Tiede-foorumin kiitokset

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Kaiken ilkeilyn ja ad hominem-säikeen (johon kirjoittamiani viestejä jo kadun) vastapainoksi on syytä kiittää kaikesta siitä hyvästä mitä foorumilta on saanut.

Kiitän monia kirjoittajia asiantuntevista viesteistä ja mielenkiintoisista keskusteluista.

Kiitän sadoista oppimistani pienistä tiedoista ja monista uusista sanoista.

Kiitän vastauksista, joita olen saanut kysymyksiini ja löytämistäni uusista näkökulmista.

Kiitos niille, jotka ovat perustellusti huomauttaneet käsitysteni virheellisyyksistä tai puutteista.

Kiitos myös hauskoista jutuista. Useasti olen hymyillyt ja kaksi kertaa jopa nauranut.

(Ja please, aitoja kiitoksia tänne. Ei kettuiluja.)

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Kiitos teille kaikille eri näkökulmien esiintuomisesta.

Kiitos onnistuneista keskusteluista, jotka ovat avarteneet maailmankuvaani.

Kiitos myös hyvästä ajanvietteestä.

Vierailija

Veitte sanat suustani, kyllä.

Sitten on se vaikea juttu, että sitä voi kirjoittaa autuaan tietämättömänä niittyä ja toinen voi lukea sen aivan toisessa mielialassa käsittäen että mollaan niityn aitaa. Ihan sama kuin tekstiviesteissä.

Varsinaista sävyä on vaikea saada välittymään. Onneksi ovat nuo typerät hymiöt. Ja sitten se autuas kuvien liittäminen... Täällä on kauniita ja hämmästyttäviä ja - valitettavasti joskus aika masentaviakin kuvia. Niitä ei ole pakko katsoa?

Kiitoksia hyvistä senttauksista

Vierailija

Kiitoksia paljosta tiedosta mitä ei olisi itse millään jaksanut tai muuten vaan löytänyt. Myös monista naurun hetkistä ja ihmisten pluraliteetin tuomisesta esiin.

Vierailija

Kiitos hyvistä keskusteluista.

Kiitos tiedevitsit kiertoon-palstasta.

Kiitos Samaelille antinationalistisista kommenteistaan. Vaikken ole yhtä antinationalistinen, niin yhdyn kuitenkin mielipiteeseesi useasti.

Kiitos Bushmanille sitkeydestä tuoda oma mielipiteensä esille, joka on esimerkillistä vaikka tekstin sisältö ei ihan aina olekaan.

Vierailija

"Voi herran isä että on tylsä aihe."

Oletko koskaan kiittänyt ketään? Kokeile edes kerran; toteat, miten hyvälle se tuntuu!

Omasta puolestani myös kiitos kaikille foorumilaisille! Tuskin kukaan on tosissaan ilkeillyt minulle. Lähes aina olen saanut asiallisia vastauksia kysymyksiini, eli myös oppinut uusia asioita, kuten Anomalia kirjoitti.

Vierailija
Jukka Mahmud Törölä
Voi herran isä että on tylsä aihe.

Heh, tänne ei näköjään ole mahdollista avata aihetta, jonka joutavuutta joku ei kävisi kuvailemassa jo ensimmäisellä sivulla.

Kiitokset kaikille kirjoittajille erilaisista ja uusista näkökulmista, tiedoista ja niiden lähteistä, pohdiskelluista kysymyksistä ja vastauksista sekä hyvistä nauruista. On vaikea kiittää ketään erityisesti, kun joku jää aina epäoikeudenmukaisesti pois.

Kiitokset Neutronille, Lentikselle, Snautille, John Carterille, HSTalle, Volitansille, Einesteinille, Lassille, Ruskamiehelle, Bosonille, Salaille, Pseudotieteilijälle, Totiselle, TERÄS NALLEPUHille ja kumppaneille mielenkiintoisista ja asiantuntevista keskusteluista astronomian vaikeasti selitettävällä alueella.

Kiitokset Neonomidelle, Stingerille, Barbaarille, GradStudentille, SAMAELille, Siouxeyesighed legionille ja muille kiinnostavista, hyvin perustelluista näkemyksistä.

Ja erityiskiitokset kaikille heillekin, joita en tuonne saanut tungettua!

Vierailija

[size=150:2zcdsbm3]spin0 [/size:2zcdsbm3] Aluksi pitkään mietin tuota nikkiäsi. Vaikutti alkuukin tutulta, mutta nyt olen saanut siihen vahvistuksen Hawkingnin "Ajan lyhyt historia" Sivu 67.

Elikkäs Spin0 tarkoittaa teoreettisessa fysiikassa hiukkasta, joka on kuin piste. Aika ovela nikkivalinta Hyvä, että et valinnut Spin 1 tai 2 tai 1/2. Spin (eng.) tarkoittaa pyörimistä, kuin hiukkanen olisi pieni hyrrä (kuten Avattaresi).

Minä olen kiitollinen kaikille, todellakin kaikille foorumin kirjoittajille. Olen saanut tämän kolmen vuoden kuluessa niin valtavasti tietoa eri asioista, näkökulmista, jotka ovat johdattaneet minut syvällisempäänkin asioitten harrastamiseen. Toisaalta taitaa luoda tuo tieto vain uusia kysymyksiä.

On upeaa, että meillä on porukassa eri alojen ammattilaisia, jotka kaikestä piruilusta huolimatta kirjoittaa sekä selittää kylmän viileästi asioita tieteen näkökulmasta. Tokihan joskus "hihat palaa", mutta nopeasti sellaisesta tilasta palautuukin.
------------------
Tuosta kiittämisestä/kiittämättömyydestä yleensä otan viime perjantailta ihan konkreettisen esimerkin.

Eräs laitapuolen kulkija soitti. Pyysi käymään. No aavistin mistä on kyse. Kävinkin Lidlissä ja ostin hänelle ruokaa sekä hedelmiä, kynttilöitä. Menin sitten parakkiin. Siivosin pöydän, pesin pöytäliinan. katoin pöydän jne. No lähdin sitten pois.

Illalla soitti taas, ja ilmoitti, että ei ole yhtään rahaa eikä tupakkaa. Matkaan siis jälleen. Kävin ostamassa hänelle sätkätarvikkeita, sekä kolmenvartin Lippu -viinapullon. Oli tyytyväinen, että viikonloppu oli jälleen pelastettu.
Palasin kotiin, ja aloin miettyimään, että kiittikö hän noista. Ei muuten kiittänyt!

Ihan kuin asenne oli hänellä se, että mun kuuluukin auttaa. Ihan kiitosta jäin vain kaipaamaan.
Kiitos sanana on toisen huomioimista, ystävällisyyttä. Toisen arvostusta. Älkää unohtanut tuota sanaa. Liiallisesti käytettynä se tietenkin menettää merkityksensä. Toisaalta sanat eivät kulu käytössä.

Ja nyt off topikisi jälleen

ps. Olen nyt yrittänyt ymmärtää fyysikko Brian Ridleyn kirjaa "Aika, avaruus ja asiat". Onkohan minussa vikaa, vai suomentajassa, kun en oikein ymmärrä tekstiä. No asioita voidaan näköjään pyöritellä monilta suunnilta tarkasteltuna. Kertokaas joitain hyviä kirjoja (suomennettuna) joihin kannattaisi tutustua. Mm. täältä luettelointia http://www.vapaa-ajattelijat.fi/pohjois ... l#fysiikka

vihertaapero
Seuraa 
Viestejä6081
Liittynyt7.3.2006

Kiittäisin puolestani paria nimimerkin takana olevaa henkilöä. Toinen on saanut IDioottimaisuuksillaan kerrottua kuinka harhassa kreatonistit ovat ja toinen taasen on vakuuttanut kuinka ydinvoima on loppupelissä hyvä ratkaisu. Kumpikaan ei ole tätä tarkoittanut, mutta vouhkaamisillaan (ja muiden oikoessa vääriä käsityksiä), on oikeaa tietoa löytynyt kummasti lisää.

Jotta kiitos, arvoisat TJT ja vastaaja_24fi

Ei sillä, etten olisi jo alunperinkin ollut näkemyksiltäni samaa mieltä kuin nyt, mutta kummasti asian todellinen laita on vahventunut.

Konsta: ...joten jäähdytysvesi on varmasti erittäin korkeaktiivista.
Brainwashed: En tosiaankaan pidä itseäni minään asiantuntijana...

salai
Seuraa 
Viestejä7264
Liittynyt17.3.2005

Kiitokset monillekin nimimerkeille syvällisesti vatsalihaksia elvyttävästä huumorista.

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Vierailija

Kiitokset varsinkin puskalle hyvistä nauruista. ja kaikille kretskuille Monesti olette parantaneet päivääni jutuillanne.

Vierailija
Lassi
Elikkäs Spin0 tarkoittaa teoreettisessa fysiikassa hiukkasta, joka on kuin piste. Aika ovela nikkivalinta Hyvä, että et valinnut Spin 1 tai 2 tai 1/2. Spin (eng.) tarkoittaa pyörimistä, kuin hiukkanen olisi pieni hyrrä (kuten Avattaresi).

Juu, sieltä se nikkini tosiaan tulee, ja viittaa myös erääseen lempifilosofiini ja vähän mielenlaatuunikin.

Lassi
Ihan kuin asenne oli hänellä se, että mun kuuluukin auttaa. Ihan kiitosta jäin vain kaipaamaan.
Kiitos sanana on toisen huomioimista, ystävällisyyttä. Toisen arvostusta. Älkää unohtanut tuota sanaa. Liiallisesti käytettynä se tietenkin menettää merkityksensä. Toisaalta sanat eivät kulu käytössä.

Hyvä esimerkki. Hyvin tehty sinulta, mutta älä anna kenenkään käyttää hyväntahtoisuuttasi hyväkseen. Ilman muuta hänen olisi pitänyt edes kiittää avustasi.

Lassi
ps. Olen nyt yrittänyt ymmärtää fyysikko Brian Ridleyn kirjaa "Aika, avaruus ja asiat". Onkohan minussa vikaa, vai suomentajassa, kun en oikein ymmärrä tekstiä. No asioita voidaan näköjään pyöritellä monilta suunnilta tarkasteltuna. Kertokaas joitain hyviä kirjoja (suomennettuna) joihin kannattaisi tutustua. Mm. täältä luettelointia http://www.vapaa-ajattelijat.fi/pohjois ... l#fysiikka

Jos teksti ei aukea, ei vika ole sinussa. Käännös pitäisi tehdä lukijalle ymmärrettävään muotoon. Toisinaan suomennokset tosiaan ovat aika epäselvää suomea. Luulen sen johtuvan pienistä painoksista, jolloin kääntämiseenkään ei ehkä panosteta niin paljon resursseja (?).
Itse olen noista lukenut viimeksi tämän fysiikan yhtenäisteorian etsinnän historiaa ja tulevaisuutta pohtivan erinomaisen kirjan:
Weinberg, Steven: Unelmia viimeisestä teoriasta. Valkoinen tiedekirjasarja. Helsinki: Art House, 1999
Erityisen kiitoksen ansaitsee Jukka Maalammen selkeä suomennos. Suosittelen.

Vierailija

Hyvä ketju!

Olen todennäköisesti oppinut tiede.fi:stä sosiaalisista peleistä ja sosiaalisuudesta muutoinkin. Edelleenkään en kylläkään pidä pelaamisesta ja edelleenkin olen sitä mieltä että sosiaalisuuteen ei tarvita kuin empatiakykyä ja persoonan negatioiden vähäisyyttä. Tarkoitan vahingon iloa ym. pirullisia piirteitä.

Vaikkakin sosiaalinen tasokkuus/ tunteiden tietyntyyppinen hallinta/käytöstavat on asia jota ihailen. Luulen kuitenkin että sen taidon parhaiten omaksuu ja sen avulla saa luotua suojan "pahalta maailmalta" ihmisen kanssa joka ei ole "ahdistava" ja nettimaailma voi olla toisinaan ahdistava. Lisäksi täällä on usein tuotu esiin että ei pidä noteerata "häiriköitä" mutta eikö psykologiakin opeta että henkinen väkivalta vaikuttaa vaikka sitä ei niin tosissaan ottaisikaan.
Palstan moderointi on mielestäni puutteellista.

Luulen että nettiin uppoutuminen ilman muita sosiaalisia suhteita voi olla vahingollista. Kaksi hyvää esimerkkiä Jokelan koulusurmat ja 16v tyttö joka yritti palkkamurhata 20v pojat tappamaan äitinsä. Erään artikkelin mukaan tyttö eli virtuaalitodellisuudessa.

Kiitän että olen tutustunut nyt 1v aikana nettimaailmaan ja osaan ehkä paremmin lasten kohdalla valistaa netin käytössä.

Kiitän rosewateria ja Echiä kirjoituksista. Heidän viesteihin suhtauduin ehkä kaikkein varauksettomimmin. Eli uskoin että viestien sisältö on faktaa. Sekä siouxeyesighed legionia kiitän myös....

Lopetan 1313, olen sen vakaasti päättänyt, eikä poltetta jatkaa nettimaailmassa ainakaan tällähetkellä ole. Reaalielämä on ihanaa. Suosittelen muillekin välillä senkin kokemista..

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat