Israel Natoon ja ydinase pois

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Israelia on vaadittu luopumaan ydinaseestaan, ettei naapurimaansa havittelisi samanlaista.

Toisaalta Israelille ei ole tarjottu muita turvatakuita.

Israel Natoon ja ydinase pois, sanon minä. Turkki pois Natosta.

Kertakaikkisen turhia nämä korkeapalkkaiset YK- ja muut poliitikot.

Kommentit (3)

Vierailija
oge
Israelia on vaadittu luopumaan ydinaseestaan, ettei naapurimaansa havittelisi samanlaista.

Nato on melko turha tosipaikan tullen se hajoaa paitsi jos kyseessä on avuton kehitysmaa kuten serbia tai iran, mutta kiina tai venäjä onkin toinen juttu eli vähän niinkuin vanha "kunnon" kansainliitto.

Vierailija

Tässä tapauksessa riittäisi että NATO olisi osakeyhtiö, jonka osakkeet on jäsenmailla. Israel voisi tilata omakustannushintaan satelliittikuvaa ja tarvittaessa täsmäiskuja, esim tavallisen- tai termoydinpommin.

Armeija ja valtio on erotettava. Muuten valtion rooli on ikuisesti sotilaallinen, ja pressat on reservin kapteeneja kuten Ahtisaari.

Vierailija
oge

Israel pitää kynsin ja hampain kiinni ydinaseestaan, mitä se ei myönnä itsellään olevankaan. Siis vaihtoehtona on joko luopua valehtelusta tai ydinaseista. Kumpikaan ei sovi semiiteille??

No, leikki leikkinä... Israelille on toki taattava turvallisuus, mutta takuun pitää olla vakuuttava. Ensin pitää ottaa muslimeilta pois ydinpommin avaimetkin, -vasta sitten on realistista keskustella Isrealin kanssa.

-

Uusimmat

Suosituimmat