Kotimainen huipputuote!?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Hyönteismyrkky "Joukkomurha" saavutti suuren suosion 1900-luvun alussa. Maalaisemännät kirjoittelivat kiitoskirjeitä tehtaalle:

"Meillä on aina käytetty joukomurhaa, ja se on tehonnut kaikkiin syöpäläisiin! Olemme suositelleet joukkomurhaa naapureillekin."

-

Kommentit (5)

Vierailija

1. (91)

Helios, F. Niemelän Teknillinen tehdas: Hintaluettelo N:o 11 sivu 50

Viimeisten kokeitten parannusten perusteella voimme varmasti vakuuttaa että Joukkomurha asteisena tappaa luteet torakat sirkat kirput koit hyönteiset. Joukkomurhapulveria voidaan käyttää hyvällä menestyksellä myöskin kärpästen hävittämisessä Joukkomurhaa suositellaan myöskin hyönteisten kokoojille sillä kiduta vaan tappaa varmasti kaikenlaiset hyönteiset...

Joukkomurhalla voidaan tappaa kaikki syöpäläiset sukupuuttoon sillä huolellisesti paikat ruokotaan tarpeeksi käytetään...

Vaaratonta ihmisille Joukkomurhaamyydään markan takuulla Nuolema pulveria torakoille paljepusseissa. Tämä pulveri makeaa sitä torakat...

2. (90)

Helios, F. Niemelän Teknillinen tehdas: Hintaluettelo N:o 11 sivu 56
Kemijärvi syyskuun 1910 Kalle Kieksi:
" Aikana jonka olen käyttänyt Helios Teknillisen tehtaan tuotteita lllcdinia Joukkomurhaa olen itse käyttäneenä myös myyneenä toisille tullut siihen varmuuteen että etenkin Illodin todella niihin hyödylliselle vaikutukselle." Kemijärvellä 1911

"Suurimmat kiitokset lausun mielihyvällä Teidän Joukkomurhastanne jota olen hyvyyden tähden muitakin kehoittanut käyttämään."
Sodankylä Kiurujärvi 1912 Eeva Vaara Emäntä...

"Olen koettanut Teiltä äsken tilaamaani Joukkomurhaa huomannut hyvin nopeaan tappavan luteita."
Isojoella lokak 1911 Klaara Kuja

"Perheessäni olen pitänyt aina Joukkomurhaa sillä olen huomannut parhaaksi hyönteisten hävittäjäksi."
Isojoki lokak 1911 Frans Lammasniemi

"Tilasin Teiltä koetteeksil Joukkomurhaa jota käytin luteiden torakoiden hävittämiseen johon onkin parasta Joukkomurha edullisinta ostaa käyttää Helios Teknillisen tehtaan tuotteita joista olen ostajiltani saanut kiitoksen kuten Illodinista Vaseliinista Joukkomurhasta Aromatic nuuskasta ynnä kaikista muista Näistä kaikista lausun myös itse puolestani sulimmat kiitokseni."

(1912) Helios, F. Niemelän Teknillinen tehdas: Hintaluettelo N:o 7 sivu 18
Riihimäki
" Todisteita pyynnöstä todistan täten mielihywällä että olen erittäin hywällä menestyksellä käyttänyt joukkomurhaa torakoita vastaan." Lammelassa huhtik Emmi Soriola pastorin emäntä

" Kiitos edellisestä lähetyksestä täällä joukkomurha tullut hyvin muotitawaraksi sillä täällä hywin runsaasti luteita niin kaikki jotka owat saaneet tietää joukkomurhan todellisesta tehokkuudesta jota muutoin epäileminenkään tahtowat ostaa joukkomurhaa."'
Kunnioittaen Viipurissa...

"Täydellisen kiitoksen ansaitsevat myös Joukkomurhat Känsävoiteet lllodinsaippua Partasaippua fllodinhammastahna Perhepumaada Venuskesakkovoide."
Korkeakoskella...

"Valmistamanne Känsävoide huomattu myös hyvin tehokkaaksi sillä sillä parannettu monen henkilön känsäiset jalat Joukkomurhan olen huomannut myöskin tehokkaimmaksi luteille."
Kalajoki 1911 Lydia Kääntä...

"...pullo Illodinia Perhpumaada Partavahaa Illodinsaipp Heliosliimaa Hiivapulveria Verratonta Joukkomurhaa Känsävoidetta Yhteensä Laiteltua lähetetään markalla markalla vapaasti lähimmälle rautatieasemalle..."

"hyönteismyrkky Joukkomurhan joiden suuri leverieminenkin osoittanut yleisön jakamattoman suosion tavaran ensiluokkaisen laadun..."

http://digi.lib.helsinki.fi/pienpainate/secure/query.html

Kansanperinnettä, joka ei saa kadota!

-

Vierailija

Eikö tiedepaltalaisia kiinnosta? Tämä olisi apu monen täkäläisenkin vaivoihin:

"Valmistamanne Känsävoide huomattu myös hyvin tehokkaaksi sillä sillä parannettu monen henkilön känsäiset jalat Joukkomurhan olen huomannut myöskin tehokkaimmaksi luteille."
Kalajoki 1911 Lydia Kääntä...

Vierailija

Tuo kuvaa hyvin entisaikojen reilumpaa ja rehellisempää suhtautumista.

Täystuhollahan suoritetaan sisään pykivien muurahaisten joukkomurha. Se on kamppailua olemassaolosta heikon ihmislajin ja vahvan muurahaislajin kesken

Paljon katalampaa on tappaa jollain Raidilla tai putsputsilla.

Vierailija
IDA
Tuo kuvaa hyvin entisaikojen reilumpaa ja rehellisempää suhtautumista.

Wanhat Hywät ajat!

IDA

Täystuhollahan suoritetaan sisään pykivien muurahaisten joukkomurha. Se on kamppailua olemassaolosta heikon ihmislajin ja vahvan muurahaislajin kesken

Muistan kun kattoremonttia tehdessä löytyi pehmenneitä lautoja, joihin pienet mustat muurahaiset olivat pesineet, ja lauta siksi pettänyt aiheittaen vesivuodon. Vähän arkailin näiden viattomien luontokappaleiden hävittämistä, kunnes tuli mieleen tietty rinnastus.... Sitten ei ollut eettisiä ongelmia!

-

Uusimmat

Suosituimmat