sähköä

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Mitähän ne sähkölaitoksessa polttaa, kun on kohtuu halpaa sähköä tarjolla?

Ei ole halvinta, mutta halvimmasta päästä.

Kommentit (8)

Seppo_Pietikainen
Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007
tiäremiäs

Ymparistotietoisessa voimalassa poltetaan saimaannorpan kuuttien traania.

--
Seppo P.
Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto

Vierailija
Seppo_Pietikainen
tiäremiäs

Ymparistotietoisessa voimalassa poltetaan saimaannorpan kuuttien traania.

Ei naurata ollenkaan!

Vierailija
tiäremiäs

Ei siellä välttämättä mitään polteta. Pääasia, että sähkömylly saadaan pyörimään. Virtaava vesi ja höyry pyörittävät myllyä hyvin. Ongelmana on veden kuumentaminen, jotta siitä saadaan höyryä. Ydinreaktori kuumentaa vettä hyvin. Suomessa kivihiiltä ja turvetta poltetaan vain kulutushuippuina eli kovilla pakkasilla. Tänä talvena ei ole tarvinnut vielä kertaakaan.

Vierailija
tiäremiäs
Mitähän ne sähkölaitoksessa polttaa, kun on kohtuu halpaa sähköä tarjolla? Ei ole halvinta, mutta halvimmasta päästä.

Minulle soitti Vattenfallin edustaja, ja kauppasi energiaa. Minä sanoin että tämä kansa on jo Vattenfallin energiasta maksanut 666 vuotta saamatta yhtään mitään. Hukkaan heitettyä energiaa.

Sitten soitti joku Telia-Soneran edustaja, ja kauppasi puhelinliittymää. Selitin hänelle; " Minulla on jo liittymä, muuten et olisi voinut minulle soittaa. " Hän selitti soittavansa siksi, että hänellä on parempi tarjous kuin kenellään muulla. Johon en voinut olla tokaisematta; "10 ruotsalaista blondi-neitsyttä ja Volvo taivaassa?" Kerroin hänelle, että minulle on sanottu, että jos joku tekee "paremman tarjouksen" kuin mitä minulla jo nyt on, saan liittymän ilmaiseksi ja kiitin. Jostain syystä, hän katkaisi puhelun siihen. Hukkaan heitettyä energiaa.

Onhan niitä ollut, ja on, niitä saatanan liittymäkauppiaita joka niemen notkossa ja saarelmassa, jotka myy "liittymää Jumalaan" - jokainen oman mielenlaatunsa mukaan. Mutta kukaan joka sellaisesta on maksanut, ei ole koskaan saanut yhteyttä. Hukkaan heitettyä enerigiaa.

Jos kaiken hukkaan heitetyn enrgian saa koottua yhdeksi energiaksi, niin kansalla on valoa tuhat vuotta eteenpäin. Mutta jos tekee päin vastoin, niin tulos on päinvastainen.

"Samma på svenska" - enepää ei tarvitse osata, sillä kaikki muu on hukkaan heitettyä energiaa.

Vierailija

Energiasta puheen ollen; Kun öljy loppuu (lampusta), niin ensimmäisenä sammu valo, ja loppu energia niistä maista joita ei ole olemassa. Sanoi hän jolla on s.ä.h.k.ö.ä.

Uusimmat

Suosituimmat