Otsalohkovammasta

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mitä vaikutuksia ihmisen ajatteluun voi olla? Voiko vaikuttaa niin, että joutuu tavallaan ajattelemaan kaiken aina valmiiksi, kun on vaikea toimia tilanteissa, joita ei ole etukäteen läpi ajatellut?

EDIT: Korjattu hiukan kömpelöä alkuperäistä aloitusta.

Sivut

Kommentit (29)

slam
Seuraa 
Viestejä2127
Liittynyt11.5.2006

Vaikea sanoa, kun en tiedä oireita. Skitsofreettisesti toki pystyy tutkimaan aivojen perusmekaniikkaa, persoonan syntyä suoraan päänsä sisällä.

hmm. otsasetti? jos tuosa tulee pirstoumaa, voi siitä ehkä rakentaa eri linjoja ja verrata niitä toisiinsa.

Hyvin polkee.

Vierailija

Paljon varmasti haittaa ainakin, mutta ilmeisesti oppii pyörittelemään asioita liiankin kanssa päässään, niin voisi sellaisesta vammasta kai jotenkin koittaa hyötyäkin?
lisäys: Jossain netissä joskus tällaisesta lueskelin ja ilmeisesti vaikuttaa siten, että joutuu kaikki asiat käymään kunnolla ajattelemalla lävitse. Varmaan siis kehittää jotain osaa aivoista sitten. Eli kaikki ei välttämättä käsitteekseni aukea heti, jos ei asioita ole kunnola läpi jo aikaisemmin pohtinut.

Vierailija

Mietin, kun itse joskus olen otsaani pienenä kolhaissut ja ajattelusta on kyllä tullut yksi parhaista harrastuksista. Että voisiko johtua siitä, että haluaa aina kaikkea pyöritellä päässään. Mutta välillä hankala seurata tilannetta esim. keskustellessa jonkun kanssa.. Tuohon voi kyllä tietysti olla paljon muitakin syitä sitten. yritän siis aina miettiä kaiken valmiiksi melkeinpä 100 prosenttisesti, ja erilaisia vaihtoehtoisia toimintamalleja jne..

Tuli tähän vielä mieleen...
Että tämä, ettei pysty seuraamaan keskustelua esiintyy kylläkin vain silloin, kun on enemmän ihmisiä kuin kahdenkesken tai tutussa ja turvallisessa tilanteessa. Eli ehkä johtunee vain jonkinlaisesta tarpeesta hahmottaa ja olla perillä tilanteesta ja jokaisen keskustelijan tarkoituksista. Kahden kesken tai jollain tapaa tutussa tilanteessa/ryhmässäkin onnistuu se ainakin paremmin.

Tuota ajattelemisen tarvetta taas, kun miettii lisää niin ehkä voisi johtua siitä, että vanhemmat eivät kovin innokkaasti ole mitään yrittäneet opetttaa/selittää. Myöskin olen aina ollut heti saivartelija tai aina yleistä mielipidettä vastaan, jos kysynyt perusteluja jollekin asialle.

Vierailija
Tuppu L
Käsittääkseni se voi aiheuttaa taikauskoisuutta esim. näkymättömään mielikuvitusolentoon.

Ei ole ikinä ollut mielikuvitusolentoja kyllä eikä oikein taikauskoisuuttakaan.
Varmaan voi olla tietysti paljon erilaisia oireita riippuen sitten monesta asiasta.

rosewater
Seuraa 
Viestejä1231
Liittynyt1.4.2007
taleni kosumyn
Mitä hyötyä ihmiselle voi tästä olla. Voisiko jonkinlaisesta otsalohkovammasta pyrkiä hyötymään jollain tavalla?

Tuskin. Haittaa siitä on kyllä kovastikin. Hyvä puoli on, että sitä haittaa ei itse käsitä. Frontaalipsyykepotilaat ovat yleensä täysin sairaudentunnottomia.

"between the click of the light; and the start; of a dream"

Vierailija

Kuten em. Gagen tapaus osoittaa siitä on haittaa varmasti merkittävästi enemmän kuin hyötyä. Toki jos noin kummallinen tapahtuma pääsee tapahtumaan mitä Gagen kohdalla pääset varmaan friikkisirkuksen mukaan kiertämään maailmaa. Kai sitä jonkinlaisena hyötynä voi pitää(?)

Ei vaan jos elämän hallinta katoaa (kuten Gagella) eli et osaa suunnitella tulevaisuuttasi niin väittäisin, ettei siitä hyötyä todellakaan ole.

Vierailija

Niin, en tiedä onko pienintäkään vammaa minulla, mutta tuli vain mieleen, että voisiko tuo jonkinlainen ajattelemisen tarve johtua sitten vaikka vähän pienemmästä vammasta siellä. Tuntui vain tutulta, kun joltain nettisivulta jonkun kokemuksista luin, että ajattelin kysellä olisiko muilla samantapaisia kokemuksia. Ei siitä tietysti kokonaisuudessaan hyötyä olisi, ajattelin vain, jos joissain asioissa sitten..
En kyllä viitsi sen kummemmin varmaan sitten alkaa selvittelemään, että tuliko joskus sitten mahdollisesti jotain pientä aivoihin asti, varmaan se jo olisi selvitetty silloin..

Barbaari
Seuraa 
Viestejä13621
Liittynyt4.10.2007
taleni kosumyn
Mitä hyötyä ihmiselle voi tästä olla. Voisiko jonkinlaisesta otsalohkovammasta pyrkiä hyötymään jollain tavalla?

Vaurio otsalohkossa voi käsittääkseni aiheuttaa väkivaltaista ja tunteetonta käyttäytymistä.

Monilla sarjamurhaajilla sekä kannibaaleilla ja sadisteilla on yhteinen piirre siinä että saaneet jonkinlaisen aivovauriota aiheuttavan iskun otsaan. Näin ainakin erään dokkarin mukaan.

Vierailija
Barbaari
taleni kosumyn

Vaurio otsalohkossa voi käsittääkseni aiheuttaa väkivaltaista ja tunteetonta käyttäytymistä.

Monilla sarjamurhaajilla sekä kannibaaleilla ja sadisteilla on yhteinen piirre siinä että saaneet jonkinlaisen aivovauriota aiheuttavan iskun otsaan. Näin ainakin erään dokkarin mukaan.

Ahaa, no ennemmin olen kyllä tunteellinen kuin tunteeton, enkä ole ketään murhannutkaan, niin en tiedä sitten, toivottavasti ei koske minua. Noissa nyt on ympäristöllä ajattelisin kyllä suurempi vaikutus.
Muutenkin aika kiinnostavia nämä, mitä mihinkin kohtaan päätä kohdistuvat iskut voivat aiheuttaa. Jollain varmaan tarkkaakin tietoa täällä luulisi olevan?

slam
Seuraa 
Viestejä2127
Liittynyt11.5.2006
taleni kosumyn
Paljon varmasti haittaa ainakin, mutta ilmeisesti oppii pyörittelemään asioita liiankin kanssa päässään, niin voisi sellaisesta vammasta kai jotenkin koittaa hyötyäkin?
lisäys: Jossain netissä joskus tällaisesta lueskelin ja ilmeisesti vaikuttaa siten, että joutuu kaikki asiat käymään kunnolla ajattelemalla lävitse. Varmaan siis kehittää jotain osaa aivoista sitten. Eli kaikki ei välttämättä käsitteekseni aukea heti, jos ei asioita ole kunnola läpi jo aikaisemmin pohtinut.

kannattaa siis toistaa levyä. kyl, minulla menee usein se peräti kymmenen toistoa musakappaletta, että uin äänen perään, kun koko paska tulee sisään. (tiedä sitten ei ole ollut tutkijoita paikalla)

tuskin minulla kuitenkaan otsikoinnin aiheuttavaa vammaa on, mutta laulaisin varmaan lämmittelyt:
http://uk.youtube.com/watch?v=4mlxQ16Wcpk (pää täytyy virittää oikeastaan joka aamu )

Hyvin polkee.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat