Oletko angstinen ilmastonmuutoksesta ja miksi?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mikä ikinä aiheuttaakaan ilmastonmuutoksen, minun asuinpaikassani ja muualla ympäri maailmaa muutokset ovat konkreettisesti nähtävissä. On todella mieltä ja hiuksia harmaantavaa kävellä tammikuussa plussakelissä pimeässä ympäristössä, jossa sataa nihkeän lämmintä vettä, taivas on oudon oranssinpunainen ja maa ruskeiden mädäntyneiden lehtien ja keltaisen kuolleen ruohon peitossa. Ei tällaista ollut normaalisti edes syksyllä, syksyisinkin oli ennen aurinkoisempaa, eikä ollut outoa lämmintä tuulta. Minä en oikeasti voi enkä jaksa enää asua Suomessa, jos tällaista tulee olemaan seuraavat vuosikymmenet.

Ei lunta, ei valoa ennen maaliskuuta, ei tähtitaivasta.. ei..ja ei..

Ovatko muut angstisia tämän takia ja miksi erityisesti?

Onko teillä mitään vinkkejä millä parantaisi mieltä, ilman lihomista, pillereitä tai alkoholia? Diagnoosi: Ilmastonmuutos maailmantuska

Minulla on yksi: Ostin Thomas Marentin sademetsäkirjan, johon kuluu myös ääni -CD. Kun luonto tuhoutuu, voi ainakin kuunnella ja katsoa sitä kirjoista. Seuraavaksi ostan virtuaalikypärän.

Kommentit (4)

Vierailija

Itse en enää odota lumen tuloa. Ennen joulua kylläkin,mutta ei enää sen jälkeen. Ja onhan se kiva, kun vain ei sataisi.

Vierailija

En koe ahdistusta ilmastonmuutoksen takia. Se asia on ratkennut jo kauan sitten. Sen jälkeen kun nuija keksittiin kuumatkailu ja ihmisen aiheuttama ilmastonmuutos olivat enää ajan kysymyksiä. Tässä vaiheessa on jo myöhäistä. Romahdus tulee, pitää vain olla valmis. Ja ilmasto on aina muuttunut, ihmisen kanssa tai ilman.

Vierailija

Arnold Goyakla: Mutta miten kestät katsoa ikkunasta ulos ja elää tällaisessa ympäristössä n. viisi kuukautta? Eteläruotsalaisilla menee vähän paremmin, siellä on kuulemma jo valkovuokkoja. Täällä vain pitkittynyt syksy.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26853
Liittynyt16.3.2005
väläys

Ei lunta, ei valoa ennen maaliskuuta, ei tähtitaivasta.. ei..ja ei..

Ovatko muut angstisia tämän takia ja miksi erityisesti?

No ei lämmin talvi varsinaisesti stressaa. On nähkääs pari sataa metriä itse aurattavaa tietä ja lämmityslaskut kolahtavat suoraan omalle tilille. Tähtitaivaan soisi kyllä näkyvän, ja sellainen paikat kuivaava pikkupakkanen olisi tietysti kiva, mutta ehdottomasti mieluummin +3 astetta kuin -15 ja puoli metriä lunta.

Onko teillä mitään vinkkejä millä parantaisi mieltä, ilman lihomista, pillereitä tai alkoholia? Diagnoosi: Ilmastonmuutos maailmantuska

Osta omakotitalo maalta. Tai Chilen vuoristoseudulta, jos tähtitaivas on tärkeä.

Uusimmat

Suosituimmat