ole rajattomat.

Niin, omat murheet unohtuvat kun keskittyy pitämään jostakin huolta.
En oikein ymmärrä miksi ihmiset ovat ymmärtäneet tämän vasta nyt(ilmeisesti), että pehmolelut lieventävät lasten stressiä ja vähentävät traumoja. Ilmeisesti ollut liikaa "tärkeämpiä" tehtäviä kuin lapsista huolehtiminen kriisitilanteissa.

Stinger
Seuraa 
Viestejä4719
Liittynyt18.2.2006

DIY= Do It Yourself = Tee se itse

Käytetään toisinaan ulkomailla esim. sellaisten isomman puoleisten rautakauppojen ulkokylteissä. Myyvät kaikenlaista tavaraa, jota kotinikkarit halajavat työkaluista materiaaleihin asti.

”Tietämättömyys antaa ihmiselle paljon luultavaa.”
-George Eliot

Vierailija

Tänks Stinger! Klohmokäpälänä en edes näe mitään nikkarointikylttejä, en kotona enkä kaukomailla.

Nalle kädessä saan "luvan" tuntea itseni surkeaksi ja osaamattomaksi Ei sitten tarvii ruveta kompensoimaan tai sublimoimaan mitenkään vaan voi hetken taannuttuaan koota ittensä ja käydä taas tulta päin.

Vierailija

Minulla on paljon pehmoleluja. Pieni valkoinen Kalle-nalle, iso nimetön nalle, Vuffe-koira, Lucifer-koira, pieni nimetön kissa, Rusina-nalle ja pieni Wagner. Käytän niitä unileluina ja koristeina.

En ole kovin hyvää huolta niistä pitänyt, sekä Vuffelta että Rusinalta on koira syönyt nenän.

Vierailija

Suosittelen kyllä laittamaan sen Puhin suosiolla sinne pakastimeen. Miltä sinusta tuntuisi jos kainaloissa pyörisi ylimääräistä elämää eikä omistaja välittäisi?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat