Naisten likaiset tekniikat Osa.1 Vahinkoavioliitto

Seuraa 
Viestejä4719
Liittynyt18.2.2006

Näin alkuun sitten, etten aio muuttaa kommentointiani miesten vastaavien itsekeskeisesti omalta kannalta edullisten ajattelutapojen suhteen silloin, kun kyse on miehen ja naisen välisistä suhteista. Toisaalta olen jo aiemmin halunnut sanoa sanaseni joihinkin naisten käyttämiin miesten kannalta epäreiluihin käyttäytymistapoihin, jotka saavat itseni häpeämään sitä, että olen samaa sukupuolta. Tasapuolisuuden ja oikeamielisyyden nimissäkin pitäisi sitten puhua myös näistäkin asioista sellaisina kuin ovat.

Ensimmäiseksi osaksi valitsin miehen kiristämisen avioliittoon ns. vahingon turvin. Omassa lähipiirissäni on kaksi tällaista naista, joille avioliitto oli jonkinlainen unelma ja siihen pyrittiin keinoja kaihtamatta. Nämä käyttivät sitä "Oho! Sattui pilleri unohtumaan ottamatta"-tekniikkaa. Eli tosiasiassa jätetään se pilleri ihan näkyviin sinne kiekkoon ja sitten jälkeen päin valitellaan huonoa muistia asian suhteen. Toisessa versiossa ollaan mukamas otettu, mutta heitetään sitten roskiin yms. ja väitetään pillerin pettäneen. Pääasiana kuitenkin molemmissa tekniikoissa on se, että halutaan leikkiä kotia eikä välitetä kysyä vastapuolelta, tahtooko tämä jälkeläisiä juuri heidän itsensä kanssa. Mitä näistä liitoista tiedän, niin eroon ovat päättyneet mitkä ennemmin ja mitkä myöhemmin.

Kiinnostaisi tietää näitten naisten suhteen, että miksi siihen avioliittoon niin kovasti tähdätään, vaikkei kiinnosta sen miehen tunteet ja mielipiteet esim. jälkeläisten suhteen ko. naisen kanssa? Onko tässä jossain taustalla sitten tarve esitellä muille naisille sitä omaa haluttavuuttaan ja etenkin ns. teinix-tapauksissa sitä omaa aikuisuuttaan? Henkisesti aikuinen ihminen ajattelee tosiasiassa myös vastapuolen tunteita ja tekojensa vaikutusta ko. henkilön elämään. Kiinnostaa tietää millä tavalla tämän tyyppinen käytös oikeutetaan itsellle tai esim. kaverille. Miesten mielipiteitä haluaisin kuulla myös asian suhteen.

Nyt tulee varmaan joiltain naisilta turpiin, mutta siltikin haluasin keskustella tästä...

”Tietämättömyys antaa ihmiselle paljon luultavaa.”
-George Eliot

Sivut

Kommentit (79)

Vierailija
Stinger
Miesten mielipiteitä haluaisin kuulla myös asian suhteen.

Minut on luultavasti nussittu juurikin noin, koska isää ei ole koskaan näkynyt. Käytännössä tarkoittaa esim. sitä, ettei minulla ole rahaa opiskella. Eli saunan taakse vain tieten tahtoen äpäriä pykäävät ämmät, sanon minä. Jos ei löydä miestä elättämään lastaan, niin reilumpaa olisi tehdä itsemurha kuin tuoda maailmaan äpärä, jonka elämä todennäköisesti tulee olemaan perseestä.

Vierailija

Hyvä aloitus.

Voisiko olla niin että tällaisilla naisilla voi myös tämä biologinen kello tai vietti olla niin voimakas, että keinoja ei kaihdeta. Eli ei halutakaan välttämättä avioliittoa vaan sitä lasta, hinnalla millä hyvänsä. Kokeeko nainen "vajaavaisuutta" tms. jos muilla ystävillä on lapsia mutta itsellä ei?

Stinger
Seuraa 
Viestejä4719
Liittynyt18.2.2006
tavu
Hyvä aloitus.

Voisiko olla niin että tällaisilla naisilla voi myös tämä biologinen kello tai vietti olla niin voimakas, että keinoja ei kaihdeta. Eli ei halutakaan välttämättä avioliittoa vaan sitä lasta, hinnalla millä hyvänsä. Kokeeko nainen "vajaavaisuutta" tms. jos muilla ystävillä on lapsia mutta itsellä ei?

Siitä en tiedä, mutta missä ryhmässä olen itse eniten nähnyt, niin 15-25 vuotiaissa esiintyy ehkä eniten. Yleensä vielä sitten ovat sellaista tyyppiä, joilla on tarve tuoda esiin sitä vauvoihin ja lapsiin kohdistuvaa kiinnostustaan erinäisin kommentein, kuten varmasti vauvan nähdessä ihastellaan vauvaa yms. Halutaan antaa jotenkin äidiksi sopiva kuva jo aiemmin, joten siitäkin voi päätellä jotain sitten miehet, että kannattaa toisaalta kuunnella ja seurailla mitä nainen sanoo siinä mielessä tietyissä tilanteissa.

Jos tosissaan ajattelee sekä miestä että lasta, niin kyllä siinä pitäisi ottaaa jo alunperin se isäksi tulevankin mielipide sen suhteen huomioon, että haluaako ko. henkilö jälkeläisiä jne. Miehetkin varmaan ajattelevat avioliittoa ja lapsiakin jollain tapaa, joten heilläkin on oikeus päättää sitten kenen kanssa ne lapsensa saavat ja varmaan haluavat myöskin sitten ehkä varmemman perustan muutenkin perheelle. Sellainen harkittu vahinko naisen puolelta on mielestäni vastoin perusihmisoikeuksiakin siinä mielessä, että miehelläkin on oikeus päättää siitä kenen kanssa sitten ne jälkeläisensä tuottaa, jos sellainen sana sallittaneen.

-George Eliot

Vierailija
Stinger

Ensimmäiseksi osaksi valitsin miehen kiristämisen avioliittoon ns. vahingon turvin.

eihän enään eletä vuotta 1836 ?

Stinger
Seuraa 
Viestejä4719
Liittynyt18.2.2006
omena
Stinger

Ensimmäiseksi osaksi valitsin miehen kiristämisen avioliittoon ns. vahingon turvin.

eihän enään eletä vuotta 1836 ?

Mistä tämä erityinen vuosiluku?

-George Eliot

Vierailija

Tapauksia löytyy varmaankin joka kategoriasta; on niitä (naisia), jotka tekevät sen tahallaan, mutta sitten on eri syistä johtuvia vahinkoja. Ehkäisykeinotkaan eivät ole aina satavarmoja.

Minun lähtökohtani on se, että "joka leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön".
Ei pakkoavioliittoa, mutta molemminpuolinen vastuu tekemisistä - olivatpa ne leikit leikitty selvin päin, humalassa, tai missä tahansa tarkoituksessa.

Vierailija

Minä veikkaan tuonkin toiminnan liittyvän jollain tapaa siihen, että suurelta osalta naisia puuttuu aivoista kokonaan rationaalisen ajattelun mahdollistava osio.

Eihän tuo ole millään tapaa fiksua, kuten todettua: eroon päättyvät.
Tosin nykyään päättyy moni muukin avioliitto eroon. Epäilisin silti näiden avioliittojen kariutuvan muita nopeammin / helpommin.

totinen
Seuraa 
Viestejä4876
Liittynyt16.3.2005
Stinger
tavu
Hyvä aloitus.

Siitä en tiedä, mutta missä ryhmässä olen itse eniten nähnyt, niin 15-25 vuotiaissa esiintyy ehkä eniten. Yleensä vielä sitten ovat sellaista tyyppiä, joilla on tarve tuoda esiin sitä vauvoihin ja lapsiin kohdistuvaa kiinnostustaan erinäisin kommentein, kuten varmasti vauvan nähdessä ihastellaan vauvaa yms.
Voi hyvinkin johtua vauvakuumeesta.

Neonomide
Seuraa 
Viestejä14029
Liittynyt23.6.2005

Eräs lakitieteen proffa sanoikin, että miehen kantsii vaan suosiolla käyttää kortsua ja pistää se povariin sitten käytön jälkeen. Miehellä kun ei ole tässä mielessä oikeuksia, eikä muutosehdotukset oikein sovi nykyisen vallalla olevaan ajatukseen jossa on totuttu käsitteellistämään nainen autonomisena ja itsenäisenä yksilötoimijana, jolla on "oikeus omaan ruumiiseensa".

Näkisin yhtenä ratkaisuna miesten ehkäisypillerin, mutta esim Suomessa sen kehittely on loetettu kysynnän alhaisuuden vuoksi. Ei moista miesten medikalisaatiota vaan haluta rahoittaa.

Miehet eivät kait haluakaan koskea "luonnolliseen mekanismiinsa" vaan projisoida medikalisaation naisiin ja vastuullistaa heidät edelleen reproduktiosta?

Pidemmässä suhteessa jossa on syytä epäillä naisen motiiveja lasten saannin keinojen suhteen (no huhhuh), näkisin miesten ehkäisypillerin ainoana eettisesti kestävänä vaihtoehtona ja miehen oikeuksien suojelijana.

Koomisen omituistahan tässä on se, että lapsen hankkiminen parisuhteen pelastajana on yleinen käsitys, jolle ei löydy empiiristä tukea kuin päinvastaiseen suuntaan. En myöskään usko, että kovin moni koulutettu nainen kovin mielellään alkaisi elatusmaksuja pummaavaksi yksinhuoltajaksi täysin huvikseen. Toki ajat ovat hurjia ja niin edelleen...

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

Vierailija

Mikään ei ole yksinkertaista, jos nainen hankkiutuu raskaaksi ilman yhteistä tahtoa.

-huoltajuuskiistat
-tapaamisjärjestelyt
-miehen elatusmaksut
-lapsilisät yms. menevät äidille ja mies putoaa tuloloukkuun
-miehellä tarve suurempaan asuntoon voidakseen tavata lapsia
-masennukset ja lapsien riepottelu
jne....

Vasektomiaa ja haluttaessa siittiöiden pakastamista pitäisi yhteiskunnan tukea.

Vierailija
Dieter
Stinger
Miesten mielipiteitä haluaisin kuulla myös asian suhteen.

Minut on luultavasti nussittu juurikin noin, koska isää ei ole koskaan näkynyt. Käytännössä tarkoittaa esim. sitä, ettei minulla ole rahaa opiskella. Eli saunan taakse vain tieten tahtoen äpäriä pykäävät ämmät, sanon minä. Jos ei löydä miestä elättämään lastaan, niin reilumpaa olisi tehdä itsemurha kuin tuoda maailmaan äpärä, jonka elämä todennäköisesti tulee olemaan perseestä.

Olen äpärä ja hyvin menee...

vanhoillinen kasvatus?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat