Tulitikun sytytys ilman askia??

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

otsikko kertoo kaiken miten saisin tulitikun syttymään ilman askia tiedän kyllä että kitka on kaiken juttu mutta mistä moisen kitkan saan tyylejä kiitos.

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Ei riitä hankauskitka sytyttämään, koska yleensä se rikkoo pään. Jos kitkalla sen haluaa aikaan niin siitä pään vierestä hankaamalla voi onnistua...

Vierailija

Mitä ne vanhanajan tikut olivat, joita elokuvissa näkee raapaistun vaikka kengänpohjasta? Niissä oli tyyliä, niitä saisi vieläkin tehdä.

ovolo
Seuraa 
Viestejä5370
Liittynyt7.7.2007

Juu, ikkunalasista onnistuu nykyisilläkin tikuilla, kun painaa etusormella rikkipäätä ikkunaa vasten. Tikun sytyttyä on syytä nostaa etusormi ylös...

NallePuh
Seuraa 
Viestejä1151
Liittynyt19.7.2007
ovolo
Juu, ikkunalasista onnistuu nykyisilläkin tikuilla, kun painaa etusormella rikkipäätä ikkunaa vasten. Tikun sytyttyä on syytä nostaa etusormi ylös...

Ei kannata. Olen pitänyt sormea rikissä kun olen sytyttänyt tulitikun ja kiva rakkula/palovamma siihen tuli.

Olen fiksu ja älykäs!

Vierailija

Oikeesti aika törkeetä ku mun kamut käyttää tulitikkujen kerjäämiseen multa ja viel sytyttää sen vierittämällä sitä mun kylkee pitkin! arvatkaa onko tämä elämä kivaa!!!

Joo siis asiaan eli vois kokeilla tota ikkunalasi juttua

Vierailija

Kynttilän palavan liekkiin kun vie jomman kumman pään, niin useimmiten se tikku syttyy.

Suurennuslasia tai koveraa peiliä voi myös käyttää apuna aurinkoisena päivänä.

Vierailija

kuinkas tämä ikkunalasista raapaisu tapahtuu?painatte sormella rikkipäätä lasia vasten samalla kuin liutatte tikkua lasia pitkin?jos näin on niin taitaa vaatia harjoitusta koska tolla tavalla en itse onnistunut

Marssilainen
Seuraa 
Viestejä3337
Liittynyt29.3.2005

Sopivan karheasta lakatusta puupinnasta onnistuu. Ei kyllä kovin helposti, mutta harjoittelemalla.

Siinä se taas nähtiin, kuinka vilunki rehellistä huiputtaa...

Vierailija

Vanhemmat, oikeaa rikkiä sisältävät syttyivät puuhellan liettä raapaisemalla.
Ei tarvinnut painaa sormella edes sitä kärkeä, ihan normaalisti tikusta kiinni, kuin askia vasten raapaistaessa.
Eirikit ja muut nykyiset paskat ei syty, ainakaan niin helpolla.

Vierailija
kemimaatikko
otsikko kertoo kaiken miten saisin tulitikun syttymään ilman askia tiedän kyllä että kitka on kaiken juttu mutta mistä moisen kitkan saan tyylejä kiitos.

Etsi kauppa missä myydään pilailuvälineitä.

Vierailija

Vaatehuoneen ovesta....tuli hirveet jäljet,mut ei haittaa kon on osin koiran repimä...
joo-o ikkunasta piiiitkällä liikkeellä

vihertaapero
Seuraa 
Viestejä6081
Liittynyt7.3.2006

Vihreä kynälaser, sillä syttyy kun on tehoa päälle 100mW.

Konsta: ...joten jäähdytysvesi on varmasti erittäin korkeaktiivista.
Brainwashed: En tosiaankaan pidä itseäni minään asiantuntijana...

Vierailija

Joo elikkä tässä tulee ohje parempiin vanhan ajan tikkuihin!

1. Ota tulitikkurasia, kastele vedellä tai nuolaise raapaisupintaa niin että se on vähän kostea.
2. Ota askista tulitikku ja pyörittele sitä raapaisupinnan päällä niin, että raapaisupinnan aine tarttuu tulitikkuun.
3. Anna tulitikun kuivua noin 5-10 min.

Uusi tikku syttyy melkeimpä mistä pinnasta vaan, ainakin mitä olen itse koittanut. Onhan tämä periaatteessa aika turha, koska ei kukaan jaksa tehdä nuita montaa mutta siisti se on ainakin! Ja eihän tämä edes liity oikeeastaan koko kysymykseen, koska tähän tarvitaan itse askia

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat