Henkilöstövuokrausfirmat

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Voiko olla enää v*tt*maisempaa keksintöä kuin henkilöstövuokrausfirmat?

Sorretaan oma-alotteista työtöntä työnhakijaa ja peitetään firmojen ovet omilla palveluilla.

Mistä tämä kertoo? Ei mistään muusta kuin siitä, että meillä koulutetaan liikaa kaupallisen alan osaajia. Sitten kannustetaan ihmisiä yrittämään ja muodostetaan tällaisia byrokraattisia tyhjäntoimitusfirmoja, jotka vievät loputkin rahat pätkätyöläisiltä.

Päättäjät tietysti ajattelevat, että työttömät eivät itse hae töitä, joten tälläisen toiminnan kuvitellaan ratkaisevan ongelman.

Ja mitä vielä, nämä firmat on yleistymään päin. Kohta ei voi j*m*l**ta mihinkään yritykseen hakea suoraan.

Mää vihaan työelämää jo tarpeeksi. Vois hakea takaisin johonkin kouluun. Opiskelijana ei sentään näin paljoa v*t*ttan*t, vaikka olikin pienemmät tulot.

Kommentit (11)

Vierailija

Kyllähän se näinkin on. Itsekin olin kerran töissä vuokrafirman kautta ja hieman hankalaa oli viikosta toiseen kirjoitella tuntilappuja ja hakea kuittauksia niihin...

Tosin yrittäjän näkökulmasta vuokratyövoima on huomattavasti joustavampi ja helpompi tapa saada esim. kiireapua ja projektikohtaista työvoimaa. Alentaa ainakin kynnystä palkata, edes väliaikaisesti, uutta työvoimaa kun ei tarvitse muuta kuin tilata sitä. Ei tarvitse ilmoituksia tehdä, uusia vakuutuksia ottaa, haastatteluja tehdä ja jos tulee ns. ongelmatapaus, niin vuokrafirma hoitaa hommat...

Vierailija

Joo.

Tai ties mitä typeryyksiä lisää... kuvittelee

Koulutetaan vaikka liikaa kosmetiikka-alan ammattilaisia, jotka perustavat imagoboostaus yrityksiä, joilla asiakas pistetään ulkoisesti kuntoon työhaastatteluita varten. Sellaisista voisi vuokrata esim. vaatetusta työhaastattelua varten. Samalla tietysti tulisi joku typerä standardi, että omavalintaisissa vaatetuksissa ei enää haastatteluihin voisi saapua.

Nykyään ne nimittäin vaativat melkein jokapaikassa jo kuvaakin työnhakijasta, vaikka työtehtävät olis jossain kopperossa istumista ja ainoastaan ruokatunnilla ihmisten ilmoilla näyttäytymistä.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Suoraan työttömiä yleensä eivät palkkaa, kannattaa hakee opiskeluaikana tai sitten jostain toisesta työstä.

Muutama kansainvälinen vuokrausfirma, kyllä käy kaikki työnhakijat läpi ja tarjoa töitäkin tai kertoo kuin sopiva löytyy. Mutta suomalaiset firmat ei yleensä palkkaa työttömiä.

Vierailija

Se on riskin siirtämistä. Puljut ei halua hr-riskejä, sitä varten rohkeat miehet perustavat puljun joka ottaa sen riskin ja tunkee väkensä sinne missä sitä kulloinkin halutaan.

Noh, onneksi en itse ole sellaisessa. En suosittele teillekään, paitsi tietysti vaihtoehtojen puutteessa.

Vierailija
Lovemachine
Tosin yrittäjän näkökulmasta vuokratyövoima on huomattavasti joustavampi ja helpompi tapa saada esim. kiireapua ja projektikohtaista työvoimaa. Alentaa ainakin kynnystä palkata, edes väliaikaisesti, uutta työvoimaa kun ei tarvitse muuta kuin tilata sitä. Ei tarvitse ilmoituksia tehdä, uusia vakuutuksia ottaa, haastatteluja tehdä ja jos tulee ns. ongelmatapaus, niin vuokrafirma hoitaa hommat...

No hiukan reippautta ja itse firma voisi hoitaa tämänkin homman. En minä ainakaan jaksa tukea noita millään tavalla. Kyllä minä ainakin yrittäjän asemassa haluaisin itse haastatella ihmiset, vaikka hiukan introvertti olisinkin. Aivan sama, vaikka söisikin hiukan arvokasta työaikaa. Sen lisäksi, kai niitä suoria työhakemuksia tulee sen verran joka firmaan, että luulis olevan jonkinverran työvoimaa aina tarjolla.

Nämä rekrytointifirmat ilmeisesti vielä kieltää sen, että saisi sopimuksen jälkeen jatkaa firmassa, kun eivät voi sitten vetää palkkioita välistä.

Vierailija
tiäremiäs
Suoraan työttömiä yleensä eivät palkkaa, kannattaa hakee opiskeluaikana tai sitten jostain toisesta työstä.

Minulla on jo yksi työhaastattelukokemus rekrytointifirmasta ja siellä pitivät esim. ehdottomana, että löytyy edes yksi suosittelija edellisestä työpaikasta. Hirveää syynäystä. Mietin tässä niitäkin, jotka ovat vielä minua huonommassa asemassa. Grrr.

Vierailija
Shriek
No hiukan reippautta ja itse firma voisi hoitaa tämänkin homman. En minä ainakaan jaksa tukea noita millään tavalla. Kyllä minä ainakin yrittäjän asemassa haluaisin itse haastatella ihmiset, vaikka hiukan introvertti olisinkin. Aivan sama, vaikka söisikin hiukan arvokasta työaikaa. Sen lisäksi, kai niitä suoria työhakemuksia tulee sen verran joka firmaan, että luulis olevan jonkinverran työvoimaa aina tarjolla.
Samaa mieltä olen tästä omien työntekijöiden valitsemista, mutta minkäs teet. Sieltä mennään missä aita on matalin. Tämä vuokrausmalli voi pahimmillaan johtaa siihen, että lähitulevaisuudessa, tietyillä toimialoilla, suurin osa tavallisista duunareista tulevat tällaisien palvelujen kautta ja vain tärkeimmät tehtävät yrityksissä ovat omia työntekijöitä. Tällaisia voisi olla monet perusalat esim. ravintola ja siivousalalla. Toki olisi niitäkin yrityksiä jotka haluaisivat pitää kunnia-asianaan oman työnväen, mutta se luulltavasti myös näkyisi palveluiden hinnoissakin. Vuokratyövoimahan on halvempaa yritykselle kuin vakituinen, jos sitä haluaa pelkästään rahallisesti mitata. Tietotaitoa ja muita henkilöstövoimavaroja ei useinkaan oteta näissä laskelmissa huomioon...

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Työnantajamaksut ovat yksi syy, siis kaikki oheismaksut mitä on palkkakustannuksien ohella. syynä siihen että kaikki on vaikeaa nykyään.

Maksaa liikaa jo palkata ihmisiä töihin. Kaikella työllä ei edes pysty tuottamaan kustannuksia umpeen. Vaan pitänee tehdä jollain muulla tai sitten jättää tekemättä.

Uusimmat

Suosituimmat