Rakastatko isääsi ?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Otsikon kysymys oli kuulemma armeijan kyselykaavakkeessa. Ajattelin kysyä tätä, kun luin surullisen uutisen tytöstä, joka oli puukottanut isäänsä. Rakastatko isääsi ? Miksi? Haluaisitko olla kuten hän?

Sivut

Kommentit (58)

Vierailija

Kukaan ei tahdo vastata tähän, vaikka muita hölmöjä tunnustuksia täällä tehdäänkin. Kysyn sitten, muistutatko isääsi vai et? Onko se sinusta hyvä asia?

Vierailija

Kuulostaa joltain kompakysymykseltä, joka pitää vain skipata
Kummassakin tapauksessa kysyjä voi vetää jonkun tyhmän johtopäätöksen.

Vierailija

Ei ole kompa. Ehkä tämä oli liian henkilökohtainen kysymys.

Vastaan itse: muistutan enemmän isääni kuin äitiäni, vaikka olen tyttö.
Minusta on jollain tapaa ärsyttävää huomata, että mitä vanhemmaksi tulee, sitä enemmän alkaa muistuttaa omia vanhempiaan,varsinkin pienissä arjen asioissa. Ennen en juonut kahvia, nyt juon saman verran kuin isäni, ääneni on kuulemma puhelimessa samanlainen kuin äitini ääni jne.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26890
Liittynyt16.3.2005

No tietenkin rakastan vanhempiani. En tiedä miksi, ei se ole harkittua. Minusta se on luonnollista, kun kerran ovat rääkyvästä vauvasta aikuseksi kasvattaneet.

Muistutan isää jonkin verran, erityisesti ulkonäöltä, mutta myös luonteessa ja terveydentilassa on samoja piirteitä, esimerkiksi pikkutarkkuus joissakin asioissa (ovat kyllä eri asioita meillä) ja leväperäisyys toisissa. Mutta toisaalta eroamme myös paljon, isä on käytännön ihminen, pitkän linjan duunari, ja minä enemmän teoreetikko. En nyt voi sanoa, että haluaisin olla enempää isäni kaltainen kuin olen.

Vierailija

Välttelemme tätä aihetta, koska meillä on oidipusvaiheen epäonnistuneen läpikäymisen aiheuttamia traumoja.

Vierailija
siouxeyesighed legion
Välttelemme tätä aihetta, koska meillä on oidipusvaiheen epäonnistuneen läpikäymisen aiheuttamia traumoja.

Aivan. Tällaiset aiheet ovat tabuja. Perustaisivat mielummin vaikka pari ketjua siitä, kuinka hyödyllinen armeija on miehen elämälle ja kuinka tärkeää on rakastaa isssääeenmaaata. Siitähän ei koskaan keskustella... ainakaan tarpeeksi.

Neonomide
Seuraa 
Viestejä14029
Liittynyt23.6.2005
siouxeyesighed legion

Aivan. "Rakastaa" ja "isä" samassa lauseessa kuulostaa vaan niin epämaskuliiniselta ja... hintahtavalta. Isän ollessa kyseessä vielä pahempi homma.

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

Vierailija

Neonomide: Tuota tosiaan kysyttiin armeijan kaavakkeessa, ainakin kaveriltani jossain sellaisessa lapussa, millä pyrittiin erikoistehtäviin, joten mitään epämaskuliinista kysymyksessä ei ole. Rohkeimmat jääkärit uskaltavat vastata. Vastaa sinä, kun minäkin vastasin.

Vierailija

Rakastan isääni. Muistutan myös häntä. Hän on minua kolmisenkymmentä vuotta vanhempi ja muistutan päivä päivältä enemmän häntä. Ehkä hän oli kolmekymmentä vuotta sitten hyvin samanlainen kuin minä? Ehkä olen kolmenkymmenen vuoden kuluttua hyvin samanlainen kuin hän? Tahtoisin olla pääosin samanlainen kuin hän. En tietenkään aivan samanlainen, koska hänkin on tehnyt virheitä - niinhän me kaikki teemme.

On muuten typerää, että suomessa on vain yksi verbi "rakastaa". Kreikassa niitä rakastaa-verbejä taitaa olla neljää sorttia. Sitten kun jotkut idiootit vielä sekoittavat nämä kaikki rakkauden muodot yhdeksi rakkaudeksi. Ihastuminen, tahtoperäinen rakastaminen, eroottinen rakastaminen, säälivä rakastaminen yms. on todellakin syytä erottaa toisistaan. Joku viisas, kenen nimeä nyt en muista, sanoikin jotenkin näin, että käsitteet määrittävät ymmärryksemme rajat. Kun suomessa ei ole riittävän täsmällisiä käsitteitä, ihmiset ovat usein hyvin ymmärtämättömiä kun kyseessä on esimerkiksi sellainen teema kuin rakkaus.

Neonomide
Seuraa 
Viestejä14029
Liittynyt23.6.2005
väläys
Neonomide: Tuota tosiaan kysyttiin armeijan kaavakkeessa, ainakin kaveriltani jossain sellaisessa lapussa, millä pyrittiin erikoistehtäviin, joten mitään epämaskuliinista kysymyksessä ei ole. Rohkeimmat jääkärit uskaltavat vastata. Vastaa sinä, kun minäkin vastasin.

Samaa kysymystä kysyttiin minultakin, koska kävin armeijaa 3 päivää. Lääkärintodistuksen ja kotiuttamisen kanssa kun meni aikansa. Tottakai rakastin isääni, muistaakseni ainakin neljä kertaa.

Täytin paperia tosin samassa huoneessa, josta toinen kaveri meinasi heittää tietokoneen ikkunan alapuolella puhetta pitävän everstin niskaan... hieman söi keskittymistä hemmon uhoaminen...

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

slam
Seuraa 
Viestejä2127
Liittynyt11.5.2006

jaa, jaa... Ihan mukava heppu. Todella asiallinen ja säyseä ihminen. Hänen veljensä ja koko suku raivohulluja. Isän äidin puolella ehkä rennompia. x Hän oli päättänyt, että ei ryhdy kiroilemaan tai rehvastelemaan. ehkä siit sitten vähän pittää

Hyvin polkee.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat