Digi-tv ja lähetysten tallennus

Seuraa 
Viestejä848
Liittynyt30.9.2005

Olen tässä puoli päivää yrittänyt miettiä millainen digi-telkkari kannattaisi hankkia.

Jos olisin hankkimassa boksia vanhan analogisen telkkarin kaveriksi, homma olisi helppo. 200-300 euron tallentava digiboksi vaan ja sillä hyvä.

Vanha tv on kuitenkin pelkkä matkatelkkari, joten eiköhän tuo ole aika vaihtaa kokonaan.

Keskikokoiset/isot digi-taulu-tv:t joissa on sisäänrakennettu kiintolevy näyttävät kuitenkin aika tyyriiltä. Onko järkevämpää/halvempaa ostaa erillinen kiintolevy?

Ja mitenkäs nuo HDTV-hommat?

Muutenkin saa antaa vinkkiä laitevalintaan. Itse ole haarukoinut jotain tämmöisiä speksejä:

- sopii Welhon kaapeliin
- koko > 32"
- 2 viritintä
- tallennustilaa > 160 GB
- kiinnitys seinälle
- nopea kanavan vaihtuminen*
- nopea käynnistyminen**

*Digi-tv:t tuntuvat yleisesti miettivän sekuntikaupalla ennen kuin kanava vaihtuu.

**Digi-tv:n käynnistyminenkin tuntuu olevan hitaampaa kuin mihin on analogia-aikana tottunut.

Kommentit (3)

DerMack
Seuraa 
Viestejä1839
Liittynyt16.3.2005

kyllä se kunnon tallentava digitöllö on parempi kuin joku digiboksi+töllö yhdistelmä, esmes se LG:n aikakone vaikutti ihan käyvältä viritykseltä kun sitä kävi liikkeessä ihmettelemässä

Vierailija

Itselläni on vielä vanha yhdistelmä: Analoginen tv + digiboksi + dvd-toistaja + vhs-video. Hyvin toimii, vaikka piuhoja kulkee ristiin rastiin ja kaukosäätimiä on rivissä pöydällä. Itse kytkin ne ohjekirja kädessä.

Näissä uusissa, hienoissa ja kalliissa tallentavissa digi-tv:ssa on (haastattelemani asiantuntijan mukaan) sellainen ongelma, että vielä ei tiedetä sitäkään, kuinka monta vuotta ne keskimäärin kestävät?
Ja kun ne jonakin kauniina päivänä sanovat katselusopimuksen irti, niitä ei voi korjata, kun ne on rakennettu kertakäyttöpakkauksiksi.

Eli osta nyt tuhannen euron tallentava digi-tv, ja osta viiden vuoden kuluttua uusi vastaava (?)

Uusimmat

Suosituimmat