Elämä pelissä!

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Oletko miettinyt miten pitkälle elät nykyisillä elintavoillasi? Kävin tekemässä ylen sivuilla Elämä Pelissä testin, ja se antoi minulle tulokseksi

Sadasta juuri Sinun kaltaisestasi ihmisestä noin 60 saavuttaa toivomasi 86 vuoden iän. Sinun kaltaisesi ihmiset elävät keskimäärin 85 vuotta ja 6 kuukautta.

Näillä elintavoilla sitten porskutan (fiktiivisesti) 85-vuotiaaksi. Olen aika tyytyväinen, koska olen aina haaveillut eläväni vanhaksi ja touhukkaaksi tervaskannoksi.

Minkä ikäiseksi sinä haluaisit elää?

http://elamapelissa.yle.fi/

Kommentit (5)

Vierailija

Niin, eiväthän ne totuutta sanokkaan kertovansa, vaan keskivarvon tietyilla elämäntavoilla. Nekin kun vaikuttavat esim. siihen syövän saamiseen. Vai oliko tuo sarkasmia?

Vierailija
Nigho
Niin, eiväthän ne totuutta sanokkaan kertovansa, vaan keskivarvon tietyilla elämäntavoilla. Nekin kun vaikuttavat esim. siihen syövän saamiseen. Vai oliko tuo sarkasmia?

Niin on moni luullut kunnes on itse sairastunut. Juuri tällaiset tyypit ovat kaikkein katkerimpia syövän takia. Vaikka elelee keskinkertaisen terveellisesti eikä ole lihava tai juoppo, voi kuitenkin sairastua vaikka mihin tautiin. On se nähty.

Juppejänis
Seuraa 
Viestejä504
Liittynyt17.5.2007
liis@
Nigho

Niin on moni luullut kunnes on itse sairastunut. Juuri tällaiset tyypit ovat kaikkein katkerimpia syövän takia. Vaikka elelee keskinkertaisen terveellisesti eikä ole lihava tai juoppo, voi kuitenkin sairastua vaikka mihin tautiin. On se nähty.

Mitähän helvetin luulemista siinä on, että terveellisillä elämäntavoilla on todennäköisempää elää pitempään kuin epäterveellisillä?

Se on täysin eri asia kuin luulla terveiden elintapojen suojelevan kaikilta sairauksilta eikä Nigho sellaista tuossa väittänytkään.

Sydän- ja verisuonitaudeilla, monilla syövillä ja diabeteksella on erittäin hyvät korrelaatiot elintapojen kanssa. Jos harrastat riittävästi esimerkiksi lenkkeilyä vältät sokeritaudin lähes täysin varmasti, vain pieni osa keuhkosyövistä tulee tupakoimattomille ja niin edelleen.

Sitäpaitsi syöpä tulee joka tapauksessa niin suurelle osalle meistä, että pitäisi ehkä puhua syöväntulon lykkäämisestä. Kaikkien meidän kuolleisuus on 100 % - ajankohdassa on pientä variaatiota.

Uusimmat

Suosituimmat