Päänahan kutina

Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Onko minulla täitä kun päänahka kutisee aika paljonkin lähes kokoajan. Tosin kun menin ja harjasin päivällä päänahkaani jonkin aikaa sellaisella nuppipäisellä harjalla, se auttoi, ei ole kutissut sen jälkeen yhtään. Teki hyvää. Käsin hinkkaaminen/raapiminen ei auta.

Mites kun jos tulen kaljuksi, kun isäni on ja kaikki hänen viisi veljeään myös kaljuja, ja heidän isänsä myös kalju, ja nyt pelkään että tulen siis itsekin kaljuksi, tosin äidin puolelta ei kukaan ole kalju. Niin että auttaako perinnölliseen kaljuuntumiseen mikään? Jotain lääkkeitä olen nähnyt jotka muka estäisivät hiusten lähdön, mutta mahtavatko toimia?

くそっ!

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija
Ronron
Onko minulla täitä kun päänahka kutisee aika paljonkin lähes kokoajan. Tosin kun menin ja harjasin päivällä päänahkaani jonkin aikaa sellaisella nuppipäisellä harjalla, se auttoi, ei ole kutissut sen jälkeen yhtään. Teki hyvää. Käsin hinkkaaminen/raapiminen ei auta.

Mites kun jos tulen kaljuksi, kun isäni on ja kaikki hänen viisi veljeään myös kaljuja, ja heidän isänsä myös kalju, ja nyt pelkään että tulen siis itsekin kaljuksi, tosin äidin puolelta ei kukaan ole kalju. Niin että auttaako perinnölliseen kaljuuntumiseen mikään? Jotain lääkkeitä olen nähnyt jotka muka estäisivät hiusten lähdön, mutta mahtavatko toimia?

Varmaan joku hiivasieni, hilseileekö päänahka?

Vierailija

Kaljuus on komeeta ja miehekästä. Naisella taas kaljuus saattaa antaa kuvan jostain radikaalimmasta asiasta. Toivottavasti et teräsharjalla ole hangannut, voi olla nuppi ruma kun hiukset lähtee vaikka rasvaa siellä hiusten alla onkin reilusti. Piimaxia joskus suosittiin mutta nykytrendiä en tiedä.

Mut niin olen kuullut että Jumala loi vain muutaman kauniin pään - loput hän peitti hiuksilla.

Jo Kojak oli aikoinaan komee ja naiset ihannoi kaljuja vaikkeivät aina tuuheatukkaisen miehensä vuoksi myöntäisikään.

Vierailija
fenomenologi
Olli V
Shampoo taitaa olla yleisin päänahan kutinan lähde.

Niin tai samppoon puute.

Meinasin juuri itsekin pistää.

Jos harrastat paljon liikuntaa, käyt vähän pesulla ja pidät karvaisia päähineitä kuten pipoa paljon, niin takuulla rupeaa pää kutiamaan. Tiedän kokemuksesta...

EDIT: lisänsä tuo myös, jos on runsas kiharaiset hiukset.

Vierailija

Monesti tukanpesuaineen vaihtaminen voi vaikuttaa kutinaan ja hilseilyyn.
Jos päänahka on kovin kuiva,niin päänahkaan voi hieroa vaikka ruokaöljyä, se lähtee kyllä pesussa pois. Samoin päänahkaan voi hieroa
tavallista perusvoidetta - sekin lähtee pesun mukana pois.
Kuiva huoneilma talviaikaan voi vaikuttaa myös päänahan hilseilyyn ja kutinaan.
On sitten vielä nuo hiivainfektiot, jotka voivat aiheuttaa moista vaivaa,
nizoral pesuaine (apteekista) tehoaa siihen.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
Poison dart frog
fenomenologi
Olli V
Shampoo taitaa olla yleisin päänahan kutinan lähde.

Niin tai samppoon puute.

Meinasin juuri itsekin pistää.

Jos harrastat paljon liikuntaa, käyt vähän pesulla ja pidät karvaisia päähineitä kuten pipoa paljon, niin takuulla rupeaa pää kutiamaan. Tiedän kokemuksesta...

EDIT: lisänsä tuo myös, jos on runsas kiharaiset hiukset.

Liiallinen hiusten pesu tekee pahaa orvaskedelle. Kannattaa myös käyttää operaatiossa mahd. viileää vettä, ni ei kutise.

Vierailija

Itselläkin on viimeviikkoina päänahka kutissut. Minulla on aina ollut kuiva iho, mutta siihen ei ole kutissut, eikä päänahkaa koskaan. Mikähän tuohon voisi auttaa? Apteekissakin on lähinnä luonnontuotteita tähän vaivaan.

Vierailija
kabus
Itselläkin on viimeviikkoina päänahka kutissut. Minulla on aina ollut kuiva iho, mutta siihen ei ole kutissut, eikä päänahkaa koskaan. Mikähän tuohon voisi auttaa? Apteekissakin on lähinnä luonnontuotteita tähän vaivaan.

Skalpeeraus.

Vierailija
barbababa
kabus

Skalpeeraus.

Turhan radikaali ratkaisu.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat