Maailman halvin auto

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

[size=59:ptg33qkp] http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/7180396.stm[/size:ptg33qkp]

Mielenkiintoisen edullinen auto. Mopot maksavat samanverran... Mitenkähän muuntuisi mopoautoksi? Ne maksavat 10 k rahaa. Tuo 2500 $

Sivut

Kommentit (60)

Vierailija

Veikataanko, että suomeen tuotuna tuolle keksitään oma erityinen haittavero, jonka lisäksi tulee vielä parisataa prosenttia autoveroa, että saadaan hinta nousemaan siihen normaaliin kymppitonniin, tai mielummin sinne 20 kilon tuntumaan.

Mikäli vanhat merkit pitävät paikkansa, niin tuollaisen auton hinta täällä vastaisi vähintään 6000 dollaria. Esimerkkinä vaikkapa Asuksen halpaläppäri joka jenkeissä maksaa 250 dollaria ja suomessa hinnaksi on ihan virallisesti ja kirkkain silmin ennustettu 400 euroa.

Piett
Seuraa 
Viestejä771
Liittynyt12.4.2007

"Mielenkiintoisinta" tässä uudessa kulkuneuvossa imo on, että sen avulla valtaisat määrät ihmisiä pääsee 5l/100km matkaamisen makuun - öljyähän riittää loputtomasti.

Vierailija

Tuli mieleen että montakohan noita saisi merikonttiin tungettua? Viistosti telineeseen nostettuna, kun pystyyn ne ei mahdu.

Vierailija
Denzil Dexter
Ei näyttäisi olevan vielä eu-hyväksyntää laitteella. Jos sellaisen kohtuudella saavat, niin voihan tuon ehkä 6-8 tonnilla Suomessakin joskus ostaa.

Ei kyllä varmana saa mitään tyyppihyväksyntää, ainakaan jos tuo rekisteröidään henkilöautona. Näyttää meinaan sen verran yksinkertaiselta ajoneuvolta ettei esim. turvallisuus tai päästö rajoja alita.

Moottoripyöränä vois ehkä mennä.

Vierailija
Denzil Dexter
Ei näyttäisi olevan vielä eu-hyväksyntää laitteella. Jos sellaisen kohtuudella saavat, niin voihan tuon ehkä 6-8 tonnilla Suomessakin joskus ostaa.

Eikös tuolla itäblokin maissa valmisteta jo nyt näitä viiden tonnin autoja? En muista mikä oli merkki, mutta kova oli kohu vuosi pari sitten.

Suomeen tuotuna tosin luonnollisesti yli kymppitonni.

Vierailija
Initial d
Denzil Dexter
Ei näyttäisi olevan vielä eu-hyväksyntää laitteella. Jos sellaisen kohtuudella saavat, niin voihan tuon ehkä 6-8 tonnilla Suomessakin joskus ostaa.



Ei kyllä varmana saa mitään tyyppihyväksyntää, ainakaan jos tuo rekisteröidään henkilöautona. Näyttää meinaan sen verran yksinkertaiselta ajoneuvolta ettei esim. turvallisuus tai päästö rajoja alita.

Moottoripyöränä vois ehkä mennä.

Päästörajat on kuulemma(mistähän luin, ei muista, en voi tarkistaa..) suunniteltu EU:n mukaisiksi, mutta tuon auton tuominen EU:n markkinoille Intiasta ei varmana ole EU:n intressien* mukaista, niin turvallisuudesta se jää viimeistään sen tyyppihyväksynnän saamatta.

* EU:n (tärkein? (ja ainoa?)) tehtävähän on taata Eurooppalaisille yrityksillä riittävän vahvat markkinat.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat