ihme teippiä

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Minä, tietojenkäsittelytekniikan DI olen tässä jo joulukuulta kamppaillut pesukoneen letkuin kanssa. Uutenavuotena hiukka humalassa opin, että se ohuempi onkin inputti eikä output :]

No nyttemmin on pesty jo verkkopaitoja ja muita mutta ongelma on vuotava sisääntulo. Olen kiristänyt niin perkeleesti ja viikolla vihjeestä löysin Kannelmäen rismasta semmosta teippimäistä mönjää millä pystyis eristää. Vaan onko toi niinkun sähköhommissa joskus käytetään vulkanoituvaa teippiä? No jotain sinnepäin se taatusti on, käärin useamman kierroksen vuodon ympärille ja näyttää kun ois jotain silikonia ruikattu Ongelma tässä on ehkä se, että paljonko pitää vielä ruikkia ja kauanko tuo haluaa kuivua? Paketti on pakistanista, ei siinä mitään ohjeita ole.

Kommentit (3)

Vierailija

Yleensähän noihin vesi- ja ilmaliitoksiin käytetään tiivisteenä sitä ohutta valkoista teippiä, joka riittää kyllä perusliitoksiin (kunhan kierteet ovat kunnossa. Sinällään mikään ei ole varmasti tiivistä, paitsi oikein tehty hitsisauma. En tiedä mitä tuo sinun "pakistanilaisteippi" on, mutta vedä sitä pari kierrosta uroskappaleen kierteiden päälle ja kierrä letku kiinni ja kokeile pitävyyttä avaamalla hana. Jos ei toimi, niin marssi rautakauppaan ja selitä ongelmasi, kyllä ne siellä tietää mitä tarttet.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26866
Liittynyt16.3.2005

Kierreliitosko vuotaa? Jos siinä on jonkinlainen tiiviste, hommaa uusi. Ellei tiivistettä ole, hanki putkiliikkeestä tai rautakaupasta teflonista tiivisteteippiä. Se on vain ohutta PTFE-nauhaa ilman mitään liimaa. Avaa kierreliitos, kierrä tuota nauhaa kierteisiin useita kerroksia siihen suuntaan, että kiristettävä mutteri venyttää nauhaa. Sitä saa laittaa varmaan kymmenkunta kierrosta, ihan kunnon kerroksen. Sitten vain väännät kierteen kiinni. Ja jos avaat liitoksen, laita uudet teipit.

Hamppu ja putkikitti käyvät myös, ovat parempiakin, mutta ovat hankalampia käyttää. Teflonnauha on aivan riittävän hyvää tuohon käyttöön.

Uusimmat

Suosituimmat