Suuri shakkimestari on kuollut

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Bobby Fischer on kuollut. Hän eli vain 64-vuotiaaksi. Olisin suonut hänelle vähän pidemmän elämä.

Sivut

Kommentit (47)

Vierailija

Teoreettinen fyysikko on kuin henkilö, joka osaa shakin säännöt ulkoa viimeistä knoppia myöten, mutta ei koskaan pelaa shakkia.

Vierailija

Bobby Fischerin syrjäytti mestarin paikalta nuori neuvostoliittolainen shakki-ihme Anatoli Karpov vuonna 1975. Karpov piti maailmanmestruutta liki kymmenen vuotta, kunnes Garry Kasparov tuli kuvioihin.

90-luvun olin seuraamassa, kun Karpov vieraillessaan Suomessa pelasi 50 peliä yhtäaikaa. Voitti melkein kaikki ja pari tasapeliä tuli.

Vierailija

Itse olen osallistunut jopa yhteen shakkiturnaukseen: 8 pelaajan turnauksessa tulin 5:ksi eli siksi viimeiseksi poistuneeksi(lue Ilmestyskirja)

Mutta tokihan kuulin mitä Fischer sanoi kun hän kuoli: "You must do your life AS chessgame: "If somebody comes after you to place where you are, you have became eaten! Then you die and a new game comes soon!"

And Agison:"I belive to the soul-rolling!"

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005

Fischer oli Hitleriä ihaileva, terrorismia tukeva, paranoidi antisemitisti. Ja verorikollinenkin.

Mutta nerokas shakinpelaaja hän oli; itsellänikin on muutama kirja Fischeristä.

Vierailija
Ding Ding
Fischer oli Hitleriä ihaileva, terrorismia tukeva, paranoidi antisemitisti. Ja veronkiertäjäkin.

Mutta nerokas shakinpelaaja hän oli; itsellänikin on muutama kirja Fischeristä.

Kasparovissa ei ole mitään vikaa. Kelpaa esimerkiksi kelle tahansa. Siis olen oikeasti tätä mieltä. Tosin en ole perehtynyt tyyppiin uutisotsikoita syvällisemmin.

Vierailija

"Bobby Fischerin syrjäytti mestarin paikalta nuori neuvostoliittolainen shakki-ihme Anatoli Karpov vuonna 1975."

Karpov kyllä syrjäytti Fischerin, mutta käytännössä Fischer luovutti ottelun suostumatta pelaamaan yhtään peliä Karpovia vastaan. Fischer sairasti vainoharhaisuutta ja vaati ottelun järjestäjiltä niin omalaatuisia järjestelyjä pelien toteuttamiseksi, että niihin ei voitu suostua. Ilman sairauttaan Robert Fischer olisi mahdollisesti pitänyt shakin maailmanmestaruusvaltikkaa hyvinkin kauan.

Vierailija
Tarkkailija
Fischer sairasti vainoharhaisuutta

USAn fasistihallinnosta kertoo paljon se, että se kyllä käytti tarpeen tullen tätä sairasta miestä hyväkseen omassa propagandassaan, mutta kun hän ei suostunutkaan heidän moukakseen, niin vainosivat häntä vanhoilla päivillään, ja aina katkeraan loppuun asti.

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005
päkäpää
peippo
Lol taas näitä elämän suuria yhteensattumia.

8*8=64= bobby fisher 64v

Mitä toi tarkoitti?

Ilmeisesti sitä, että shakkilaudassa on 8 x 8 ruutua.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat