Sain "potkut" tänään

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Asiakas peruutti projektin eilen, kuulin siitä tänään. Nyt ei ole toistaiseksi yhtään mitään tekemistä kellään koko firmassani.

Olisko vinkkejä ? Missä päin maailmaa on oikeaa työvoimapulaa, tai esim tarvetta säästöille ? Mikä maa käyttää öljyä tehottomasti tms ?

En suostu projektiin, joka ei maksa itse itseään asiakkaalle puolessa vuodessa. Uskon että voin myydä säästöjä sekä nousu- että laskusuhdanteessa. Niin kauan kuin omistajia kiinnostaa raha.

Oikea yrittäjä etsii uusia bisneksiä, ettei tarvi vähentää väkeä.

Valitettavasti monelle vähentäminen on se ensimmäinen eikä viimeinen keino. Tämä on ihan uusi ilmiö. Toisaalta, olen saanut heidän ansiostaan pätevää työvoimaa käyttööni.

Sivut

Kommentit (53)

Vierailija
Dredex
Putkimiehistä on pulaa.

Osaan ne hommat teoriassa, mutta käytännössä on vaikeaa tehdä vuotamatonta liitosta.

Ja pienikin vuoto homeuttaa koko talon, ja aiheuttaa ison laskun. Tosin edellistä vuotoaan palkkaamani putkimies ei maksanut penniäkään. Sanoi että vakuutus maksaa. Vakuutus sanoi että putkimies maksaa. Loppujen lopuksi minun piti itse maksaa se, että koko putken toinen pää oli ollut auki, kun vedet kytkettiin...

En voi ryhtyä ammattiin jonka suorittajia vihaan itse.

Reiska
Seuraa 
Viestejä5100
Liittynyt6.5.2007
Olli V
Kaikenlainen rakentaminen ja korjaaminen. Osavan miesvoiman tarvetta ei tarvitse hakea kaukaa.

Ei tartte, ei niitä osaajiakaan..

Per se

.
Seuraa 
Viestejä846
Liittynyt10.9.2005
oge
Asiakas peruutti projektin eilen, kuulin siitä tänään. Nyt ei ole toistaiseksi yhtään mitään tekemistä kellään koko firmassani.

Olisko vinkkejä ? Missä päin maailmaa on oikeaa työvoimapulaa, tai esim tarvetta säästöille ? Mikä maa käyttää öljyä tehottomasti tms ?

En suostu projektiin, joka ei maksa itse itseään asiakkaalle puolessa vuodessa. Uskon että voin myydä säästöjä sekä nousu- että laskusuhdanteessa. Niin kauan kuin omistajia kiinnostaa raha.

Valitettavasti monelle vähentäminen on se ensimmäinen eikä viimeinen keino. Tämä on ihan uusi ilmiö. Toisaalta, olen saanut heidän ansiostaan pätevää työvoimaa käyttööni.

Jaa, mitä?
Eikun sinne ihannemaahasi jenkkeihin, hopi hopi.
Laitat V8 kehräämään vaikka 3l/100km niin susta tulee miljardööri tai muuten vain rikas.

Vierailija
oge

Annan saman vinkin kuin sinä velkaantuneille toisessa topicissa. Lapiohommista tienaa verojenkin jälkeen helposti 2,500 kuussa ja siivoaminen ja etenkin kesämökkien on suorastaan lupa painaa rahaa. Lastenvahdeille maksetaan myös hyvin ja tekijöitä on vaikea saada. Ei tartte kuin maata ja kattoa töllöä. Mikä estää?

Joulupukkikeikoista voi velottaa helposti 50 euroa vartista. Ei taida edes riittää.

sigfrid
Seuraa 
Viestejä8692
Liittynyt20.7.2007
oge

Saat tuon touhun kuulostamaan huijaukselta.

Takuutestattu suomalainen. Aboriginaali Finlandian asukas.

Blogi: http://terheninenmaa.blogspot.fi

Vierailija
.
oge

Jaa, mitä?
Eikun sinne ihannemaahasi jenkkeihin, hopi hopi.
Laitat V8 kehräämään vaikka 3l/100km niin susta tulee miljardööri tai muuten vain rikas.

Siinä klassinen esimerkki kommentista asialliseen viestiin josta tulee mieleen tämä:

Vierailija
oge
Dredex
Putkimiehistä on pulaa.

Osaan ne hommat teoriassa, mutta käytännössä on vaikeaa tehdä vuotamatonta liitosta.
LVI-asentajan homma on vähän muutakin kuin liitosten tekemistä! Enkä ymmärrä miten on mahdollista tehdä vuotava liitos, jos osat ja välineet on kunnossa?! Putkimiehistä ei olisi pulaa, jos noita hommia osaisi tehdä kuka tahansa ilman koulutusta.

Vierailija
Vahtera

Annan saman vinkin kuin sinä velkaantuneille toisessa topicissa. Lapiohommista tienaa verojenkin jälkeen helposti 2,500 kuussa ja siivoaminen ja etenkin kesämökkien on suorastaan lupa painaa rahaa

On se pikkuisen eri asia joutua itse samaan tilanteeseen. Enkä uskonut että kukaan muistaa kirjoitustani.

Voi vidu, kuin salama kirkkaalta taivaalta. Älkää lyökö lyötyä. Voi vidun vidun viddu !!!

Jos olisin opiskelija, niin voisin tehdä pitkää päivää, mutta perheellisenä ei ole mahdollisuutta. Olis pitänyt alkaa homoksi.

Vierailija
sinappi
Enkä ymmärrä miten on mahdollista tehdä vuotava liitos, jos osat ja välineet on kunnossa?! Putkimiehistä ei olisi pulaa, jos noita hommia osaisi tehdä kuka tahansa ilman koulutusta.

On se vaikeaa. Olen tehnyt liitoksia lentokoneiden hydrauliikkaankin. Vain mestarit saa niistä tiiviitä, eikä ne paskiaiset kerro muille niksejään.

Käyttävät ties mitä laajenevia rasvoja, monivaiheista kiristystä, lämmitystä jne.

Vierailija

lvi-hommia riittää kuuleman mukaan enempi ko tarpeeks ainaskin itäsemmässä suomessa. Hommia riittäs koko ajan.
Itse en tosin lvi-juttuja ole tehnyt henk.koht, mut näin ne väittääp kylil

Vierailija
oge
Dredex
Putkimiehistä on pulaa.

Ja pienikin vuoto homeuttaa koko talon, ja aiheuttaa ison laskun. Tosin edellistä vuotoaan palkkaamani putkimies ei maksanut penniäkään. Sanoi että vakuutus maksaa. Vakuutus sanoi että putkimies maksaa. Loppujen lopuksi minun piti itse maksaa se, että koko putken toinen pää oli ollut auki, kun vedet kytkettiin...

En voi ryhtyä ammattiin jonka suorittajia vihaan itse.

Tämä on yksi niitä esimerkkejä joista pitäisi säätää ihan lailla: Kun on selkeä virhe tapahtunut ja on kaksi tahoa joista toinen on korvausvelvollinen, näiden tahojen tulee keskenään ratkaista korvausvelvollisuus, vaikka oikeudenkäyntikulujen kanssa jos siltä tuntuu (en tiedä onko tuollaista lakia vai ei, mutta aina vastuuta siirretään ns. väsytystaktiikalla).

Vierailija
oge
sinappi
Enkä ymmärrä miten on mahdollista tehdä vuotava liitos, jos osat ja välineet on kunnossa?! Putkimiehistä ei olisi pulaa, jos noita hommia osaisi tehdä kuka tahansa ilman koulutusta.

On se vaikeaa. Olen tehnyt liitoksia lentokoneiden hydrauliikkaankin. Vain mestarit saa niistä tiiviitä, eikä ne paskiaiset kerro muille niksejään.

Käyttävät ties mitä laajenevia rasvoja, monivaiheista kiristystä, lämmitystä jne.

Niin ja kuivaavat pois nesteen liitoksesta, koska se muutoin puskee esim. Teflonteipin sieltä pois.

Vierailija
tietää
oge

Niin ja kuivaavat pois nesteen liitoksesta, koska se muutoin puskee esim. Teflonteipin sieltä pois.

Siihen se lämmitys varmaan liittyy...

Olennainen asia siis on, että lähtötilanne voi olla mikä tahansa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat