Hymyile, olet keskiarvoistettu

Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005

Siis kyse on tuosta tiedeuutisesta.

http://www.tiede.fi/images/news/29012008120159.jpg

Jotenkin tuskaista on katsoa tuota keskiarvoistettua naisen kuvaa. Se ei ole kukaan. Kaunis naisen malli on siinä, mutta jotenkin ei saa otetta. Aika pieni otos on silti kyseessä.

Miten mahtaisi tuskaan vaikuttaa, jos otos olisi isommasta joukosta.

Nämä uuden ajan kuvamanipulaatiot ovat kauhistuttavia.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Kommentit (15)

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
Paul M
Siis kyse on tuosta tiedeuutisesta.

http://www.tiede.fi/images/news/29012008120159.jpg

Jotenkin tuskaista on katsoa tuota keskiarvoistettua naisen kuvaa. Se ei ole kukaan. Kaunis naisen malli on siinä, mutta jotenkin ei saa otetta. Aika pieni otos on silti kyseessä.

Miten mahtaisi tuskaan vaikuttaa, jos otos olisi isommasta joukosta.

Nämä uuden ajan kuvamanipulaatiot ovat kauhistuttavia.

Paintprushilla tehty nainen.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Vierailija
Disappointment
Onko keskivertoihmisellä vasen korva ylempänä kuin oikea? Vai heittääkö mulla vaan silmässä?
Lähes kenenkään kasvot eivät ole symmetrisiä. Ehkä sinulla on oikea silmä ylempänä kuin vasen? Ei vaineskaan, kyllä minustakin sen vasen korva on ylempänä.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
sinappi
Disappointment
Onko keskivertoihmisellä vasen korva ylempänä kuin oikea? Vai heittääkö mulla vaan silmässä?
Lähes kenenkään kasvot eivät ole symmetrisiä. Ehkä sinulla on oikea silmä ylempänä kuin vasen? Ei vaineskaan, kyllä minustakin sen vasen korva on ylempänä.

Totta, sen vasen korva on 6 pikseliä ylempänä. (meistä katsottuna oikea)
Tarkistin sen paint brushilla.

Vierailija

Outous johtuu varmaan siitä, että kasvonpuoliskot ovat täysin symmetriset,
Sitä ihmisen kasvot ovat tuskin koskaan. Jos toista luomen kaarta hieman laskettaisiin tai poskea kavennettaisiin, olisi se paljon uskottavammin valokuva jostain aidosta ihmisestä.

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005

Normaali ihmiskasvon ilmentymä on epäsymmetrinen.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Vierailija
TERÄS NALLEPUH
sinappi
Disappointment

Näyttäisi olevan silmän kanssa sama juttu...

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
Poison dart frog
TERÄS NALLEPUH
sinappi
Disappointment

En huomannut silmissä mitään eroa. Silmät ovat samalla etäisyydellä nenästä.

Vierailija

Kyseinen kuva on tältä sivustolta: http://www.beautycheck.de/english ja siellä on myös selostettu, miten se on saatu aikaiseksi.

Ei tietenkään voi olettaakaan, että tuo "keskiarvonaisen" kuva olisi kenenkään näköinen, koska siihen on yhdistetty niin monta kuvaa, ja tällöin kaikki persoonalliset piirteet katoavat. Kahden henkilön kuvat yhdistämällä saa kuitenkin aika mielenkiintoisia kuvia. Olen tehnyt tätä paljonkin. Mm. yhdistelmä Marilyn Monroesta ja Jennifer Lopezista on tosi kaunis. (Yleensä siis yhdistelmä kahdesta hyvännäköisestä ihmisestä on vielä kauniimpi kuin kumpikaan niistä alkuperäisestä, ja silti vielä "normaalin ihmisen" näköinen.)

Tämä aihe on tosi mielenkiintoinen, ja tutkimuksilla kai olikin tarkoitus saada selville, mitä ominaisuuksia ihmiset pitävät kasvoissa kauniina.

Voisiko joku laittaa linkin Tiede-lehden tästä tehtyyn juttuun??

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005

Niin että millainen lienee kuva, jos yhdistelmä olisi vaikka tuhannesta tai kymmenestä tuhannesta? Onko tuo perushahmo jo lopullinen?

Vierailija
Poison fart frog

..ja kulmakarvojen kanssa myös. Siis eri korkeudella, välimatkaa en mittaillut. Otin vain kuvan työpöydälle ja rajaiin sitä vähän Esikatselussa. Nenä ei ole ihan keskellä. Jos se on vinossa se pää?

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005

Annoin keskiarvonaisellemme uuden kampauksen ja laitoin leuan samalla tavalla fokukseen kuin muutkin kasvojen osat:

Kyllä tämä ihan ihmiseltä näyttää.

Uusimmat

Suosituimmat