Turvatyyny

Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Usein miettinyt että minnekäs se kansi siitä airbagista lentää kun se täyttyy kolarissa? Päin kuljettajan naamaako? Vai jonnekin sivuun? Miten se ehtii millään kääntyä siitä sivuun? Onko tuo koskaan aiheuttanut vahinkoa kuljettajalle? Onko siinä edes mitään kantta, vai purkautuuko se airbaggi jostain sieltä välistä jotenkin epäaidosti, häh?

くそっ!

Kommentit (15)

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005

Pehmeää muoviahan se on. Turvatyynyn tuleekin kohdistaa aikamoinen paine, jotta se ylipäätään suojelisi. Ei siinä pikkunaarmuja lasketa.

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161
Liittynyt1.7.2007

mitäs kaasua käytetään airbageissa? tuossa kun katselin vähän eri sivustoja väittävät jokainen että vähän eri kaasua olisi "tankissa".

toisen polven pilkkuvirhe

Seppo_Pietikainen
Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007
sinnipirtti
mitäs kaasua käytetään airbageissa? tuossa kun katselin vähän eri sivustoja väittävät jokainen että vähän eri kaasua olisi "tankissa".

Ei niissa ole mitaan kaasusailiota. Airbageissa on pieni rajahdyspanos, jonka palokaasut laukaisevat pussin.

--
Seppo P.
Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto

Denzil Dexter
Seuraa 
Viestejä6665
Liittynyt7.8.2007

Ei lennä yleensä mihinkään, on saranoitu muovia ohentamalla niin, että jää reunastaan roikkumaan. Jos haluat tietää käytöksen jossain tietyssä automallissa, yritä vakoilla autoncap törmäystestien kuvista tai videoista.

Ronron
Usein miettinyt että minnekäs se kansi siitä airbagista lentää kun se täyttyy kolarissa? Päin kuljettajan naamaako? Vai jonnekin sivuun? Miten se ehtii millään kääntyä siitä sivuun? Onko tuo koskaan aiheuttanut vahinkoa kuljettajalle? Onko siinä edes mitään kantta, vai purkautuuko se airbaggi jostain sieltä välistä jotenkin epäaidosti, häh?
Ertsu
Seuraa 
Viestejä6541
Liittynyt8.11.2007

Mahtaa se tuntua tyrmäävältä, kun airbag tulee päin naamaa 300 km:n tuntivauhdilla ?

Silloin, kun turvavyön käyttöpakko runnottiin läpi silloisen liikenneministeri Pekka Tarjanteen toimesta, sen piti pelastaa kaikissa tilanteissa. Nyt jostain kumman syystä se ei enää pelastakaan, vaan lisäksi tarvitaan airbag. Mihin siis vielä tarvitaan turvavyötä, kun on nuo airbagit ?

No ei silti, ne vanhemmat turvavyöt olivat niitä kiristettäviä.
Olen kokeillut joskus tuon rullavyön pysäytysmatkaa, niin kyllä se päästää yläkropan liikkumaan ainakin 20 cm, ennenkuin pysäyttää.
Siitä ei ole muuta hyötyä kuin se, että poliisi ei kirjoita rikesakkoa, kun se on päällä ajaessa.

Vierailija
Ertsu
Mahtaa se tuntua tyrmäävältä, kun airbag tulee päin naamaa 300 km:n tuntivauhdilla ?

Lapsille nuo on ainakin vaarallisia. Suositukset taitavat olla, että alle 12-vuotiasta ei saisi laittaa Airbagin runnottavaksi. Bagistä on sen ikäisille enemmän haittaa kuin hyötyä.

Vierailija
Ertsu
Silloin, kun turvavyön käyttöpakko runnottiin läpi silloisen liikenneministeri Pekka Tarjanteen toimesta, sen piti pelastaa kaikissa tilanteissa. Nyt jostain kumman syystä se ei enää pelastakaan, vaan lisäksi tarvitaan airbag. Mihin siis vielä tarvitaan turvavyötä, kun on nuo airbagit ?

Katsastusmiehiä varten, että saa auton leimattua?

Vierailija
Ertsu
Mahtaa se tuntua tyrmäävältä, kun airbag tulee päin naamaa 300 km:n tuntivauhdilla ?

Silloin, kun turvavyön käyttöpakko runnottiin läpi silloisen liikenneministeri Pekka Tarjanteen toimesta, sen piti pelastaa kaikissa tilanteissa. Nyt jostain kumman syystä se ei enää pelastakaan, vaan lisäksi tarvitaan airbag. Mihin siis vielä tarvitaan turvavyötä, kun on nuo airbagit ?

No ei silti, ne vanhemmat turvavyöt olivat niitä kiristettäviä.
Olen kokeillut joskus tuon rullavyön pysäytysmatkaa, niin kyllä se päästää yläkropan liikkumaan ainakin 20 cm, ennenkuin pysäyttää.
Siitä ei ole muuta hyötyä kuin se, että poliisi ei kirjoita rikesakkoa, kun se on päällä ajaessa.

Ilman turvavyötä kuljettaja paiskautuisi rinnuksilleen rattia vasten jo ennen kuin turvatyyny ehtii laukeamaan kunnolla. Siitä tulisi tappava laitos.

http://www.upmc.com/Communications/MediaRelations/NewsReleaseArchives/By...

Maalaisjärki
Seuraa 
Viestejä1286
Liittynyt1.9.2006
Ertsu
Olen kokeillut joskus tuon rullavyön pysäytysmatkaa, niin kyllä se päästää yläkropan liikkumaan ainakin 20 cm, ennenkuin pysäyttää.
Siitä ei ole muuta hyötyä kuin se, että poliisi ei kirjoita rikesakkoa, kun se on päällä ajaessa.

Sen takia niissä on se kiristyspanos myös..

Savor, Olkoon sielusi kevyt kuin mielesi tuote.
- Maalaisjärki

Vierailija

Miten käy kun silmälasit päässä paiskautuu vasten turvatyynyä? Luulisi, että huonolla tuurilla voi terävä linssinsirpale upota silmään.

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6541
Liittynyt8.11.2007
Maalaisjärki
Ertsu
Olen kokeillut joskus tuon rullavyön pysäytysmatkaa, niin kyllä se päästää yläkropan liikkumaan ainakin 20 cm, ennenkuin pysäyttää.
Siitä ei ole muuta hyötyä kuin se, että poliisi ei kirjoita rikesakkoa, kun se on päällä ajaessa.



Sen takia niissä on se kiristyspanos myös..

Ei ainakaan minun -99 passatissani mitään kiristyspanosta ole.
Miksei kukaan ole kehittänyt sellaista turvatyynyä, että jokainen matkustaja pitäisi suurta rantapalloa sylissään. Myös kuljettaja, joka ratti olisi vaihdettu joy-stickiksi keskikonsoolissa. Rantapallossa etuna on se, ettei se pamautavoimalla päin naamaa tyrmäävällä iskulla.

Vierailija

Niin antaahan ne vyöt periks myös, tarkoitus ois vaimentaa iskua jollain matkalla jossain ajassa.
Jos ne ei antaisi periksi niin efekti lienis sama kuin vöitä ei olisi ollenkaan.
Yleensä joustoa on sen verran että pää pääsee iskeytymään rattiin joka ei ole niin mukava kokemus, eli vyöt ja bagit toimivat yhteistyössä.

Se ratin keskiö saattaa jäädä myös paikoilleen, kaverilla oli koluaikoina Fiatin merkki suussa kun ei keskiö "halkennut" vaan irtosi kokonaisena bagin mukana.

vorrester
Seuraa 
Viestejä615
Liittynyt22.7.2005
Ertsu

No ei silti, ne vanhemmat turvavyöt olivat niitä kiristettäviä.
Olen kokeillut joskus tuon rullavyön pysäytysmatkaa, niin kyllä se päästää yläkropan liikkumaan ainakin 20 cm, ennenkuin pysäyttää.
Siitä ei ole muuta hyötyä kuin se, että poliisi ei kirjoita rikesakkoa, kun se on päällä ajaessa.

Et ehkä pysty simuloimaan nykimällä rullavyön toimintaa kunnolla. Lukituksen aiheuttaa siellä rullan ympärillä olevat useaan suuntaan liikkuvat "irtopalat". Vyötä nykimällä saat lukituksen aikaiseksi rullan nopeudella ja keskipako voimalla. Muut lukituksen aiheuttavat hidastuvuus ja liike suunnat jää testaamatta.

Joskus häirinnyt vöiden lukitus esim. kaarreajossa. Eli pelkääjän paikalla joudut odottamaan suoraa tietä että pääset esim. kurottautumaan eteenpäin.

Aivopierun tunnistaa rivin alun merkistä *

Denzil Dexter
Seuraa 
Viestejä6665
Liittynyt7.8.2007

Ei mitenkään. Sen sijaan jos paiskaudut rattia vasten silmälasien kanssa, ne todennäköisesti särkyvät ja voi särkyä hieman muutakin.

Pohjoinen Zen
Miten käy kun silmälasit päässä paiskautuu vasten turvatyynyä? Luulisi, että huonolla tuurilla voi terävä linssinsirpale upota silmään.

Uusimmat

Suosituimmat