Lihansyöjäkasvit

Seuraa 
Viestejä1151
Liittynyt19.7.2007

Ostettiin tommoinen lihansyöjäkasvi lidlistä. Mites semmoista hoitaa talvella kun ei ole ötököitä mitä syöttää? Voiko niille syöttää vaikka hämähäkkejä?
Ei kyllä lukkeja tekisi yhtään mieli syöttää niille.

Lannoitevettä se ei ainakaan halua, mutta mietityttää vain että elääkö moinen pelkäl vedel talven ajan.

Olen fiksu ja älykäs!

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija

Ne vaativat jatkuvasti kosteaa multaa, hommaa riittävä aluslautanen jossa on aina vettä. Lannottaa ei saa yhtään juurille!

Sumuttele silloin tällöin.

Pari pientä (puolen sentin) jauhelihanokaretta noin kerran viikossa riittää, liiasta syöttämisestä kasvi kuolee. tai osta urheilukaupoissa myytäviä pilkkisyöttejä -eläviä kärpäsentoukkia niille. Mutta liikaa niitä ei saa ruokkia.

Onks se kärpäsloukku vai kannukasvi eli "tötterökasvi"?

NallePuh
Seuraa 
Viestejä1151
Liittynyt19.7.2007
taiteilijatyyppi
Ne vaativat jatkuvasti kosteaa multaa, hommaa riittävä aluslautanen jossa on aina vettä. Lannottaa ei saa yhtään juurille!

Sumuttele silloin tällöin.

Pari pientä (puolen sentin) jauhelihanokaretta noin kerran viikossa riittää, liiasta syöttämisestä kasvi kuolee. tai osta urheilukaupoissa myytäviä pilkkisyöttejä -eläviä kärpäsentoukkia niille. Mutta liikaa niitä ei saa ruokkia.

Onks se kärpäsloukku vai kannukasvi eli "tötterökasvi"?

oukkidoukki. Täytyypä sille syöttää sitten jotain ton tapaista. Eipästullut ajatelleeksikaan niitä pilkkitoukkia..
Se on semmoinen kärpäsloukku tietääkseni. Leveät pyydyslehdet missä pitkät valkoiset piikit.

Tämän tyyliset. En tiedä onko ihan sama laji mutta tän tyyliset pyydykset sillä on:

Olen fiksu ja älykäs!

Vierailija

Pystyy tokikin! On mullakin ollut kihokkeja ruukussa sisällä. Lapat ensin ruukun täyteen tuota sammalpohjaa ja sitten varovasti otat kasvit juurineen ja tuikit ruukkuun. Turve täytyy pitää jatkuvasti märkänä.

Lehdille voi ripotella vaikka akvaariokalan hiutaleruokaa, se kasvattaa kihokit
jopa 3x isommiksi kuin luonnossa. Talvella jääkaappiin noin kuukaudeksi se ruukku, lepokauden ei tarvitse olla niin pitkä kuin ulkona.

NallePuh
Seuraa 
Viestejä1151
Liittynyt19.7.2007

Kuinka tiheään noita lihansyöjäkasveja on järkeä/voilaittaa että ne säilyy hengissä? Olisi hyvä pistää pienen kasvimaan viereen rivittäin lihansyöjäkasveja että pääsis eroon ötököistä.

Entäs pärjääkö moiset kasvit myöskin järvenlähellä, meinaa mökille olisi kätevää pistää lihansyöjäkasveja aallonmurtajalle tappamaan paarmoja kun siellä niitä välillä tuppaa olemaan.

Entäs syökö noi otukset kimalaisia?

Olen fiksu ja älykäs!

Vierailija

taiteilijatyyppi: Pitääkö paikkaansa, että lihansyöjäkasvit tarvitsevat terraarion jossa on loisteputki -valaistus?

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005

Kyllä ne muutaman kuukauden tulevat toimeen ilman ötököitä. Kasteluveden on oltava sitten kalkitonta, ts. harvojen paikkojen kraanavesi kelpaa! Sadevettä - sulatettua lunta huoneen lämpöisenä! Kalkki on aikapommi lihiksille.

Hommaat korkeareunaisen aluslautasen, jonne vettä esim. puoleen väliin lihiksien ruukkuja, niin saavat vettä.

Valoa tarvitsevat kovasti - monen väritys muuttuu vihreästä punertavaksi, kun saavat tarpeeksi valoa.

Osa kasveista, esim. tuo kärpäsloukku on sitten talvehtivia, ne kuihduttavat lehdet ja ne pitäisi laittaa kylmään -> jääkaappiin. Keväällä ne sitten alkavat taas puskemaan uutta lehteä.

Vierailija
taiteilijatyyppi
Pystyy tokikin! On mullakin ollut kihokkeja ruukussa sisällä. Lapat ensin ruukun täyteen tuota sammalpohjaa ja sitten varovasti otat kasvit juurineen ja tuikit ruukkuun. Turve täytyy pitää jatkuvasti märkänä.

Lehdille voi ripotella vaikka akvaariokalan hiutaleruokaa, se kasvattaa kihokit
jopa 3x isommiksi kuin luonnossa. Talvella jääkaappiin noin kuukaudeksi se ruukku, lepokauden ei tarvitse olla niin pitkä kuin ulkona.

Wow, 3x! Kiitos vinkistä, kihokit on hienoja.

Tiedätkö pärjäisivätkö yökönlehdet ruukussa?

Vierailija

Kiitos vinkistä.

Noilla kotoisilla yökönlehdillä on muuten hauska ominaisuus: niiden lehdet sisältävät jotain hyytelöimisainetta. Jos poimittuja lehtiä laittaa veteen, se muuttuu kiisseliksi. Vanha kansa käytti niitä tämän vuoksi johonkin, mutten muista mihin.

Kontenneuker
Seuraa 
Viestejä159
Liittynyt8.12.2005
NallePuh
Kuinka tiheään noita lihansyöjäkasveja on järkeä/voilaittaa että ne säilyy hengissä? Olisi hyvä pistää pienen kasvimaan viereen rivittäin lihansyöjäkasveja että pääsis eroon ötököistä.

Entäs pärjääkö moiset kasvit myöskin järvenlähellä, meinaa mökille olisi kätevää pistää lihansyöjäkasveja aallonmurtajalle tappamaan paarmoja kun siellä niitä välillä tuppaa olemaan.

Et voi olla tosissasi.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
Kontenneuker
NallePuh

Et voi olla tosissasi.

Kyllä olen. En haluaisi että ne söisi kimalaisia kun ne ovat niin söpöjä otuksia.

Tänään syötin lihansyöjäkasvilleni ison mustan hämähäkin. Oli aikamoinen tappelu saada sitä sinne kun se karkasi aina. Nytten kuitenkin olen sen sinne saanut syötettyä sen, mutta nyt surettaa vähäsen sen hämähäkin kohtalo.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
spin0
TERÄS NALLEPUH!

Ay caramba. Et voi olla tosissasi sinäkään.

Olen olen. Ihan vakavissani kysyn.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Vierailija
TERÄS NALLEPUH
spin0
TERÄS NALLEPUH!

Ay caramba. Et voi olla tosissasi sinäkään.

Olen olen. Ihan vakavissani kysyn.

Ahaa.. Vedit siis purkin voimahunajaa!
Luulin jo jonkun vedättävän.

Älä kiusaa hämiksiä tai lukkeja, ovat hyötyisiä kotielukoita. Mikset ruokkisi rehua mieluummin vaikka sillä jauhelihalla?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat