Kreationistikirjan elävät otukset kalastusvieheitä.

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

En ole itse kirjaan tutustunut, mutta tämä henkilö kirjoittaa, että kreationistikirjan "Atlas of Creation" sivuilla mm. vertaillaan fossiileita eläviin otuksiin ja muutamat kirjan kuvista on kopioitu ilmeisesti muista lähteistä.

Ikävä kyllä kirjan kirjoittaja ei tainnut huomata, että hyönteisellä, jonka kuvan hän laittomasti kopioi, oli koukku takapuolessaan, eikä hyönteinen ollut hyönteinen vaan viehe. Katsokaa itse kuvat:
Linkki

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija
Gravity

Ikävä kyllä kirjan kirjoittaja ei tainnut huomata, että hyönteisellä, jonka kuvan hän laittomasti kopioi, oli koukku takapuolessaan, eikä hyönteinen ollut hyönteinen vaan viehe. Katsokaa itse kuvat:
Linkki

http://www.youfail.org

Mutta mitäpä muuta voi kreationisteiltä odottaa?

Vierailija
P2
Gravity

Linkki

Uusia elämän syntyjä tai uusia alkuräjähdyksiä ?

Sorry, olemme vain evoluution tuloksia...

Vierailija
oge
P2
Gravity

Linkki

Uusia elämän syntyjä tai uusia alkuräjähdyksiä ?

Sorry, olemme vain evoluution tuloksia...

Hyvin sanottu.

Vierailija

Tuntemuksiani kuvannee parhaiten termi

ROFL

Ehkäpä tiedemiesten pitäisi mennä etsimään puuttuvia linkkejä Raamattuvyöhykkeeltä ja koraanikouluista.

Vierailija

kalastusviehe tosin, mutta otus on jäljitelmä ns vesiperhosista, (Trichoptera).
Vesiperhonen on alkeellinen perhosten (Lepidoptera) sukuinen hyönteisryhmä, joiden toukat elävät veden alla ikänsä syöden vesikasveja. ne verhoavat takaruumiinsa kuolleista kasvinpalasista tai hiekanjyvistä tekemillään kopilla, etteivät toukkien herkät kidukset vaurioidu.
http://www.gardensafari.net/pics/sprink ... 3_4551.jpg
http://www.hydro-kosmos.de/winsekt/wask808.jpg
http://213.139.166.224/imgforum/viewfor ... 6e36a341ac
Piti päteä, olen perehtynyt kaikenlaiseen hyönteistieteessä. Noitakin olen kerännyt.

Vierailija
Fëanor
Tuntemuksiani kuvannee parhaiten termi

ROFL

Ehkäpä tiedemiesten pitäisi mennä etsimään puuttuvia linkkejä Raamattuvyöhykkeeltä ja koraanikouluista.

Maailman johtava tiedevaltio USA on syventänyt läsnäoloaan koraanivyöhykkeellä, ja Suomikin on aktiivisesti mukana panemassa muslimeja ihmisten tavoille Afganistanissa.

Olenko sekopää ? Ihan se ja sama, mutta noita hapolla hetken mielijohteesta poltettuja naisia on kymmeniä tuhansia, eikä heitä puolusta kukaan. Minä haluan tuhota koko sen kulttuurin juurta jaksain. Vähintään syylliset linnaan, eikä heimojohtajiksi.

Vierailija

Tottakai ne jäljitelmät, kalastusperhot ovat kalastusperhoja.
Ottamatta muuhun aiheeseen kantaa, tuo hyönteisryhmä on kyllä säilynyt muuttumattomana kuten korennot ja suorasiipiset (heinäsirkkojen, sirkkojen ja torakoiden sukuisten kera) kun taas muut hyönteisryhmät kuten perhoset,
kuoriaiset tms ovat kehittyneet jonkin verran.

Vierailija
oge
Olenko sekopää ? Ihan se ja sama, mutta noita hapolla hetken mielijohteesta poltettuja naisia on kymmeniä tuhansia, eikä heitä puolusta kukaan. Minä haluan tuhota koko sen kulttuurin juurta jaksain. Vähintään syylliset linnaan, eikä heimojohtajiksi.

Samaa mieltä. Kulttuurit eivät todellakaan ole samanarvoisia. Jotkut tulisi tuhota, tai ainakin niistä pitäisi pyrkiä hävittämään epäinhimilliset piirteet. Mutta islamilaisessa kulttuurissa saatanallinen julmuus on erehtymättömän jumalan, Allahin, käsky eikä siitä siis voi neuvotella. Näin ollen islam on täysin kykenemätön samanlaiseen kehitykseen kuin sekularisoituneet länsimaat, joissa sentään tajuttiin, että ei "pyhän kirjan" teksti sentään välttämättä ole suoraan Jumalalta peräisin.

Vierailija

Enpä nyt allekirjoita, että Uudella Testamentilla eli kristityillä olisi mitään syytä kehittämiseen. Jeesuksen opit on aika selkeitä. Kuole mieluummin itse kuin kosta.

Vierailija

Millä tavalla "eliön muuttumattomuus" todistaa luomisesta? Vai käsitinkö asian oikein? Mikäli on olemassa yksilön tehokkaan lisääntymisen mahdollistava ekologinen lokero, johon organisminrakenne ja toiminta sopeutuu, niin sehän luonnollisesti säilyy ennallaan. Mutaatiot mahdollistavat tosin uudet sopeutuneesta lajista lähtevät kehityslinjat, mutta vanha ei katoa elleivät "kilpailijat" syrjäytä sitä. Edellämainittujen "muuttumattomien" ötököiden kohdalla ei näin ole käynyt.

EDIT1: Itsekin olen kyseisiä kuvia Ogrishfoorumilla nähnyt, mutta miten ne liittyvät aiheeseen? Vaikka en mitään suurta emotionaalista reaktiota kyseisistä kuvista saakaan (tunnekylmyyttäkö?), en silti voisi missään nimessä hyväksyä tuollaista julmuutta.

Vierailija

Vieheet ovat kuitenkin älykkään suunnittelun tulosta, joten siinä mielessä Atlas of Creation on varmasti omasta mielestään ihan oikeilla teillä.

Vierailija
Sakarias
Millä tavalla "eliön muuttumattomuus" todistaa luomisesta? Vai käsitinkö asian oikein? Mikäli on olemassa yksilön tehokkaan lisääntymisen mahdollistava ekologinen lokero, johon organisminrakenne ja toiminta sopeutuu, niin sehän luonnollisesti säilyy ennallaan. Mutaatiot mahdollistavat tosin uudet sopeutuneesta lajista lähtevät kehityslinjat, mutta vanha ei katoa elleivät "kilpailijat" syrjäytä sitä. Edellämainittujen "muuttumattomien" ötököiden kohdalla ei näin ole käynyt.

EDIT1: Itsekin olen kyseisiä kuvia Ogrishfoorumilla nähnyt, mutta miten ne liittyvät aiheeseen? Vaikka en mitään suurta emotionaalista reaktiota kyseisistä kuvista saakaan (tunnekylmyyttäkö?), en silti voisi missään nimessä hyväksyä tuollaista julmuutta.

Joo niinhän se menee että olosuhteista riippuen suositaan ns. keskitason yksilöitä mutta olosuhteiden muutos tms voi aikaansaada hajottavan valinnan jossa suositaankin lajin sisäisten muuntumien ääripäitä. Eli pelkistä mutaatioistakaan ei aina ole kyse, ennen kuin lajiutuminen pääsee niin pitkälle että populaatiot eivät kykene enää risteytymään tehokkaasti.
Joskus saman lajin yksilöt voivat erpta niinkin paljon ettei niitä samaksi lajiksi enää tunnistaisikaan. Jos toinen muoto kuolee kokonaan jäljelle jää vain toinen. Vaikka kyseessä on sama laji se on silti aika radikaalistikin voinut muuttua. Jännittävää.

Lajiutumiseen vaikuttavat monet tekijät ja on muitakin esimerkkejä laijeista jotka ovat pysyneet lähes muuttumattomina, kuten latimeria ja tuatara.
Selvimmin lajiutuminen ilmenee kasveilla ja bakteereilla. Ja toisin kuin väitetään, lajiutumista on havainnoitu myös luonnonoloissa etenkin kasvien kohdalla.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat